
Japanski "Subaru" najavio je treću generaciju "bokser" benzinskog motora sa četiri cilindra koji predstavlja poslednju reč inženjerskih istraživanja i razvoja, preneo je danas internet portal "Autonjuz."
"Subaru" je objavio da je novi motor kompletno nov, počev od
osnovne strukture, naglašavajući da "nisu u pravu oni koji misle da je to
dograđena verzija sadašnjeg motora."
Novi motor je oko 10 procenata energetski efikasniji od sadašnjeg
"boksera", a u prodaji će se
naći dve verzije tog benzinskog motora sa 2.500 ili 2.000 kubika, oba sa četiri
cilindra.
Autor : Tanjug.rs
Foto : SubaruAko je neko možda "čuo" kako radi sadašnji njihov boxer dizel, molim za mišljenje o zvuku. Ja sam ga par puta čuo na "leru" i malom gasu ( brzina pečaka ) i strašno me je podsetio na zvuk golfa 2 "na -18 na Bjelašnici". Doduše, bila je zima i možda motor nije bio zagrejan, ali postoje i dizeli koji "hladni" rade veoma ugladjeno i tiho.
Nisam ga cuo ali znam da se cuje glasnije od ostalih dizela, sto je i normalno, to je bokser motor i on se cuje glasnije ee sada kakav je zvuk da li je kao kod gnoja 2 to vec ne znam.
@hh
Kad bi mi opisao sta se vidi i cuje 'tamo'... 'Na telefonu' sam ...
@nesa
Onaj boxer sto sam ga ja cuo je 'udarao'... Nimalo sofisticiran zvuk.
A otkud to da su boxeri bucniji, kada svi vele da su bolje i uravnotezeni
nikola
U pravu si. Ali, valjda smemo daa "naspemo" drugu vrstu goriva. Da li si možda poslušao onaj link što je dao "hh"? Ja jesam sada i zvuk me zaista razočarava. Bukvalno. Skoro da mi liči na zvuk motora IMT 539, stim da IMT na "leru" radi na nižim obrtajima, pa ipak ima neke razlike
Da, ta tema je bila impresivna ... Iskreno, ja kod kola najcesce najpre pogledam podatak o emisiji C02 ( ali ne zbog CO2, vec potrosnje ). A na onom sajtu "carfolio" mozes naci podatke ne samo o fabricki "deklarisanom" CO2, vec i onom kako ga je "carfolio" utvrdio, koji je skoro uvek veci ( i realniji ). Jedan drugar mi je nedavno "hvalio" navodno malu potrosnju motora 2,2 DTI, a ja sam se samo smejao, jer taj motor ima jezivo velik CO2 ( neprimeren dizelu i ekonomicnosti ), kao da je benzinac ...
Subaru benzinski motori imaju fantastican zvuk, slican starijim Porsche-ima, dizel je druga prica.
Marko
Po meni, postojeći atmosferski boxeer od 150 ks je odličan, jer ima "dobar" moment, ali ne toliko zbog visine ( koja je skoro uobičajena za motor od 2 litra ), već zato što max moment ( mislim oko 195 Nm )razvija na 3.200 rpm, pri čemu u rasponu od 2 -6.000 rpm on uopšte ne pada ispod 180 Nm, tako da je izuzetno elastičan.
Kako lupate tako, bas boxer motor i polozaj klipova od 180stepeni dovodi do toga da smanjuje buku pre svega, citajte malo ako zelite da komentarisete...
aki
Kada je hladan boxer motor cuje se glasnije, posle je tisi, klipovi od 180stepeni dovode do drugacijeg zvuka motora, rezi, kao 1.4tdi wv sa tri cilindra, grublji zvuk, da li je tisi od obicnih motora ne znam, nisam cuo kako radi, znam samo kada je hladan radi bucno, dok se ne ugreje.