
Toyota se vraća na tržište vozila klase B-MPV modelom Toyota Verso-S, novim vozilom koje nudi izuzetno veliki unutrašnji prostor i veliku fleksibilnost u okviru kompaktnih gabarita.
Što se tiče veličine, Verso-S je najmanji od konkurenta u mini-MPV segmentu, ali genijalnost Toyota dizajnera je proizvela unutrašnjost koja ukazuje da je ovo kompaktni porodični hatchback za putnike i teretni prostor.

Toyota može biti ponosna na poreklo B-MPV koncepta od pre 10 godina, kada je lansiran model Toyota Yaris Verso. To znači da japanski proizvođač ponovo ulazi u ovaj segmentu u trenutku njegovog značajnog rasta, jer je Evropska prodaja gotovo utrostručena od 2002. Model Verso-S je kraći (manje od četiri metra) od bilo kog rivala na tržištu, ali poseduje velikodušnih 2.550 mm međuosovinskog rastojanja. U okviru tih mera, Toyota je uspella da izradi izuzetan enterijer prostora za putnike i prtljag. Svaki detalj je posebno obrađen u potrazi za najboljim mogućim rešenjem, uključujući korišćenje tanjih prednjih sedišta i prilagođavanje profila zadnjih vrata kako bi se dodalo ekstra prostora za lak pristup putnika zadnjim sedištima.

Zadnja sedišta mogu biti sklopljena u patos vozila u odnosu 60:40, a ovaj posao je olakšan zahvaljujući poluzi kontrole sklapanja sedišta. Vozilo poseduje i mogućnost jednostavnog utovara/istovara lakih tereta, jer omogućava prilagođavanje dubine tovarnog prostora. Na ovom modelu, kapacitet tovarnog dela je 1.388 litara i dostupan je kada se spuste zadnja sedišta.
Verso-S pokreće VVT-I benzinski motor od 1,33 L i 98 KS. Motor emituje najnižu emisiju CO2 i daje najbolju ekonomičnost potrošnje goriva u mini-MPV segmentu. Kada je uparen sa šestostepenim manuelnim menjačem, motor emituje 127g/km CO2 i daje kombinovanu potrošnju goriva od 5,5 L/100 km. Veća efikasnost motora kod verzije Multidrive S CVT, omogućava da je emisija CO2 samo 120g/km, uz poboljšanje prosečne potrošnje na 5,1 L/100 km (kombinovani ciklus).

Toyota Verso-S uvodi novi multimedijalni ekran, tzv. Toyota Touch System osetljiv na dodir, koji služi za upravljanje audio sistemom i komunikacionim funkcijama. Ovaj sistem je standard za sve verzije automobila i dolazi sa Bluetooth hands-free sistemom, kao i sa USB portom za povezivanje sa muzičkim player-om. Ovaj ekran prikazuje informacije o putu, detalje o vremenu putovanja, pređeno rastojanje, potrošnju goriva, uključujući i mogućnost poređenja podataka sa prethodnih putovanja. Od maja 2011, vlasnici će moći da nadograde postojeći navigacioni sistem, tzv. Toyota Contact, sa novim Touch and Go navigacionim paketom. Ovo omogućava korišćenje svih navigacionih funkcija, kao i fleksibilnost kod dodavanja naprednijih funkcija i aplikacija, kao što je pristup preko Google-a.
Model Verso-S biće dostupan u dve verzije – TR i T-Spirit. Ključne karakteristike verzije TR su: ekran navigacionog sistema na dodir, Bluetooth, kamera za vožnju unazad, prednja svetla za maglu, klima, sedam vazdušnih jastuka (uključujući i vazdušni jastuk za kolena vozača) i sklapanje zadnjih sedišta jednim potezom ručice. Verzija T-Spirit ima sledeće karakteristike: 16-inčne aluminijumske felne, elektronske podizače prednjih i zadnjih prozora, panoramski stakleni krov (najveći u segmentu) i zatamnjena zadnja stakla. Takođe, u ponudi su i tri opciona paketa opreme: Style Pack, sa dodatnim hromiranim detaljima u unutrašnjosti; Leather Pack, sa sivim presvlakama od Premium kože u dve boje; Protection Pack, koji sadrži zadnje parking-senzore i ukrasne lajsne na pragovima.
Izvor : Netauto.rs
Foto : Toyota
Ovo je stvarno lepa toyota, međutim moram da iskritikujem enterijer, 6 sličnih nijansi sive boje, mislim stvarno kič.
Najmanje se slažu (kažu dizajneri) i nikad se ne uklapaju 2 približno jednake nijanse!!!!!!
Sad vidim i zašto, kao da su neki delovi kokpita izliveni u Kini, a drugi u Koreji
"Motor emituje najnižu emisiju CO2 i daje najbolju ekonomičnost potrošnje goriva u mini-MPV segmentu. Kada je uparen sa šestostepenim manuelnim menjačem, motor emituje 127g/km CO2 i daje kombinovanu potrošnju goriva od 5,5 L/100 km."
Neistina! Honda Jazz 1.2 je u mini-MPV segmentu i emituje manje CO2, tj. 120g/km i daje kombinovanu potrošnju goriva od 5,1 L/100 km.
"Model Verso-S je kraći (manje od četiri metra) od bilo kog rivala na tržištu ..."
Neistina br.2! Honda Jazz je kraci jer ima duzinu od 3.900 mm, a Verso-S je 3.990 mm
@milan
Honda Jazz je ipak 3900 mm!!!
http://www.honda.co.uk/cars/jazz/dimensions
Vozim jednu takvu ... ;)
@milan
Da, novu, kupljena u maju 2009. na akciji pražnjenja lagera iz 2008.
Prosečna potrošnja na uzorku od 10.000km je 6 l/100km
Motor je Hondino remek delo, čini mi se inženjerski maksimum, što se tiče "malih" atmosferskih motora.
Danas, VW ima za sada neprevaziđen 1.2TSI turbo benzinac ...