
Nova luksuzna Kijina limuzina K9 sa zadnjim pogonom se južnokorejskim kupcima nudi od maja ove godine, dok će izvoz startovati u četvrtom kvartalu ove godine. U izvoz međutim kreće pod drugim imenom, i to kao Kia Quoris.
Quoris će biti dostupan sa dva benzinska šestocilindrična motora, prvo sa 3.8 MPI motorom sa 213 kW/290KS, a kasnije će ponudu dopuniti i 3.8 GDI sa 246 kW/334KS.

Južnokorejski luksuzni sedan je dugačak 5090 mm, širok 1900 mm, visok 1490 mm, dok međuosovinsko rastojanje iznosi 3045 mm.



Quoris će u opremi između ostalog imati i sisteme ASCC (Advanced Smart Cruise Control), AVSM (Advanced Vehicle Safety Management), BSD (Blind Spot Detection), LCA (Lane Change Assistance), LDWS (Lane Departure Warning System) i AVM (Around View Monitor).
Ivan Mitić – Autoblog.rs
Foto: Motor.ru / Zr.ru / Auto.mail.ru / Drive.ru
U nastavku pročitajte i PR saopštenje uvoznika Kije za Srbiju:
Kijina nova luksuzna limuzina (od maja se prodaje u Južnoj Koreji pod imenom K9) će se na ostalim tržištima zvati Quoris, a očekujemo je krajem godine.
Ime proizlazi iz engleskih reči ‘core’ i ‘quality’, što bi trebalo predstavljati kombinaciju čvrstoće, luksuza i visoke tehnologije. Novi model predstavlja širok izbor novih tehnologija, koje kod Kije još nismo videli.
Inovativne tehnologije aktivne bezbednosti
Quoris pri željenoj brzini može održavati određenu sigurnu razdaljinu do vozila pozadi, a čak se može, ukoliko je to potrebno, i automatski sasvim zaustaviti. Quoris takođe može, zahvaljujući upotrebi inovativnih zvučnih i vizuelnih upozorenja i vibriranjem upravljačkog obruča, vozača upozoriti na približavanje eventualne opasnosti.
Limuzina ima po tvrdnjama Kijinih inženjera izvanredne sposobnosti praćenja i uočavanja promena u saobraćaju, jer neprestano prima i obrađuje informacije potrebne za nesmetano besprekorno delovanje ovakvog vrhunskog automobila.
Napredni pametni radarski tempomat (ASCC)
Kia u Quorisu po prvi put predstavlja radarski tempomat (Advanced Smart Cruise Control ASCC). Ugrađen u desni deo prednjeg branika, radarski sistem neprestano prati cestu ispred sebe, do maksimalne razdaljine 174 metra. Vozač može vrlo jednostavno upotrebom prekidača na upravljačkom obruču podesiti razdaljinu izborom jedne od 4 opcije (52, 40, 32 ili 25 metara kod brzine 90 km/h).
Quoris se može i automatski zaustaviti. Ako je zaustavljanje kraće od 3 sekunda i saobraćaj se nastavlja odvijati nesmetano, Quoris automatski nastavlja vožnju. Ako je zaustavljae duže od 3 sekunda, vozač mora ručno upaliti motor.
Sistem detekcije mrtvog ugla (BSD) i sistem za upozoravanje kod promene vozne trake (LCA)
Sistem detekcije mrtvog ugla (Blind Spot Detection - BSD) sadrži dva radara smeštena na spoljašnjim ivicama zadnjeg branika. Svaki od njih je sposoban registrovati objekte udaljene do 70 metara iza vozila i 4 metra sa svake strane.
BSD sistem se aktivira kod brzina većih od 30 km/h, kada vozača upozorava da vozilo dolazi u područje mrtvog ugla – područje veliko približno 4 metra sa svake strane Quorisa i udaljeno više od 6 metara od zadnjeg branika.
U odnosu na postojeće BSD sisteme Quorisov radarski BSD sistem može se pohvaliti dužom razdaljinom registrovanja, koja se koristi i kod sistema za upozoravanje od promene vozne trake (Lane Change Assistance - LCA), pošto sistem LCA vozača između ostalog upozorava i na vozila iza njega.
Ako sistem proceni da bi se sudar mogao dogoditi u manje od 4,5 sekunda se upozorenje u obliku trougla pojavljuje na levom ili desnom bočnom ogledalu (u zavisnosti od strane sa koje dolazi vozilo) i na ekranu na vetrobranskom staklu. Ako se vozač uprkos tome ne odazove, sledi zvučno upozorenje, a u slučaju da vozač i dalje ne reaguje sledi vibriranje upravljačkog obruča. Vozač, naravno, ima mogućnost deaktiviranja navedenih sistema.
Sistem praćenja vozila kod parkiranja i manevrisanja (AVM)
4 kamere smeštene oko Quorisa čine sistem praćenja (Around View Monitor - AVM), koji nudi maksimalni komfor i bezbednost kod parkiranja i manevrisanja kod niskih brzina.
Za razliku od većine sistema konkurentskih modela, koji nude pregled događanja oko vozila do 270 stepeni, Quorisov sistem nudi pregled do 360 stepeni u čak osam različitih načina gledanja, a to se prikazuje na velikom ekranu. Sistem se automatski gasi kod brzina većih od 20 km/h.
Јефтинији 6 гран купе. :)))
Опасна му је конкуренција, исто нуди за мање пара. :)
Чак је и ентеријер исти скоро. :)
Милан
Не пише, али сигурно ће бити јефтинија од БМВ-а, Киа је то...
Једва чекам упоредни тест. :)))
Добиће Киа сигурно, због цене.
Meni prednji deo lici na BMW, ostatak Lexus. Gresim li ili je zadnji deo potpuno isti kao na LS?
pit,znam da ti nije svejedno sto je merc u kanalu i da ne moze da se poveze,ali opusti se malo.ti za nekoga kazes da je navijac a iskreno da ti kazem ne znam ko trenutno na blogu peni vise od tebe.ova kia lici na BMW i lepa je.lexus lici na merca pa procenite da li je lep :-))))
Pa ako neko hoce da napravi nesto da bude lepo i mocno naravno da ce da kopira BMW. Pa nece valjda Mercedes?!?
Cim se pojavi nesto mocno - prva asocijacija je BMW!!!
Cim se pojvavi nesto kitnjasto ko bozicna jelka - prva asocijacija je Mercedes! ALI REALNO.
БМВ серија 8
"ova kia lici na BMW"
Па и ти сам кажеш. ;)
Мерцедес је толико у каналу, да су сви кренули његовим путем, Ауди, БМВ, Порше.
Сад су толико у каналу, да су избацили и шутинг брејк, кога ће опет да копирају следбеници. :)))
pa ova kia lici na BMW.ne vidim sta je tu sporno?merc izbaci klasu,konkurenti ga poklope.i to je neki uspeh?
Ма ово је лимузинчина! Ко има паре за серију 3 а хтео би 5 ово је идеалан компромис. Добијеш петицу са опремом седмице по цени тројке!! Плус гаранција...само да се замене беџави и то је то.
А чак и за љубитеље МБ-а има и неких тастера, дугмића и полугица да се забављаш цео дан. Ма бре лимузинчина без шале... :)
Ljepsi od Leksusa ali nije bolji. :-) Enterijer lici na BMW-ov, a pazite na vratima, komande za el. podesavanje sjedista, iskopirano sa Mercedesa. Gagiba, ovaj ce da kosta mnogo vise od serije 3. Serija 8, kada bi se tako lako poklapao CLS.
Nije lepši, jer je prekopiran.
Bočna linija prekopirana sa starog GS, zadnji deo sa LS. Od napred proružnjan BMW. Enterijer A8. Itd, itd...
Ne mogu da verujem da vam je ovo lepo a Lexus ružan, pogotovo jer je bok i zadnji deo prekopiran....
"Kopija" i "inspiracija" su dva različita pojma.
Quoris je inspirisan konkurencijom i normalno da liči, ali nijedan deo nije iskopiran (dakle ISTI kao kod konkurencije).
I da, naravno da je moguće da bude lepši od Lexusa.