
Sem novog Aurisa hatchback (i njegove hibridne verzije), Toyota će krajem meseca na Salonu automobila u Paizu imati još nekoliko zanimljivih premijera.
Pre svega, tu je obnovljena verzija kompaktnog MPV modela Verso, koji će se po najavama japanske fabrike odlikovati dinamičnijim stajlingom, poboljšanim voznim osobinama, prostranijim enterijerom sa kvalitetnijim materijalima, kao i pojačanim 2.0 D-4D dizel motorom (koji je sada ekonomičniji i ima manju emisiju CO2).
Konkretniji detalji međutim tek slede.
Sledeći novitet je Auris u karavan verziji (koji nije postojao u prvoj generaciji), a koji će se u zavisnoti od tržišta zvati Auris Tourer (Velika Britanija) i Auris Touring Sports (Holandija).

U Parizu će biti i Yaris Trend, specijalna verzija ovog modela koji se odlikuje crnim B i C stubovima, zatamnjenim zadnjim staklima, Cirrus belom bojom, prednjim svetlima za maglu, hromiranim retrovizorima, 16-inčnim alu točkovima, a tu je i hromirana izduvna cev.

Za pogon se brine 1,33 litarski benzinac, a na raspolaganju će biti šestostepeni manuelni menjač i Toyotina Multidrive S CVT transmisija, kao i izbor između trovratne i verzije sa pet vrata.

I na kraju i GT 86 TRD (Toyota Racing Development). Ovaj GT 86 je Toyota već predstavila početkom ove godine u Japanu, a radi se o paketu za modifikaciju koji između ostalog sadrži novi aero body kit (prednji spojler, pragovi, zadnji difuzor, zadnji spojler), set crnih alu točkova od 18 inča, sportska sedišta, modifikovano ogibljenje, crvena kočiona klešta, kao i novi izduvni sistem sa četiri izduvne cevi.
Ivan Mitić – Autoblog.rs
U nastavku možete pročitati i PR saopštenje uvoznika Toyote za Srbiju o
novom
Aurisu:
• Novi Auris će biti predstavljen na Sajmu automobila u
Parizu, što je prvi korak u Toyotinoj ofanzivi na C segment.
• Planirano je da se proda 1/3 hibridnih, 1/3 benzinskih i 1/3 dizel modela;
ovaj miks motora zadovoljava zahteve širokog kruga kupaca.
• Atraktivniji i uverljiviji izgled, u duhu nove dizajnerske filozofije Toyote.
• Prostranu i prijatnu unutrašnjost odlikuju inteligentan dizajn i materijali
visokog kvaliteta.
• Smanjenje težine, novi dizajn šasije i aerodinamičnost radi boljih dinamičkih
performansi i niže potrošnje goriva.
• Napravljen u Ujedinjenom kraljevstvu, Auris je ključan model za rast prodaje
Toyote u Evropi.
Novi Auris je rezultat Toyotine rešenosti da napravi atraktivnije, dinamičnije i zabavnije automobile, a da se pri tom ne odrekne dugo građene reputacije kvaliteta, trajnosti i pouzdanosti.

Sa potpuno novim dizajnom unutrašnjosti i spoljašnjosti, novi Auris je najniži automobil u popularnom C segmentu. Njegova potpuno nova spoljašnjost maksimalno koristi prednosti niskog dizajna prednjeg dela i karoserije niže za 55 mm, pa novi Auris ima izuzetno nizak koeficijent otpora vazduha od samo 0.28. To doprinosi boljoj stabilnosti vozila i nižoj potrošnji goriva.

Prednji deo novog Aurisa dizajniran je u duhu novog ‘lica’ Toyote. On je kombinacija ‘prioritetnog’ dizajna prednje maske i ‘urednog izgleda’ farova i LED dnevnih svetala, kao dinamičnih detalja koji ostavljaju dinamičniji i snažniji utisak na putu.

Profil je sada izduženiji, zadnji stub je dinamičnije dizajniran, a bočne linije su isturene i oplemenjene hromiranim detaljima.


Pozadi, široka zadnja vrata imaju upečatljivu konveksnu i konkavnu površinu, a tu su i nova velika zadnja kombinovana svetla i novi dizajn branika.
Nova unutrašnjost nudi više prostora, veću udobnost, materijale koji su kvalitetniji na dodir i jedinstven osećaj vizuelne usaglašenosti. Sve to dodatno ulepšava ‘Skyview’ panoramski krov, jedan od najvećih u C segmentu.

Kontrolna tabla i instrumenti imaju visokokvalitetne detalje u satenskoj srebrnoj boji. Na višim paketima opreme, konzola je obložena kožom.
Upravljač je obložen ‘napa’ kožom najvišeg kvaliteta i proštepan jednim ‘bejzbol’ šavom. Kontrolna tabla i obloge vrata i ručke su napravljene od veoma mekih materijala.
Položaj vozača je znatno poboljšan. Prostor za kolena na zadnjem sedištu je povećan za 20 mm, a dužina prtljažnika za 90 mm. Zapremina prtljažnika ovog hečbeka je povećana na 360 litara. Zahvaljujući novom položaju baterije ispod zadnjeg sedišta, Auris Hybrid nudi jednak prtljažni prostor.
Novi Auris ima rekonstruisano upravljanje i ogibljenje. Takođe je dostupno
zadnje ogibljenje sa dvostrukom viljuškom, koje garantuje udobniju, agilniju i
prijatniju vožnju.
Veća upotreba čelika visoke zatezne čvrstoće dovela je do 10% čvršće karoserije
i težine koja je ukupno manja za 40 kg. To je takođe imalo pozitivan uticaj na
snižavanje centra gravitacije automobila.
Nagrađivani 1.8 litarski hibridni agregat, koji je sada efikasniji i dinamičniji, će biti u ponudi zajedno sa dva dizel – 1.4 i 2.0, kao i dva benzinska motora - 1.33 i 1.6.
Očekuje se da će svaki od ovih pogonskih agregata činiti oko 1/3 prodaje
Aurisa, što je dokaz da je hibrid sada jednako popularan kao i ‘konvencionalni’
modeli.
Dimenzije
- Dužina 4275 mm (+30 mm u odnosu na sadašnji Auris)
- Širina 1760 mm (isto)
- Visina 1460 mm (-55 mm)
- Međuosovinsko rastojanje 2600 mm (isto)
- Zapremina prtljažnika 360 litara (svi modeli, uključujući hibrid)
Aerodinamika
Cd od 0.28
Gama motora
Hibrid (1/3 prodaje), dizel – 1.4 i 2.0 (1/3), benzinac – 1.33 i 1.6 (1/3)