home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Još davne 1987. godine BMW je napravio veliki iskorak sa predstavljanjem modela sa V12 motorom. Bio je u modelu 750iL E32 nakon koga je usledio i 850i u kome je bio V12 kombinovan sa ručnim šestostepenim menjačem. 5,0 litarski motor isporučivao je 300KS pri 5.200 obrtaja u minuti i obrtni moment od 450 Nm.

Bavarski proizvođač automobila sada želi da oda počast poznatom V12 povodom njegovog 25. rođendana tako što će, doduše samo na tržištu SAD, ponuditi limitiranu seriju modela 760iL. Dao mu je ime V-12 25 Years Edition. Kako je saopšteno iz BMW-a, svega 15 primeraka ovih automobila biće ponuđeno kupcima po ceni od 159.695 dolara. Isporuka je planirana za početak naredne godine.



V-12 25 Years Edition pokreće 6,0 litarski Twin Turbo V12 sa 535 KS, a do stotke stiže za 4,5 sekunde. Unutrašnjost (koža, alkantara...), kao i spoljšanji izgled automobila (Citrine Black metalik boja, alu točkovi od 20 inča...) brojnim dodacima i detaljima su prilagođeni ovoj posebnoj godišnjici.

Izvor: Muskiportal.com

Foto via Carscoop.blogspot.com



čitanja : 2000



Komentari

Sve čari V12 motora......

Autor milan 08 Sep 2012, 15:28

A neka slika spolja?

Autor Damko 08 Sep 2012, 15:45

Dobar, dobar. Mada ima slicnosti u enterijeru sa serijom 5. A zasto li samo 15 komada, covjece? A onaj 850 je imao moj komsija samo u jacoj verziji sa 326 ks. Mada je to stvarno slabo sa obzirom na V12. Zamislite, toliko razvijao SL500 sa V8 a onaj sa V12 408 ks. c c c Cak i onaj stari iz 80-ih 560 SEC je imao 300 ks.

Autor Sony 08 Sep 2012, 16:42

Добра едиција, свиђа ми се.

Autor ПИТБУЛ™ 08 Sep 2012, 17:06

@ Damko, za sada nema slika spoljšnjosti; bar ih sajtovi Carscoop.blogspot.com i BMWblog.com nisu objavili.

Autor auto 08 Sep 2012, 17:26

Sony@
Taj M70B50 BMW-ov V12 motor je prvenstveno limuzinski motor ,tako da snaga nije na prvom mjestu , već kultura rada , a u to vrijeme nije mu bilo ravnog.
A snagu nije bilo problem izvući , jer je u to vrijeme M5 iz 3,8 Litara izvlačio 340KS sa 6 cilindara.

A koliki su kapaciteti tog motora , dokaz je McLaren F1 , i danas jedan od najbržih automobila na svijetu.

A Mercedesov V12 je jači zato što ima i 1000 kubika više.

Autor Đorđe 08 Sep 2012, 17:32

@Djordje
E to je bilo zlatno doba BMW-a.
A onda je stigla ova surova danasnjica

Autor Panco 08 Sep 2012, 17:47

@Sony
Taj merc v12 je imao 1000 kubika vise. A to sto je imao 408 ks je lepo, ali nije im za pohvalu to sto nisu mogli da se izbore sa nenormalnom potrosnjom ulja i goriva i jos nekim problemima, pa su posle godinu-dve morali da mu smanje snagu na, cini mi se 368ks. Neka me neko ispravi ako se ne secam dobro detalja.

Autor toma 08 Sep 2012, 18:17

@Đorđe
potpuno si u pravu.
BMW se nikada nije trudio da serija 7 bude najjača u klasi, niti najbrža, ona je imala druge zadatke.
Vrlo je teško bilo prevazići predrasude, ali je danas tu gde jeste.
@ ostali
1987. Mercedes nije nudio V12 motor. Taj o kom pričate je došao 1992. u slonu. Prvo sa 408 KS, a posle restilizacije sa 396 KS.
U BMW serije 8 se ugrađivao i V12 sa 380 KS.
Takođe M5 sa 3,8 l motorom i 340 KS je došao kasnije, takođe posle restilizacije 1992. godine. Pre toga je bio 3,5 l sa 315 KS.

Autor Dejan 08 Sep 2012, 20:06

Da, to je bilo zlatno doba, kad su grcali, kad je Mercedes prodavao duplo vise, kad je bilo pitanje da li ce da ih kupi Mercedes ili VW. A sad je dosla surova sadasnjica....cccc...cc

Autor toma 08 Sep 2012, 20:09

Dejan,
upravo tako, i ja gledam šta se gore (pogrešno) piše?
Čudo Pit nije reagovao :)

U "S600" (W140) je debitovao taj sa 408 konja, i jedini imao onu čuvenu značku na C-stubu V12.

Ta serija "8" od 380 konja je izašla posle "običnog" 850i sa 220 kw.
On je nosio oznaku "850 csi" i nije imao 5 litara, nego oko 5,6 litara zapremine. Ujedno je bio "najbesniji" model tada, što se osmice tiče.

Davno mi se posrećilo, probao sam taj "običan" V12 u oba tada aktuelna modela "850i" i "750il" (E32).
Ta sedmica V12 se razlikovala napred od ostalih E32, znaš li to? :)

Autor Đenka 08 Sep 2012, 20:53

@toma
Zapamti ovo dobro:
Nije sve u zaradi i u profitu! I sam si naveo dobar primer prvom recenicom.
Ali:
To ti je kao kada bi sada Ferrari poceo da pravi jeftinije automobile sa dizel motorom. Prodaja bi mu se verovatno ucetvorosrucila ali bi isto tako opao na ekskluzivnosti. Zivi dokaz je Porsche u poslednjih 10 godina. Ne kaze se za dzabe "ko visoko leti, nisko pada" samo je pitanje kada ce da se desi neko zlo da se sve okrene u roku od sekunde a to pogotovo vazi za doticne koji grabe vise nego sto im treba.

Neko je pomenuo i Mercedes pa da kazem i ovo:
Za taj V12 ne znam pa necu da pricam ali Mercedes je prvi proizvodjac automobila ikada koji je primenio dizel motor u automobil tako da mu se sa te strane jednostavno moze. Takodje sto kazes kupovali su se masovno jer su bili bukvalno neunistivi! Danas vise nema takvih. Nisu ameri ludi sto furaju toliko velike kubikaze a benzinci, ali im se zato i moze svi dobro znamo zasto.

Autor Panco 08 Sep 2012, 21:23

vise sam za tominu teoriju. da je ostao na seriju 3,5 i 7 gde bi bio u odnosu na merc i audi?
pors je bio exkluziva,sad mnogo manje u odnosu na ferrari i lambo.

Autor bmw serija 8 08 Sep 2012, 21:45

@bmw
Nisam ni rekao da trebaju da ostanu samo na ta 3 ali slozices se i sam da se ovo danas zove preterivanje konkretno kod sve 3 marke. Neko od njih izbaci nov model, odmah ga prate i ostali. Prave i sto treba i sto ne treba. Ne smem ni da pomislim sta ce biti za jedno desetak godina.

Autor Panco 08 Sep 2012, 22:05

u takvom vremenu zivimo da je sve u profitu.ali,jos uvek je BMW BMW.ima tu par modela koje ne bi voleo da vidim,ali jos uvek je sve korektno.recimo serija 1 gt mi je nepoznanica i vedecemo na sta ce da lici,ali se uopste neradujem njenom izlasku.3gt videcemo,5gt se nije proslavio...ali jos uvek je vecina modela skroz dobra.dok je ovakva 3ica,5ica,6ica,7ica,x5,x6,prelepi z4,nesumnjam da ce serija 4 da bude lepotica ja podrzavam BMW to sto radi.

Autor bmw serija 8 08 Sep 2012, 22:30

Đenka
Šta misliđ, da li znam?
A sećaš li se Ti koji su se još modeli prepoznavali na isti način?

Autor Dejan 08 Sep 2012, 23:27

Dejan
pojma nemam, kazuj?

Autor Djenka 08 Sep 2012, 23:43

Đenka
530i i 540i sa V8 motorima.
Kasnije primenjeno na celu seriju 5 osim M5.

Autor Dejan 08 Sep 2012, 23:58

ta auta o kojoma ovde raspravljate..ja sam ih imao..jedan imam jos..750il..i danas ..prednji kraj je imao veci bubreg od ostali modela..7..malo da vam pojasnim prvi auto ili motor koji nije imao gas na sajle..vec na struju..memorija sedista retrovizora..zadnja sedista na struju..cim se stavi pojas podigne se naslon za glavu..duvanje amortizera..u krivinama..se ne naginje..senzori u amortizerima..ma bruka auto..ja sam izvadio motor 5.0..i sad cu da stavim neki drugi motor..enterijer sav u kozi..

Autor ivan 09 Sep 2012, 00:09

Ivan
Predzadnja rečenica Ti nije trebala. Naročito ako ne staviš 5,6 l.

Autor Dejan 09 Sep 2012, 00:15

i sedmica sa v8 motorom je imala siri bubreg i haubu..

Autor ivan 09 Sep 2012, 00:16

ice 4.0..sa petostepenim automatikom iz e38..

Autor ivan 09 Sep 2012, 00:17

Dejan,
za te V8 znam, ali za "kozmetiku" spolja ako je postojala, ne znam?
Na to misliš?

Autor Djenka 09 Sep 2012, 00:24

Sadasnja S klasa i u enterijeru i u eksterijeru kopira staru, E65 seriju 7. Sta znace oni ruzni blatobrani? Jel su mislili da sa blatobranima da stvore utisak automobila sportskog duha, za mladje.....malo su se zeznuli. Zato ih je 7-ica koja je za klasu elegantnija i sustigla, a sledeca ce da ih "onesvesti", kao f10 petica E klasu.

Autor toma 09 Sep 2012, 00:31

polako iskopirace i 5..

Autor ivan 09 Sep 2012, 00:38

ĐEnka
Da, kao što je Ivan napisao.

Autor Dejan 09 Sep 2012, 00:44

тома
Биће сигурно прилично изненађење кад стигне седмица од карбона! ;))
Али ја пуно очекујем и од нове С класе. Мислим да су се Дајмлеровци опасно наоштрили да не изгубе једину класу форе коју су задржали... :)

Autor Гагиба 09 Sep 2012, 00:46

Đenka
nešto mi ne ide kucanje danas.

Autor Dejan 09 Sep 2012, 00:47

Toma, da ne pretjeravamo? :-) Prosto ponekad covjek da se zacudi sta se pise ovdje....

Autor Sony 09 Sep 2012, 01:06

Гагиба
Да, за ту класу је баш најважније да јој кров буде од карбона... о.О
У тој класи је важно нешто друго, а то је удобност, луксуз,иновације, зато је С класа суверени владар класе.
Како ће опет да зада домаћи са 9Г, Меџик боди контрол, ер-бег кочницом итд...

Autor ПИТБУЛ™ 09 Sep 2012, 01:19

Dejan,
jes, jes al` to su modeli rađeni za zadnje 2-3 godine života modela (E32).
V12 mi je zadržavao pogled, ostale sedmice ne.
Inače mi je to jedna od najlepših serija sedam do sada, mada i aktuelna odlično izgleda za razliku od (E65/66), koju nikada nisam razumeo. Mislio sam da će taj model zauvek "potopiti" BMW!
Jbg. prokleta stvar ukusa :)

Autor Đenka 09 Sep 2012, 01:32

ПИТ
Ја напоменух томи да пуно очекујем од нове С класе. Био бих благо разочаран ако не накрцају ауто новитетима! Што се тиче мотора и спољашњег изгледа немам неких превеликих очекивања, али за геџете не би смели да подбаце... :))

Autor Гагиба 09 Sep 2012, 02:06

Гагиба
Свако пуно очекује од С класе.
Она је наметнула то сама, да се од ње пуно очекује, јер је лидер аутоиндустрије.
Увек редефинише стандарде аутоиндустрије, води у иновацијама, итд.

Autor ПИТБУЛ™ 09 Sep 2012, 02:12

Četvrtasti završetak auspuha je dio po kome se V12 razlikovao od drugih 7-ica jer su poslije ristajlinga i ostali modeli dobili široke bubrege.

Autor Đorđe 09 Sep 2012, 02:17

ПИТ
Чињенице заправо показују да је Мерц статус о коме ти причаш имао негде до краја осамдесетих прошлог века. После тога лидерство је променило тежиште и сада Мерц покушава да поврати нешто од старог сјаја. Нова А класа је доказ да су озбиљно схватили ситуацију. Провалили да им сендвич не доноси паре и направили потпуно нов производ, прилично интересантнији од ЕСП модела. Нова седмица стиже за пар година. Уколико Мерц киксне са будућом С класом биће проблема. Надам се да слично сагледавамо тежину ситуације... ;)))

Autor Гагиба 09 Sep 2012, 02:24

Гагиба
Увек кад се појави, С класа редефинише стандарде аутоиндустрије.
Тако ће бити и овај пут, као што знаш.
Лепо кажу :
"Competitors are trying to reinvent the wheel, but I don't think a luxury flagship needs to be a sport sedan, too. Mercedes knew its mission, and it hit the nail on the head." -- Cars.com

Е зато им џаба карбон, јер није то суштина у тој класи.
Нек се угледају на Мерцедес.

Autor ПИТБУЛ™ 09 Sep 2012, 02:36

ПИТ
Ма карбон је ту само фора. Права револуција ће бити испод лима. Стиже нова платформа, биће ту и по неки мотор изненађења...чисто да се не заборави.... :)
Али борба која је мени прилично занимљива је у додацима које иновирају у аутомобил. Ту Ауди нема шта да тражи, додуше лечка се боруцкају око софтвера али ништа вредно пажње. Прави технолошки рат је између МБ и БМВ инжењеринга а сад је колико год теби то тешко падало егал у краљевској класи! Мерц је на потезу...па видећемо одговор... ;))
П.С. Уколико то прескакање рупа проради, у Албанији му граде споменик гарант!! ;))

Autor Гагиба 09 Sep 2012, 02:52

Гагиба
Ахаха, насмеја ме баш, стварно си још једном доказао да си духовит. :)
То што МБ направи, ови не могу да замисле.
Па они још немају АБЦ, а камоли Меџик боди контрол.
Нит ће имати ту ер-бег кочницу, ни остале новотарије.
Нит БМВ може да буде удобнији од Мерцедеса.
Да не причам о луксузу, ентеријеру.
А ни са моторима нису јачи, а ни са мењачима, 9Г стиже ! :)
Знам да би ви волели да су егал, али далеко је сунце што би рекла она бакица у серији "сложна браћа". :)))

Autor ПИТБУЛ™ 09 Sep 2012, 02:56

А брате, где су млади ту је и шала! :))
А што се тиче егала, верујем да нас набрајање не би далеко одвело, па ћемо се позвати на стару добру статистику која је сурово неумољива и потврдићемо предност у продаји серије 7. Дакле чим купац каже да за исте новце не узима више Мерцедес већ купује БМВ и то тако постаје тренд са израженом прогресијом, Мерцедес је принуђен да следећом серијом надмаши самог себе, иначе ништа неће помоћи сви ти хвалоспеви и закивање звезде у звезде...бројке све то брзо доведу у реалност!! :)

Autor Гагиба 09 Sep 2012, 03:19

Što se tiče tehnološkog napretka , Mercedes je uvijek bio predvodnik , posebno gadžeta vezanih za sigurnost , ali što se tiče ovjesa , upravljanja i motora , što dizel , što benzin , tu je BMW tata.

Autor Đorđe 09 Sep 2012, 03:20

Ђорђе
Е тако је ко што си испричао. Мада и на пољу геџета БМВ полако преузима доминацију. Први су осмислили контролу над мултимедијом, ноћни вид им је перверзија, а последњи 3Д у боји само постоји још у борбеним авионима (а и то не у свим) :)) Најављују већ дуже време и ХУД систем а чини ми се по мало се и куну у њега. Да ли ће то бити онај финални ударац Мерцедесу, видећемо... :))
А да...почели су и да стављају мигавце у ретровизоре!!

Autor Гагиба 09 Sep 2012, 03:37

Naravno da nikog ne zanima krov od karbona, to se nece ni pominjati (naravno mercedes bi ga odmah krstio u magic roof), ali ce se pominjati "laksi za 250kg". Naravno neki misle da ce auto izgubiti na stabilnosti zbog toga, ali ja takve ostavljam da i dalje nastave da vode rat sa sopstvenim mislima. ABC je toliko zastareo i inferioran u odnosu na Dynamic Drive, da mi je apsolutno nejasno kako neki Mercedes fan moze da ga pomene. Magic BC ili Magic Carpet kako ce se izgleda komercijalno zvati (posto prosecan mercedes fan nema pojma sta bi moglo znaciti body control) ce toliko dodati na vec tesku S klasu da......ce biti neverovatno stabilna::))))(rece to i ostadoh ziv:)) Inace taj MBC se i nece odmah pojaviti kao opcija, vec ce moci da se naruci od kraja 2013. ili pocetka 2014. Ako sam dobro preveo ove iz AMS.
LM. sto se tice tih 250kg manje, to znaci da ce 7 sa motorom od 330ks imati performanse kao S sa 400ks, a pritom trositi kao S sa 250ks:)

Autor toma 09 Sep 2012, 08:30

a sta se tice tehnologije stara e32..sta je imala..w140 nije mogla da parira..a e32.. se radia do 94.a zamislite onda sta joj je uradio e38..kad nije mogla da parira ni e32..strasno od tada je s..klasa.pocela polako da gubi..

Autor ivan 09 Sep 2012, 09:33