
Dakle - CLA (dužine oko 460 cm), dugo najavljivani i dugo očekivani manji Mercedesov kupe sa 4 vrata imaće svetsku premijeru sledećeg meseca na NAIAS Salonu automobila u Detroitu, mada su ranije neki izvori navodili da bi to trebalo da se desi početkom marta 2013. u Ženevi.
Na početku će kupcima na raspolaganju biti četiri motora, a ponuda će biti proširena na jesen 2013.

Od četiri motora, tri su benzinci (verzije CLA 180 BlueEFFICIENCY sa 90 kW/122KS, CLA 200 BlueEFFICIENCY sa 115 kW/156KS i CLA 250 BlueEFFICIENCY sa 155 kW/211KS), a jedan je dizelaš (verzija CLA 220 CDI BlueEFFICIENCY 125 kW/170KS).

U septembru 2013. će se pojaviti i modeli CLA 200 CDI BlueEFFICIENCY sa 100 kW/136KS, kao i CLA sa 4x4 pogonom – Mercedes 250 4MATIC BlueEFFICIENCY sa 155 kW/211KS.
Tokom jeseni 2013. godine na tržište stiže i CLA45 AMG 4MATIC koji će pod haubom imati 2,0 litarski turbo benzinac sa 260 kW/354KS, u paru sa 7G-DCT menjačem.

Tokom 2014. godine će paletu proširiti i CLA 180 CDI BlueEFFICIENCY sa 80 kW/109KS, kao i još dve 4MATIC variijante (CLA 200 CDI 4MATIC BlueEFFICIENCY sa 136KS i CLA 220 CDI 4MATIC BlueEFFICIENCY sa 170KS.

CLA će moći da se naruči od 14. januara 2013., a što se cena tiče, u Nemačkoj bi bazni benzinac trebalo da košta oko 28.000 evra dok će dizelaš CLA 220 CDI morati da se plati oko 36.000 evra.
CLA će se po ranijim najavama proizvoditi samo u novoj Mercedesovoj fabrici u mađarskom Kečkemetu.
Ivan Mitić – Autoblog.rs
Odlican. Svidja mi se grafika stopa. "Lepu" cenu ima. Ili 250 4 matic, ili AMG.
Da je atraktivan-atraktivan je! Ali malo je prenabildovan napred za moj ukus i deluje tesno. U svakom slucaju, nesto novo. I BMW priprema nesto slicno na bazi serije 3 zar ne?
@UCS
Mislim da ce to biti Serija 2 Gran Cuope, sto je na bazi serije 1. Dakle - zadnji pogon, za razliku od Renau... pardon, CLA:D
@Uroš Cuore Sportivo
CLA je u C-segmentu a ne u D kao serija 3, tako da ce BMW-ov odgovor biti serija 2GC na bazi serije 1...
Sad nesto gledam, ako ovo bude dugacko 460cm, a trenutna C klasa je ~458cm, koliko ce onda porasti buduca C klasa (W205)?
Totalno ste me zbunili klasama kod BMW-a :D
Elem ovi nemci su totalno poludeli za profitom, a ja sam izgleda malo staromodan...
Ako pod 'staromodan' podrazumevas da bi pre izabrao nesto ustaljenije, npr C klasu - onda nas je dvoje.
Mislim da su klase kod MB konfuznije. Audi i BMW su to bolje resili. S druge strane, kod BMW moras biti paaljiv kada tumacis oznake, npr 28i, 50d, 25d itd.
Najvise mi smeta branik napred, ovaj otvor doseže gotovo do samog točka. Slican "problem" ima i novi ML. Kao da ce pojesti sam sebe.
Da li neko zna da mi objasni koja je prednost, ako je ima, kada su naslon za ledja i naslon za glavu spojeni? Izgleda atraktivno ali zar nije ograničeno sto se tice podešavanja?
@W
"kupe" varijante moraju da budu duze. 6GC koji je na platformi serije 5 ima duzinu kao serija 7, 4GC koji ce biti na platformi serije 3 imace duzinu skoro kao serija 5, 2GC ce imati duzinu blizu serije 3, itd. Da bi auto imao sportsku liniju a pri tom koliko toliko prostora unutra, mora se dodati na duzini. Ne moze se prostor nekom magijom stvoriti unutar 4.3m a da auto pri tom ima kupeovski zakosene vetrobrane.
Sto se tice ovog CLA, necu komentarisati dok ne vidim neke normalne slike. A i pretpostavio sam da ce zvanicne slike biti iz nekih uglova gde se ne vide bas najbolje proporcije, koje nisu za pohvalu....a sto smo videli pre koji mesec na onim spijunskim slikama:
http://www.dodaj.rs/f/1n/fS/1zw8VQrq/3/cla.jpg
@toma
Pravo zboris. Ali ne zaboravi da je i AMG C klasa duza od regularne, za nekih 10cm (mada to otpada na branike verovatno). A posto je serija 3 462cm, a A4 je vec dugacak 470cm, za ocekivati je da ce i C da poraste?
Auuu, meni deluje kao da je živ, razbija koliko je dinamičan, mišićav, a lice markantno.
Ovaj auto je za mene!
@W
C klasa ce biti verovatno i duza od serije 3. Inace, vec serija 4 je nekoliko cm duza od serije 3. Tako da ce 4GC sigurno biti oko 480cm, i veoma blizu serije5 sa svojih 490cm.
Los prednji deo,mogli su da primene izgled prednjeg dela sa koncepta Style Coupe.
http://mercedes-benz-blog.blogspot.com/2012/12/spy-2013-mercedes-benz-cla-class-c-117.html
@Uroš Cuore Sportivo
Nije toliko komlikovano: kod BMW-a limuzine, karavani, HB, SUV(SAV) i GT modeli su oznaceni neparnim brojevima (1, 3, 5, 7), dok su coupei i GC modeli oznaceni parnim oznakama (2, 4 i 6) cije su u principu "osnove" oni (dobro ne bas svi, ali razumeo si sta hocu da kazem) sa neparnim brojevima.
Kod MB CLA je kupe na bazi A-klase, GLA - SUV na bazi A-klase. Iako ovo ne vazi za neke vece modele (CLS nije kupe S-klase sa cetvora vrata i njegov naziv se nece menjati), pa ce i C, E i S oznake ostati, ali ce npr kupe C-klase biti CLC a E-klase biti CLE dok ce kupe na bazi S-klase biti SLC da ne bi ugrozio ime CLS-a... mislim da je pocetkom godine bila vest o ovoj novoj/buducoj nomenklaturi kod MB-a...
Nadam se da sam ti nesto pojasnio. ;)
Odlican, a i ponuda motora je odlicna. Jedino mi je ova velika ponuda 4matic-a u autu sa FWD nekako nelogicna, pogotovo sa slabijim motorima. Da sam baja iz MB-a jedino bih se skoncentrisao da C i E dobiju vecu ponudu 4matic-a a ne ovi modeli (A i CLA), ali dobro.
Orlo
Sto se tice MB-a, oni bas vracaju nazive "E kupe" (CLK), "S kupe" ( CL ).
Tako da ne verujem da ce ih menjati, ali ako budu opet menjali, onda ce ih nazivati tako kako si rekao.
@PITBULL
Napisao sam po secanju iz vesti... :)
Evo nadjoh i originalnu vest:
http://www.worldcarfans.com/112041943566/mercedes-to-revamp-nomenclature-confuse-everyone---report
Orlo
Ne verujem da ce to biti.
Jer tek sto su presli na E kupe sa CLK.
A od nove S klase, bice S kupe umesto CL.
Tako da ne verujem da ce opet odma da menjaju.
Mozda kasnije...
Dejan L
SL-sport light
CL-coupe light
CLS vrv ima samo dodatak sport u odnosu na CL, ali nmp tacno. :)
Znam da CLK ima dodatak "Kurz" u odnosu na CL, sto znaci kratak na Nemackom.
Kao i SLK- kratki (kraci) SL. ;)
Anketa - Auto godine 2013. autoblog.rs
Mercedes Benz A klase!
Živeli!
toma
Isto kao kod SL-a. : ))) Samo jos fali i S klasi da su dodali "light". :)))
CLA45 AMG 4MATIC 2.0 354 KS. Ovo je motorcina, mozda se zeznu pa ga stave u novi Megane.
Napucan i mocan za sve pare,sve pohvale.Kao sto je CLS tata,tako ce i ovaj biti,ipak je Merc izmislio ovu klasu.Svaka cast
Zadnji deo prelep, grafika u stopu predobra, al' mi je nekako za ovu dimenziju premisicav (ako uopste postoji takav izraz) gledajuci sa boka, a prednji farovi, sa ovim "krmeljima" su mi promasaj, kako na A klasi, tako i na CLA, i svim ostalim gde ih Merc bude forsirao.. sve u svemu zanimljiv auto, treba videti uzivo pa pricati nesto konkretnije, jedino ne podrzavam prednji pogon, kako kod Merc-a tako i kod buducih BMW-ova..