
Objavljene su prve zvanične slike nove generacije Niissanovog uspešnog crossovera Qashqai (od 2007. do danas proizvedeno više od 2 miliona komada), koji će se u prodaji pojaviti januara 2014. godine.
U Nissanu najavljuju da je druga generacija ovog crossovera inovativna i po pitanju tehnologija i što se tiče dizajna koji je inače inspirisan Hi-Cross conceptom sa prošlogodišnjeg Salona automobila u Ženevi. Takođe, velika pažnja je bila usmerena i na novu unutrašnjost sa daleko kvalitetnijim materijalima nego do sada.

Pažnju privlače i njegova ponuda motora, kao i nova Xtronic transmisija (dostupna kod 1.6 dCi dizelaša).

Što se palete motora tiče, kupcima će na raspolaganju stajati dva benzinca i dva dizelaša (svi sa Start/Stop sistemom). Benzinci su 1.2 DIG-T (85 kW/115KS i 190 Nm, kombinovana potrošnja goriva 5,6 l/100 km, 129 grama CO2 po km) i 1.6 DIG-T (110 kW/150KS i 240 Nm, potrošnja 5,6 l/100 km, 132 grama CO2 po km), dok su dizelaši 1.5 dCi (81 kW/110KS, potrošnja goriva 3,8 l/100 km, emisija CO2 iznosi 99 grama po km) i 1.6 dCi (96 kW/130KS, u zavisnosti od menjača i 2WD ili 4WD pogona u proseku troši od 4,4 do 4,9 l/100 km, emisija CO2 od 115 do 129 g/km).

Takođe, po nekim ranijim najavama 2015. godine se na evropskom tržištru očekuje i plug-in hibridna verzija čija će emisija CO2 iznositi manje od 50 grama po km.

U ponudi će biti verzije sa samo prednjim i pogonom na sva četiri točka, a uprkos većim dimenzijama cene za novi Qashqai će po nekim ranijim najavama biti slične kao i kod sadašnjeg modela.

Kako stvari sada stoje, ova nova generacija Nissan Qashqaija se neće nuditi u +2 varijanti sa sedam sedišta pa će se novi Qashqai prodavati isključivo u varijanti sa pet sedišta.

U saopštenju se još navodi da je novi Qashqai u odnosu na istoimenog prethodnika za 49 mm duži, 20 mm širi, 15 mm niži (ali ipak ima za 10 mm više mesta za glave putnika napred i pozadi), dok je zapremina prtljažnika povećana za 20 litara (sada 450 litara). Ovde i podatak da koeficijent otpora vazduhu iznosi 0.32.
Takođe, u opremi će se između ostalog naći i sistem koji vozača upozorava na vozilo u mrtvom uglu, sistem za prepoznavanje saobraćajnih znakova, sistem za asistenciju pri parkiranju, kao i novi sistemi Front Collision Avoidance i Driver Attention Support.
Proizvodnja novog Qashqaija će se odvijati u Nissanovoj Sunderland fabrici u Velikoj Britaniji, i to od decembra ove godine.
Ivan Mitić – Autoblog.rs
Prednji deo skinuli od SAAB-a. Lično, ne stoji mu baš najbolje. Nazad kao Lanser HB. Nedopadljivo. Jedino sa strane odličan. Prati liniju novog X-Trail-a, s tim što je X-Trail daleko elegantniji. Ne sumnjam da se sve to zaboravi kad se uđe i startuje moćni 1.2 turbo..
napred rogue/x-trail, nazad je identicna kopija nissan sentre sa americkog trzista (zadnja svetla dosta lice i na focus sedan). ponuda motora bas jadna. da mi je samo znati zbog cega je qashqai toliko popularan ...
Dopada mi se. Posebno sam prijatno iznenadjen promenom dizajna enterijera, jer je prethodni kaškaji dizajnom otvorna ventilacije i ostalih elemenata, kao i vrstom plastike, delovao jeftino kao obična dačija. Ono je tuga u Boga bila. Doduše, ovo na slici je top model, a ko zna i daleko je bitnije kako će da izgleda neka bazna ili srednja verzija, bez ovog „tableta“ i ostalih „gedžeta“.
Nadam se da su rešili i problem „teskobe“ unutra, jer u prethodnom za više ljude nije bilo mesta napred za glavu, a pozadi ni za noge, ni za glavu. Nekako, ni spolja većeg, ni unutra manjeg. Tako je bilo. Valjda više nije.
mile antena 07 Nov 2013, 16:24
Zadnji dio lici na ovo:
http://blog.autoplenum.de/blog/wp-content/uploads/2011/11/MG_3171__Ford_Focus_Turnier_CDTi_1_3_1024.jpg
Dobro je što su rešili "tugu od boga", nije dobro što je ovo top model jer "ko zna kako će izgledati neka srednja ili bazna verzija", a i "nadam se(mada postoji sumnja)da su rešili problem teskobe unutra" jer su u prethodnom prevoženi ljudi bez glava i bez nogu(u Džuku su im otsecali i ruke),"valjda više nije tako".Znamo li se ...?
@Bobo
„tuga u Boga“. Tako je pisalo, a ne „tuga od Boga“.
Inače, celi moj post o kaškajiju je afirmativan, tako da ne vidim problem. Biće ovo dobar automobil. A ima i LED svetla, što je danas moderno.
A koliko se sećam komentara nekog „Bobe“ na VG o novom pikasu, taj „Bobo“ je za novi pikaso napisao „Ovo je jedno od najneprijatnijih iznenadjenja za mene”, jer je onaj slikani ( bviši paket ) bio jako lep, a za onaj koji je on gledao, „auto sa osnovnom opremom”, rekao je da “nema veze sa ovim na fotografijama, izgleda neverovatno siromasno unutra je potpuno crn, prosto izgleda nepristojno siromasno”
Sad, ako su onaj "Bobo" i ti jedan te isti,složićeš se da sam ja novi kaškaji opisao veoma pozitivno. Jer, to i mislim
Evolucija bas onoliko koliko treba, enterijer lepo stilski resen, prodavace se dobro kao i do sada.
Nisam oduševljen, moglo je i bolje. Unutra lep, ali zadnji bokovi su čudni... Videćemo, zavisi i od cene koliko će biti prihvaćen. U svakom slučaju ništa revolucionarno kao što su najavljivali...
Secam se kada se prvi put pojavio - bakarno crvena (ta boja sa slika mi je ostala u secanju), i alu felne - ekstra kombinacija, i dan danas kada vidim Qashqai mene taj auto odusevi... a i pokazao se kao veliki uspeh u Evropi za Nissan koji nije imao do tada nista slicno sto je pogodilo ukus Evropljana i cija potraznja ne jenjava ni posle toliko godina.
Ovaj mi je dobar, ali nekako nema na mene istog efekta kao prvi, mozda zbog toga sto ima dosta detalja sa X-trail-a pa je dosta toga vec vidjeno. Enterijer mi se svidja dosta, kao i ponuda motora, mada i dalje tvrdim da trebaju ponuditi i nesto jace varijante...
Onaj prosli nikako-ovaj i nekako,unutra necem lici.
Sudeci po ovim video klipovima,umesto rezervnog tocka-duplo dno prtljaznika,moda je zlo.
Citah da ce sada premijum da bude,a na videu se vidi rupa tamo gde zadnje mlaznice klima uredjaja trebaju biti.I fluens ih ima,a premium nije.
Moglo je sve to i bolje,mada od proslog svakako jeste bolje.Motori odlicni.
Da nije ovih zadnjih svetala sa sedan varijante poslednjeg Ford Fokusa bio bi savrsen. Ovako "samo" odlican. Od Nisana nisam puno ocekivao pre 5-6 godina a vidi ga sad...
Odličan je,skladniji mi od x traila,dobar auto.
@Monoblok Izvini, učinilo mi se da si rekao da je prethodnik ne valja, a da ovaj tek treba sačekati, a ono ti sve najbolje o ovom. Nisu komentari "Bobe" nego komentari "Boboa".Vidim pratiš moj rad na vg,a tamo nemaš želju da komentarišeš, ili koristiš neki drugi nik?(kakve veze ovaj prilog ima sa mojim komentarima o C4 picassu?) Znamo se.
Bobo
Naravno da se znamo,ovde,tamo i svuda. Svi se znamo, koje god me da koristimo. A suština je u komentarima,a ne imenima. A tvoji su dobri (kako se god potpišeš). Dobar je i ovaj kaškaji. Ako se onaj prodao u 2 miliona, i ovaj će 4 ( ako ga kruza ne saseče), A sve što sam za prethodni kao manu naveo,to tako i mislim
Nije.Sustina je u tome da ti koristis puno imena, a ja ne.Ne poistovecuj me sa tobom.Nisi jedini koji kritikuje, jedini nemas petlju da se uvek potpises istim imenom.Nisi u prethodnom postu rekao da su dobri i jedan i drugi.Rekao si da je prethodni jeftin i skucen, a da cemo tek videti bez opreme kako ovaj izgleda i kakav je.Nisi ni jednom recju rekao da je dobar niti ovaj, niti prethodni, mada je sasvim o. k. (samo ti to ne mozes da razumes) i ako tako mislis.Tvoje nadam se u prvom komentaru o ovoj temi treba da nosi znake navoda, to je ocigledno.Kad smo kod sustine komentara, to je sustina tvog.
@Bobo
A sto hvale povecanje prostora za glavu ako to nije bio problem?
p.s. Izvini sto te pomesah sa nekima ( stranac, driver ...)
Ja sam lepo rekao isto sto i Rogue, a vi mi niste verovali. I dok jeste nesto manji, enterijer je identican...
Elem, jeste da je jeftin, i jeste da je daleko bolji od prethodnika, ali meni su se doapdala ta dodanta sedista nazad.
A i izgleda... jadno, svi "SUV" ove elicine izgledaju jadno naspram X3, Q5, Q3 i XC60. Mozda CRV nije tako strasan, ali mazda, nissan, toyota, kia, huyundai su bas plastikaneri.
A, da, popularan je zbog cene jer za 23000 dobijes potpuno opremeljen dizel za 7 osoba sa sve delimicno koznim sedistima, navigacijom, panormaskim krovom, parking kamerom i svim ostalim cudima.