
Kao što je bilo najavljeno, danas je u u Londonu održana svetska premijera novog Jaguarovog sedana XE (rivala BMW-u Serije 3, Mercedesu C klase i sl.), a koji je poslednjih meseci najavljivan brojnim teaser slikama, video prilozima i objavljivanjem pojedinih tehničkih detalja.

Automobil je napravljen na novoj platformi, razvijen je pod kodnom oznakom X760, a u prodaji će se naći u prvoj polovini 2015. godine, i to prvo u formi sedana. Kasnije će ponudu dopuniti i praktičnija karavan verzija, a govori se i o Coupeu i Cabrioletu.


Za ovaj model u Jaguaru kažu da će biti "najnapredniji i najefikasniji" u svom segmentu, sa najmodernijom tehnologijom i da će biti "bolji od najboljih na svetu."

Automobil će standardno imati zadnji pogon, a kao ocija će biti dostupan i pogon na sva četiri točka.
XE je dugačak 4672 mm, širok 1850 mm, visok 1416 mm, međuosovinsko rastojanje iznosi 2835 mm, a zapremina prtljažnika je 485 litara.

Ovde i podatak da XE ima koeficijent otpora vazduhu od 0.26, kao i da su točkovi su od 17 do 20 inča.

Bazna verzija Jaguara XE će na britanskom tržištu inače koštati oko 27.000 funti, a uz pomoć ovog modela Jaguar planira da svoju prodaju do 2018. godine poveća na 230.000 vozila.

U paleti motora će se naći dva 2,0 litarska četvorocilindrična benzinca, kao i ekonomični 2,0 litarski dizelaš sa 163KS i 380 Nm obrtnog momenta koji ima prosečnu potrošnju goriva od samo 3,8 l/100 km i emisiju CO2 od 99 grama po km. Postojaće i snažnija verzija ovog dizelaša, ali se ne navodi njegova snaga.
Takođe, Jaguar je za XE pripremio i potpuno novi šestostepeni manuelni menjač i unapređeni osmostepeni ZF automatik.


Takođe je već ranije potvrđeno da će se u sportskoj varijanti XE-S naći 3,0 litarski V6 benzinac sa 340KS i 450 Nm sa kojim XE od 0 do 100 km/h ubrzava za 5,1 sekundu i postiže el. ograničenih 250 km/h.

Tu naravno nije kraj, jer se govori i o sportskom Jaguaru XE SVR (konkurent BMW-u M3 Sedan) koji bi pod haubom trebalo da ima 5,0 litarski V8 motor sa 489KS (u paru sa osmostepenim automatikom), a čija pojavljivanje na tržištu možemo očekivati tokom 2016. godine.

Jaguar XE SVR bi do 100 km/h trebalo da ubrzava za oko 4 sekunde, dok će najveća brzina biti el. ograničena na 250 km/h.

Takođe, sem snažnog motora, budući XE SVR će dobiti i arodinamički kit (izmenjeni branici, set pragova, zadnji difuzor), jače kočnice, sportski podešeno ogibljenje, LSD diferencijal, sportski izduvni sistem, veće točkove i sportsku unutrašnjost.
Što se cene tiče, britanski mediji procenjuju da će XE SVR (za koji će biti zaslužan Jaguar Land Rover Special Vehicle Operations) na njihovom tržištu koštati oko 60.000 funti.
Jaguar je za XE pripremio i novi infotainment sistem InControl sa 8-inčnim kolor ekranom osetljivim na dodir (takođe će moći da se upravlja i glasovnim komandama), sistem ASPC (All Surface Progress Control) sa četiri moda podešavanja (Dynamic, Normal, Eco i Winter), a tu je i head-up displej.
Ivan Mitić - Autoblog.rs

Toliko su ga skrivali, a na kraju samo umanjeni xf. Dizajn automobila je otisao u tri lepe.
Veoma dobar, i to sto lici na XF nikako nije losa stvar jer je i on bas dobar... jedino mi se cini kao da se nisu iz nekog razloga potrudili vise, pogotovo oko enterijera i tog zadnjeg dela - nisu losi ali moglo je to malo mastovitije... mozda zato sto ne ocekuju bum na trzistu pored nemacke trojke...
Dizel je ok, mada treba sacekati specifikacije benzinca ali i to da li ce biti AWD koji je trenutno vrlo popularan kod premijum nemaca pa i kod manjih motora.
Spomenuse Insigniu - upravo ovaj luk koji ide od vrata do vrata preko i iza instrument table cini mi da se prvi put pojavio kod Insignie, a vidim da i Audi fura taj fazon...
Mazda 6 + BMW 3, nazad malo Audi stop svetala i eto nas.
Potpuno neoriginalno, za razliku od F type i XJ.
Enterijer nikako ne odgovara konkurenciji. Kao da je iz klase nize, pogledaj samo kolicinu ruzne plastike na vratima i dosadno sivena sedista. Audi A4 ima lepse sivena sedista a 6 godina star model.
Vidi se da su stedeli i rezultat to pokazuje.