
Kompanija Fiat Chrysler Automobiles je za modelsku godinu najavila značajno unapređenje Pentastar V6 benzinskog motora.
Svoj debi će ovaj revidirani motor imati u Jeepu Grand Cherokee modelske godine 2016, a radi se o 3,6 litraskom Pentastar V6 agregatu koji po fabričkim podacima ima do 14,9% veći obrtni moment nego ranije, dok je potrošnja goriva smanjena za više od 6%.

Treba napomenuti i da u 2016 Jeepu Grand Cherokee ovaj motor ima 295KS, što je za 5KS više nego ranije. Takođe, tu je i unapređeni Variable Valve Timing (VVT) sistem, dok je težina motora smanjena na 148 kg (smanjenje od 1,8 kg).
Ivan Mitić – Autoblog.rs
Za ovoliki motor izrazito mala težina. Za usporedbu Audi 3.0 TFSI kada je izašao je imao 190 kg, a snaga manja.
U biti tajna ovoga motora je u nećemu sličnom Hondinom VTEC-u
Ima 2 moda VL-a (Valve Lift), jedan do 3000 o/min, a drugi iznad. Rezultat je dosta veći okretni moment, nije cilj bila snaga mada npr. za Dodge modele bi valjda to bio cilj. Znači nije beskonačni skoro VVL što nudi MultiAir u kombinaciji sa VVT-om ali nešto na tome tragu jest.
I naravno sada je dobio EGR, ranije ga nije imao.
@ auto
Ima i video u vezi ovoga:
https://www.youtube.com/watch?v=XR7wZL__ZYY
;)
@ Orlo
Službeno je 353 Nm pri 4800 o/min, a već pri 2100 o/min je 339 Nm. Uostalom evo graf:
http://www.wk2jeeps.com/engine/3.6_liter_pentastar_graph_01.jpg
Ovaj novi donosi 15% povećanje do 3000 o/min i ništa više o tome nema. Tih 390 Nm pri tim okretajima od atmosferca bez GDI bi bili ekstra rezultat.