home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Nakon premijere nove generacije modela Espace, pa SUV-a Kadjar i nedavne promocije Talismana (koji efektivno u ponudi francuske marke zamenjuje modele Laguna i Latitude), uskoro nas očekuje i predstavljanje nove, četvrte generacije Renault Megana. Međutim, prve zvanične slike su već danas procurele u javnost, i to zahvaljujući italijanskom sajtu CarPassion.it

Dosadašnja, treća generacija ovog modela C segmenta se pojavila na sajmu automobila u Parizu 2008. godine, a u međuvremenu je prošla i kroz redizajn koji je pre svega doneo izmenjeni prednji deo. Ovde i podatak da je Renault do sada širom sveta prodao više od 6,5 miliona primeraka Megana (svih generacija zajedno, od prvog Megana predstavljenog pre tačno 20 godina).

U svakom slučaju, Megane IV stiže na sajam automobila u Frankfurtu (za novinare se otvara 15. septembra), i to opet u više karoserijskih verzija (ali CC po svemu sudeći neće biti na raspolaganju u novoj generaciji).

Izgled je inspirisan već pomenutim novijim modelima ove marke, a očekuje se i prostraniji i komforniji enterijer u odnosu na dosadašnju generaciju.


Novi Megane je najverovatnije napravljen na CMF platformi (Common Modular Family) koja je razvijena zajedno sa Nissanom, a i težina vozila će po ranijim najavama biti manja nego kod prethodnika.

Megane IV će između ostalog imati i LED svetla, Head-Up displej, satelitsku navigaciju sa velikim ekranom osetljivim na dodir, EDC menjač sa dvostrukim kvačilom, a opciono i upravljanje na sva četiri točka (neki izvori su ranije pominjali i da će u ponudi kasnije biti i pogon na sva četiri točka ali na zvaničnu potvrdu moramo još da sačekamo).

Što se dimenzija tiče, Megane IV je dugačak 436 cm, u odnosu na prethodnika niži je za 25 mm (sada 144 cm), međuosovinsko rastojanje je duže za 28 mm (sada 267 cm), širi je i trag točkova (napred za 47 mm a pozadi za 39 mm), dok zapremina prtljažnika iznosi 434 litra.

U gami motora će se na početku naći dizelaši 1.5 dCi i 1.6 dCi sa snagom od 90KS, 110KS i 130KS, kao i benzinci Tce 100KS, 130KS i 205KS.

Kasnije možemo očekivati i proširenje ponude, uključujući tu i 1.6 dCi sa 165KS i sportski Megane RS sa oko 280 konja.

Takođe, 2017. stiže i hibridna verzija (kombinacija dizel-elektromotor), sa potrošnjom goriva manjom od 3,0 l/100 km.

Kupcima će se nuditi i GT varijanta, i to sa Renault Sport 18-inčnim alu točkovima, novom Iron Blue bojom, drugačijim prednjim branikom sa većim otvorima za vazduh, saćastim prednjim grilom, Dark Metal detaljima, Renault Sport i GT oznakama, zadnjim difuzorom i sa dve hromirane izduvne cevi.

Ivan Mitić – Autoblog.rs

Foto via CarPassion.it





čitanja : 6094



Komentari

Hmmm,nesto mi se ovde ne dopada...

Autor milan 06 Sep 2015, 12:39

Dobar.....jos sport verzija kakav je klasicni megane

Autor Nikola 06 Sep 2015, 12:44

Sa boka ista Mazda 3!
Cemu te igrarije na svetlosnim grupama?

@Fordovac
e to ti je kiceraj...

Autor carobnjak 06 Sep 2015, 12:46

P.S. zaboravih tablet - jezzzivo!

Autor carobnjak 06 Sep 2015, 12:50

Talisman hecbek.
Prednji deo mi je bolji nego na Talismanu, pozadi cudno malo, mada na ovim poslednjim slikama izgleda dobro.
Bok ovaj na zadnjim vratima sto se uzdize linija hroma, malo bode oci.
Instrument tabla od Civica, a ne svidja mi se ekran navigacije sa ova dva kruga dole.
Ovo je RS, videcemo kako izgleda bazna verzija.

Autor MB 06 Sep 2015, 13:31

Iz nekog razloga podseca me na A klasu. U svakom slucaju subjektivno odlican. Prostranost u odnosu na prethodnika ne moze biti manja sve i da su hteli.

Autor Priapus 06 Sep 2015, 13:35

Izgleda brutalno dobro!

@MB
ne verujem da je RS, iako pise renaultSport jer desno pise GT, pre ce biti da je oprema.

Autor vts 06 Sep 2015, 13:40

Čini se jako dobro osim onih valjda DLR svjetala sa Lagune. Mana je naravno da valjda u nijednoj opciji nema stražnji neovisni ovjes. Samo se nadam se će uživo izgledati skladno, a ne kao recimo A-klasa koja uživo djeluje kao da je sklepana od više auta, totalno nefluidno.

Autor N.N. 06 Sep 2015, 14:01

Onako, cudan, svidja mi se nekako.. Ali ga necete pomesati sa drugim autom, u tome su uspeli.
I nije evolucija postojojeceg modela, vec totalno drugacije izgleda :)

Autor NemanjaBB 06 Sep 2015, 14:46

@ MB i vts, naknadno sam u članak ubacio još tri slike novog Megana, sada bez Renault sport i GT oznaka, što bi dakle trebalo da bude neka obična verzija (takođe je ovde na autu samo jedna izduvna cev, a na onom plavom su dve cevi).

Autor auto 06 Sep 2015, 15:50

Da @auto kada postavljaju slike renault.Sada bi trebao i clio redizajn.

Autor Nikola 06 Sep 2015, 16:14

Mana što nema nezavisno vešanje pozadi? Za koga je to mana? Za obične ili reli vozače?
Koliko znam, nezavisno vešanje nema ni sadašnji Megane RS. Pa bukvalno "ubija".
Zar nedostaje civicu?
Multilink je bitan, recimo, kod Oktavije. Da bi se razlikovao vlasnik besne od bedne :)
Ili da bi neko nedostatak prostora u gepeku mazde 3 pravdao posedovanjem multilinka ...
Ili, da biste na korejancu mogli redovno da menjate elemente multilinka

Autor moron 06 Sep 2015, 17:52

Ma u klasi najbolji auto za pare koje bude kostao.

Autor savo 06 Sep 2015, 19:37

Pa ovo je ista platforma na kojoj je i GLA. Mislim i da im je medjuosovinsko rastojanje identicno....
http://blog.eddiewright.co.uk/wp-content/uploads/2014/12/mercedes_gla_250_f34_2.jpg

Autor zgrom i puca 06 Sep 2015, 21:50

Kada ce zvanicne verovatno ovih dana

Autor Nikola 06 Sep 2015, 22:05

Ufff, kakav auto!

Autor Bobo 06 Sep 2015, 22:18

U svakom slucaju uopste nije los, i ima odlicnu ponudu motora, a mozda najveca "mana" je to sto je enterijer prakticno preslikan iz drugih modela, jer su ranije ipak bili originalniji... cenim da ce prednja i zadnja svetla, s obzirom na velicinu, biti par stotina hiljada dinara ako ih neko osteti... lele njega... :)

@moron
Za novinare je to mozda najveca mana, i za one naivne... a kako se najveci (mozda bolje reci svi velikoserijski) broj automobila ne vozi na stazi, i kako najveci broj nema ni dovoljno snage za nesto sto bi se moglo nazvati sportom jasna je (bes)mislenost multilinka u ovoj klasi pogotovo kod onih slabijih modela... i naravno troskovi odrzavanja su visi u odnosu na "zastarelu i trulu" polukrutu osovinu...
Ali dobro ima indijanaca koji divljaju po putevima, cije su glave suplje, pa je bitno da na magistrali brze 3-5 km/h udju brze... valjda je to smisao zivota... ;)

Autor Orlo 07 Sep 2015, 07:36

4control bi trebao bolje da obavlja posao od multilinka. ;)

Autor meganed 07 Sep 2015, 08:17

@Orlo
Složio bih se u celosti ...

Autor moron 07 Sep 2015, 09:11

Reno i ne stavlja multilink u svoja velika vozila, zbog 4control sistema.He,he zato ga ima Dacia.

Autor Bobo 07 Sep 2015, 09:39

Nema multilink baš svaka Dacia. Ima ga mislim samo duster AWD. Ali ne i verzija FWD :)

Autor moron 07 Sep 2015, 09:44

Za AWD je poželjno da stražnji diferencijal ne bude dio ovjesa, zato se i ide neovisni stražnji ovjes.

Ali reći da autu, koje u 'civilnim' verzijama dolazi sa motorima od 160 dizelskih KS odnosno 200 benzinskih KS, ne treba stražnji neovisni ovjes je glupost.

Da ne kažem kako je pomodno zaglupljivanje kupaca pa su u zadnjih 20 godina mnogi prešli sa nekog od tipova stražnjeg neovisnog ovjesa nazad na jedan od tipova polukrutog.

Autor N.N. 07 Sep 2015, 10:41

@N.N.
Stoji da je neophodno nezavisno oslanjanje za AWD (ili RWD) sto proizvodjaci putnickih automobila i koriste, ali ovde nije potvrdjeno da ce biti AWD verzije tako da...

Koje su to prednosti multilinka kod FWD auta koje ne bi moglo da se resi polukrutom osovinom, i sta ce to znaciti prosecnom kupcu (jel je fora u osecaju u glavi?), pa cak i onom ko hoce sportskiju verziju od 160 ili celih 200KS? Gde to moze da dodje do izrazaja, u svakodnevnom saobracaju, u guzvi, u javnom saobracaju gde postoje i drugi ucesnici?

Polukruta osovina se pokazala odlicno, dobar primer je i Watts-ova veza... a opet nisu zrtvovane mnoge stvari poput jeftinijeg odrzavanja i manjka prostora u gepeku...

Secam se kada su pricali da je i za preko 200KS neophodan RWD, i da je sve ostalo "glupost", pa su sa malo vise truda i HiPerStrut/RevoKnuckle prednjim oslanjanjem, LSD-om resili problem podupravljanja, i podigli granicu snage za FWD vozila i to prilicno...

Autor Orlo 07 Sep 2015, 13:21

@ Orlo

Ima i drugih tipova ovisnog stražnjeg ovjesa osim sada polukrute grede, a koji su pogodni za AWD. Evo ovako na prvu mi na pamet pada De Dion.

Ako želiš kombinaciju udobnosti i dobrog držanja tu je neovisni stražnji ovjes. Ne mora to biti multilink, ima i drugih rješenja. I Francuzi i Talijani su nekada bili jako poznati po neovisnom stražnjem ovjesu, a sada ga i jedni i drugi na mass market modelima skoro i ne koriste.
Ali što je auto teže to je neovisni stražnji ovjes nužniji ako se želi udobnost. Da ne govorim da bi uvijek dobro došao na ovim dinaridskim zavojitim cestama.

Fordov Control Blade je riješio problem prostora stražnjeg neovisnog ovjesa tako da ti kritika ne stoji.
A i neki drugi primjeri tipa kod Audia su dali za pravo onima koji tvrde da održavanje stražnjeg neovisnog ovjesa može koštati manje nego kod ovisnog.

Ima i boljih rješenja za uklanjanje torque steera osim unaprjeđenog McPhersona. Primjer je ovjes kod novijih modela Audia sa uzdužnim motorom.
No unatič svemu torque steer je i danas primjetan no daleko manje nego nekada.

Autor N.N. 07 Sep 2015, 15:23

Orlo@

Slažem se u potpunosti , multilink kod FWD vozila u velikoj većini slučajeva je marketinški trik , nego realna potreba , jer budimo realni , sem par proizvođača slabo ko zna podesiti , da se iskoristi puni potencijal multilinka , jer je u suprotnom nespotrebno kompliciranje.
Posebno je nepotreban kod tzv. nevozačkih vozila.
Kod AWD a posebno kod RWD je druga priča , uz multilink prenos snage na podlogu je savršen , zbog zadržavanja konstantnog kontakta sa podlogom.
A upravo prethodni Megan je dokazao da je u kompaktnoj klasi multilink bespotreban , jer obični je imao primjerenu udobnost uz korektno ležanje dok je RS bio precizan poput hirurškog noža...

Autor Đorđe 07 Sep 2015, 17:44

Ja mislim da baš polukrutu osovinu ne zna svako podesiti, pa se neki proizvođači odlučuju za provereni, ali skuplji i teži, multilink. Uz dobar inženjering i polukruta osovina može da ima zavidne performanse.

Btw, Suzuki SX4 AWD ima pozadi polukrutu osovinu i diferencijal je van osovine.

Autor meganed 07 Sep 2015, 19:51