home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Dacia po prvi put uvodi robotizovan ručni menjač Easy-R. U kombinaciji sa motorom TCe 90, opremljenim sistemom Stop&Start, taj menjač sa pet brzina olakšave vožnju vozačima pružajući im udobnost menjača bez kvačila. Easy-R naći će se u ponudi dodatne opreme modela Logan, Logan MCV, Sandero i Sandero Stepway do kraja godine (u zavisnosti od tržišta).

Dacia proširuje ponudu pogonskih sistema: Do kraja godine u ponudi modela Logan, Logan MCV, Sandero i Sandero Stepway naći će se novi robotizovani ručni menjač Easy-R (s određenim motorima i na određenim tržištima). U skladu sa Dacijinom tradicijom, taj novi menjač će biti dostupan po pristupačnoj ceni. U kombinaciji sa benzinskim motorom TCe 90, menjač Easy-R garantuje praktičnu i udobnu vožnju. Zahvaljujući snazi od 90 KS i 140 Nm obrtnog momenta, motor TCe 90 je izuzetno odzivan – čak i pri niskim obrtajima – i jednako se dobro snalazi u gradu i na otvorenom putu.

Opremljen sistemom Stop&Start ostvaruje potrošnju goriva od 4,9 l/100 km u mešovitoj vožnji, što je jednako emisijama CO2 od 109 g/km (Sandero, Logan i Logan MCV: 109 g/km / Sandero Stepway: 115 g/km). Te vrednosti su jednake onima koje ostvaruje ručni menjač. Potrošnja goriva i emisije CO2 izračunati su u skladu sa važećim evropskim pravilnicima.

Easy-R: pristupačan menjač sa dve papučice

Easy-R je najnovija prinova u ponudi Dacijinih pogonskih sklopova i ispunjava potrebe kupaca koji žele prilagodljiviji način vožnje prikladan urbanom okruženju. Jednostavan je za upotrebu i pruža udobnost menjača bez kvačila, što uveliko olakšava vožnju. Opremljen je računskim upravljanim elektromehaničkim pretvaračima koji umesto vozača obavljaju zadatak otpuštanja kvačila, promene stepena prenosa i zatim ponovnog priključivanja kvačila. Robotizovani ručni menjač Easy-R nudi izbor od dva načina rada prilagođena svim situacijama: „Drive“ i „Manual“, sekvencijalno menjanje brzina.

U načinu rada „Drive“ računar upravlja menjanjem stepena prenosa u skladu sa uslovima vožnje. Sistem će promeniti brzinu u skladu sa obrtajima motora, brzinom automobila, načinom vožnje, itd. U načinu rada „Manual“ (sekvencijalno menjanje brzina) vozač preuzima potpunu kontrolu nad promenama brzina.

U poređenju sa konvencionalnim ručnim menjačima, robotizovan ručni menjač Easy-R nudi:

- Jednostavnost upotrebe i veća udobnost

o Način rada „Drive“ vozača oslobađa određenih radnji (pritiskanje i otpuštanje kvačila kao i biranje stepena prenosa). Menjač sam odabira najbolji odnos između štedljivosti i ubrzanja, tako da ne postoji opasnost od gašenja ili prenaprezanja motora.

o U načinu rada „Manual“ (sekvencijalno menjanje brzina) performanse su još dinamičnije, a motor još odzivniji jer vozač sam bira kad će promeniti i koju će brzinu odabrati. U slučaju naglog, neočekivanog preticanja ili slabog

prianjanja, primer na snegu, vozač sam može odabrati odgovarajući stepen prenosa. Potrebno je samo ručicu prebaciti u položaj „M“ i odabrati „+“ ili „–“ kako bi promenili stepen prenosa u višu ili nižu brzinu.

o U načinu rada „Drive“ menjač automatski menja stepen prenosa naniže kako bi, prema potrebi, omogućio snažnije ubrzavanje (kick down). Može promeniti jednu ili dve brzine naniže kako bi oslobodio puni potencijal motora, što je korisno prilikom priključivanja na glavni put.

- Poboljšana upravljivost: u načinu rada „Drive“, poboljšana je funkcija polaganog kretanja. Čim maknete nogu sa papučice kočnice, vozilo se automatski kreće unapred ili unazad, bez pritiskanja papučice gasa. To olakšava kretanje pri nižim brzinama (poput paralelnog parkiranja) i – u kombinaciji sa sistemom za pomoć pri kretanju na uzbrdici

– održava automobil stabilnim na blagim usponima. Takođe je korisno kod polaganog kretanja u gužvi.

- Poboljšana potrošnja: robotizovani ručni menjač ostvaruje jednaku potrošnju goriva i emisije CO2 kao i ručni menjač. Easy-R beleži mnogo manje gubitke energije od konvencionalnog automatskog menjača.

Kvalitet i izdržljivost: Prelazak sa hidraulične na elektromehaničku tehnologiju rezultira uglađenijom vožnjom i poboljšava izdržljivost i pouzdanost. Prilikom razvoja menjač Easy-R proveo je 130.000 sati na dinamometru. Uz to svaki menjač Easy-R prolazi temeljnu kontrolu kvaliteta na kraju proizvodnog procesa.

Izvor: Netauto.rs



čitanja : 2077



Komentari

A, kako utiče na ubrzanje? Samo to nisu napisali. Ima tih robotizovanih menjača koji su dosta spori. Za ovaj ne znam (znam za PSA i Opel-ov)

Autor moron 20 Sep 2015, 22:30