
Sem već najavljene nove generacije sedana K7 / Cadenza i Telluride concepta, Kia Motors ovih dana privlači pažnju još jednim novitetom. U pitanju je Forte facelift koji severnoameričku premijeru ima na sajmu automobila u Detroitu.

Kia je inače aktuelni Forte (na nekim tržištima i kao Kia K3 ili Cerato) predstavila 2012. godine, i to prvo u verziji klasičnog sedana sa 4 vrata, a zatim i kao hatchback sa 5 vrata.

Kao što se i očekivalo, Forte facelift je dobio izmenjeni prednji deo sa novom maskom, drugačijim svetlima i branikom, kao i doterana zadnja svetla.

Treba podsetiti da je Forte sedan dugačak 456 cm (hatchback ima 435 cm), kao i da međuosovinsko rastojanje iznosi 270 cm.
Forte Sedan facelift će Amerikancima pored verzija LX i EX biti dostupan i u novoj S varijanti, kod koje se ističu sportski podešeno oslanjanje, 16-inčni alu točkovi, LED dnevna svetla, zadnji spojler, hromirana izduvna cev, crna sedišta sa kontrastnim belim šavovima...
U zavisnosti od paketa opreme, Forte ima i najnoviji Kijin navigacioni sistem, a standardno dolazi Drive Mode Select sa tri moda (Normal, Eco i Sport).
Forte sada standardno dolazi sa 2,0 litarskim Atkinson I-4 motorom, u paru sa šestostepenim manuelnim ili šestostepenim automatskim menjačem.
Kia Motors America je u Detroitu promovisala i obnovljeni Forte5, dakle Forte hatchback koji je takođe dobio vizuelne promnene na prednjem i zadnjem delu, ali i sedmostepeni menjač sa dvostrukim kvačilom.

Forte5 će biti na raspolaganju u verzijama LX, EX i SX, pri čemu ovaj poslednjii između ostalog ima i alu točkove od 18 inča, dve izduvne cevi, LED zadnja svetla, kožna sedišta, 7.0-inčni ekran osetljiv na dodir, kao i Orange Color Pack kod koga se ističu narandžasti detalji na sedištima i kontrastni šavovi na sedištima i menjač.

Forte5 standardno ima 2,0 litarski GDI motor (u kombinaciji sa šestostepenim manuelnim ili šestostepenim automatskim menjačem), dok SX pokreće 1,6 litarski turbo GDI koji je sada dostupan i sa sedmostepenim menjačem sa dvostrukim kvačilom.
Ivan Mitić – Autoblog.rs