
Kompanija Nikola Motor Company je objavila nove detalje o svom kamionu Nikola One, uz potvrdu da će ga pokretati vodonične gorive ćelije, a ne baterije kako se ranije verovalo.
Pogonski sistem će proizvoditi 800 volti, a kamion će imati više snage u odnosu na bilo koji kamion u SAD-u koji ide na dizel. S jednim litrom goriva će prelaziti 8,5 km čak i pod punim teretom. To znači da će autonomija kamiona iznositi 1.900 km sa jednim punjenjem.
Najveći problem vozila koja idu na gorive ćelije vodonika je nedostatak infrastrukture koja će im pružati usluge. Kompanija NMC planira da proizvodi svoje vlastito tečno hidrogensko gorivo, koje će se prodavati na 50 lokacija u SAD i Kanadi od 2020. godine.
Kako bi mogla da proizvodi gorivo, kompanija NMC planira izgradnju ogromnih solarnih farmi sa kapacitetom proizvodnje 100 megavati energije. Ta energija će se koristiti za elektrolizu i proizvodnju vodonika.
Kompanija je od maja dobila narudžbine vredne 3 milijarde dolara, koliko košta oko 7.000 kamiona. Predstavljanje kamiona Nikola One je zakazano za 1. decembar.
Izvor: Klix.ba
Foto: Nikola Motor Company
"Kompanija je od maja dobila narudžbine vredne 3 milijarde dolara, koliko košta oko 7.000 kamiona. Predstavljanje kamiona Nikola One je zakazano za 1. decembar"
Toliko o nezainteresovanosti Americkih-Kanadskih vozaca i kompanija o modernim I tehnoloskim naprednim kamionima.
Kamion izgleda fantasticno,fenomenalno,ja sam odusevljen izgledom ovog kamiona,pored motora pretpostavljam da su i ostale komponente na tom kamionu ispred svega onog sto nude Peterbilt I ostali fosili.Ovo je izgleda prekretnica u transportu na podrucju Amerike i Kanade.Bas me zanima kad ovaj kamion krene punom parom da se proizvodi kako ce reagovati Peterbilt i ostali,hoce li i dalje gurati svoj fazon iz 70-ih ili ce I oni poceti modernizaciju svojih kamiona.Bice zanimljivo preko bare u buducnosti,definitivno ide na bolje za njihove vozace.
Rendzo
U cenu kamiona mora da se doda i cena audio sistema impresivne snage, koji bi imitirao grmljavinu, groktanje, prdenje i ustale zvuke na koje se Ameri loze. Uz to, mora imati i vibbracioni sistem, da napravi ugodjaj vibracija i treskanja praistorijskih V8 motora. Bez ove opreme, proizvodjac nece imati ni jednog kupca u Viskonsinu, a ni u okolini.
Prime
Gdje si ti Optimuse,nema te ovdje na Blogu sigurno mjesec dana.
Hehe..ne znam sta bi napisao na tvoj komentar.No coment.
@Renault Terminator,
jel ti stvarno verujes da je 7,000 ljudi uplatilo po $430,000 za ovako nesto? niti su predstavili prototip niti su ista testirali javno. vec samo jedna slika kompjuterske animacije i "planiramo ovo, planiramo ono".
ovo je tipican nacin da se podigne stock kompanije, a mogao bi se kladiti da ce firma da pukne i pre nego sto prodaju jedan jedini kamion.
cak i da je sve ovo istina ... $430,000 cena? samo 1,900 km izmedju punjenja? pa to je 1,200 milja - prosecan kamiondzija to predje za dan i po. i sta ce onda, odmarati naredni dan dok se baterije napune? da ne govorim koliko je sama tehnologija komplikovana. sta ce biti kad se nesto pokvari? nema nikolin servis na svakom cosku kao peterbiltov ili freightlinerov. cak i da ima - pa ne moze obican mehanicar da radi na tako necemu, sto znaci da ces placati servis daleko vise. sta ce biti sa kamionom posle x predjenih milja? nije ovo tradicionalni kamion da mozes uraditi generalku i opet si miran milion milja.
obicno prodavanje magle, nista vise. poprilicno sam siguran da sledece godine u ovo doba kompanija vise nece ni postojati, a gazde ce se goniti po sudovima za kradju novca od investitora.
Mile
Ovdje jedino ti u nista zivo ne vjerujes sem u u fosile od kamiona,za tebe su i EU proizvodjaci idioti i budale a kamoli ne ovaj Nikola.
Zivi bili pa vidjeli sta ce biti.Ovo uliva nadu da bi se i kod vas mogli voziti pravi kamioni.
A kad spominjes potrosnju,svaki dan sam na kraju posla morao tociti do vrh da bi sutra mogao zavrsiti posao.
@Renault Terminator,
ovaj kamion ce mozda biti na ulicama za 50 ili 100 godina. nece biti do 2020 godine sigurno. dao sam ti razloge zasto.
pa naravno da si morao da sipas pun rezervoar svaki dan kad si vozio kantu volvo. :))) vidis, caletov freightliner je imao dva rezervoara sa po 150 galona svaki. sipas i miran si celu sedmicu.
Mile
Dobro,ti znas bolje od samog proizvodjaca.Proizvodjac kaze da ce 01.12. predstaviti kamion. Tvoje tvrdnje su potpuno neosnovane i iz ciste su presrasude.
Kad sam vozio Volva potrosnja je bila puno manja.Al kada sam vozio Petrbilta,Internationala onda sam tocio svaki dan na kraju radnog dana.Dva rezervoar a od 150 galona to je oko 1300 litara I tvoj stari je to imao 7 dana,tvoj stari je onda veoma slabo radio.Ja sam dnevno trosio zimi od 460-500,leti od 400-430 sa Petrbiltom I Internationalom,sa Kenworthom je bilo ludilo mozga,preko 500 dnevno.Ja nisam imao tolike rezervoare.MojI su bili ukupno oko 800l.Imali smo kamione sa tim velikim rezervoarima ali ja ih nisam vozio.
@Renault Terminator,
a ti si znaci jedan od onih koji veruju u sve sta proizvodjaci kazu?
cisto da znas, rekao je proizvodjac ranije da ce kamion pokretati baterije, a sad kaze da ce ga ipak pokretati vodonične gorive ćelije.
nisi glup, donesi sam zakljucak da li je ovakav kamion realan u danasnja vremena (u bilo kojoj drzavi). i da li je realno da je iko (a da ne govorim cak 7,000 ljudi) uplatio $430,000 za nesto sto trenutno postoji samo na crtezu i brojnim obecanjima.
freightliner je cini mi se prelazio oko 8 mpg osim ako je bas pun tereta, onda je bilo oko 6 mpg. sto znaci da je sa 300 galona mogao da predje u proseku oko 2,100 milja. cale je u proseku odlazio na put ponedeljkom ujutro, vracao bi se ili kasno cetvrtkom uvece ili rano petkom ujutro. vikende je uvek uzimao slobodne. on je imao svoj kamion tako da je sam pravio svoj raspored gde i kad ce voziti.
Mile
Ovo su ozbiljne stvari da bi se lagalo,koga lazu,pa lazu sebe,zasto bi to radili?Tvoje tvrdnje su totalno neosnovane.Oni su iznosili mogucnost da ce ga mozda pokretati baterije a ne I tvrdnje da ce pogon 100% biti na baterije.Kamion je apsolutno realan,covjek ide u svemir,boravi u svemiru,sta je problem napraviti ovakav kamion,pod uslovom da imas novce.Za tebe jeste,ti si rob tehnologije proslosti I ti to nikad neces moci da shvatih zato neces moci ni da prihvatis.I sutra kad vidis taj kamion na ulici ti ces reci da to nije taj kamion,da je to nesto deseto.Kamion se javnosti predstavlja 01.12.znaci kamion i sada postoji,testiraju ga,ispituju itd a 01.12. ce pored zvanicne prezentacije biti najvjerovatnije spreman i za proizvodnju.
Nisu svi zaostali kao ti pa da ne daju pare za ovako nesto.Ti kao veliki Amerikanac,veci od svih Amerikanaca trebao bi se ponositi ovakvim proizvodom,jer ovo je made in USA,nesto sto bi moglo da "lupi samar" superiornijim i tehnoloski naprednijim proizvodjacima kamiona u Evropi da I ti u Americi mozes konacno reci,evo vidite da se i ovdje prave high-tech kamioni a ne samo krsevi iz 70-ih za koje nam stalno prebacujete.Ti rece da nemas nista protiv tehnologije,pa sto ti onda smeta ovo remek djelo tehnologije,jos proizvedeno u Americi,nije dovuceno iz Evrope.
Ja sam gore pogresno izracunao koliko je 1 galon,racunao sam britanski galon a ne americki,americki galon je 3.78l a britanski 1 galon je 4.54l.300 galona je 1134 litre.2100milja je 3379 kilometara.Ja sam svaki dan sem Nedelje,Subotom sam pravio manje,znaci 5 dana u sedmici svaki dan sam pravio 1200 kilometara,na kraju dana sipam od 430-460 litara goriva,moj rezervoari su bili oko 800l.Tvoj stari je za cetri radna dana prelazio prosecno oko 3000 kilometara sto je manje od 2100milja I dnevno je prelazio od 750-780 kilometara.A ta kilometraza se lagano pravi u reguli,do nekih 800 kilometara mozes preci po pravilima loogbok-a,cisto,regularno.Potrosnja nam je tu negdje ista,samo sto je tvoj stari imao vece rezervoare od mog kamiona,manje je dnevno prelazio,manje je dana u sedmici radio I zato je redje i sipao gorivo.
A ovaj Nikola sasvim zadovoljava sve potrebe vozaca sa svojom autononijom od 1900km.Ja sam u ekstremnim situacijama kad mi para udari u glavu,da izvines kad mi zine guzica na lovu najvise u toku dana u toku 24h znao preci 1600 kilometara,utovar-istovar-voznja ukupno= 22h I dva sata spavanja,ustajanje i gasaj sve iz pocetka.Znaci u toku dana da vozis van svakih pravila kao sto sam ja radio ti ne mozes preci 1900 kilometara,a da ne govorim ako vozis po loogbok-u,po proposima a to je onda maksimalna kilometraza od 700-800 kilometara dnevno sto autonomija Nikole od 1900 kilometara I vise nego zadovoljava,kad bi ja bio zadovoljan koji sam svaki dan prelazio 1200 kilometara a nekad I 1600 kilometara dnevno.
I sta je problem sa autonomijom Nikole?Nemoj da izmisljas vise gluposti.Ako nesto licno ne prihvatas,ne dozvoljava ti ego,nemoj onda da omalovazavas nesto sto je cinjenicno,ali nije ti to ni prvi ni zadnji put da to radis.
@Renault Terminator,
objasnio sam ti zasto bi lagali. zato sto izjave ovakve stvari da privuku investitore i svaki put kad nesto slicno kazu odmah skacu akcije kompanije na berzi. to nije nista cudno u industriji i gotovo svako radi. pa sergio marchionne iz fiat-chrysler je obecavao da ce alfa imati punu ponudu u americi jos 2009 godine. evo nas skoro u 2017 godini i to se jos nije desilo. danas mu vise niko i ne veruje, ali u proslosti svaki put kad bi tako nesto izjavio akcije kompanije su skocile i on bi dobio zaradu.
evo ti primer fisker karme, identicna prica. imali su planove za punu ponudu elektricnih auta, pokupili $530 miliona od drzave, obecavali prvi auto do 2009 godine, a isporucili su ga tek 2011 godine. pricali kako su prvog dana dobili 3,000 narudzbi. fast forward 2 godine kasnije - fisker vise ne postoji, vlasnika tuze za prevaru, a pare koje je drzavala dala su nestale.
tako je i sa nikolom. video sam slicne situacije gomilu puta da bi poverovao u ovu pricu. poverovacu tek kad vidim sve svojim ocima i kada vidim te kamione na ulicama. do tada ovo je obicno prodavanje magle. mislim da to i ti sam znas, ali neces da priznas. koliko ti god voleo tehnologiju, mislim da i ti sam znas da od ovoga nema nista. nikola je nova kompanija, cilj im je da privuku investitore i nove kupce. ja sam zavrsio fakultet za biznis i znam kako nove kompanije to rade. pa oni da imaju sta da pokazu (prototip, testiranje, ma bilo sta) oni bi non-stop bili u medijima o tome jer je to najbolji nacin da privuces investitore i kupce. ali oni bas nista, objavljuju jednu te istu sliku kompjuterske animacije vec mesecima.
evo malo sam gledao po netu o nikoli. kompanija postoji jos od 2003 godine i do danas bas nista nisu proizveli. ni prototip bilo cega (vozila, tehnologije, ma bas nicega), samo silne planove. i onda pre samo 3 meseca izlaze sa planom za novi kamion i buuuum - kamion ce biti spreman za serijsku proizvodnju do kraja godine? ma daj, pa pre cu poverovati da princ iz nigerije zeli da podeli $20 miliona samom ako mu uplatim $5,000. :)))
rekao sam ti sta je problem autonomije nikole ... sto kad se isprazni baterija ne mozes da to popravis kao kod standardnog kamiona. ne mozes da stanes na benzinsku pumpu i da za 10 minuta imas pune rezervoare tj. baterije. koliko ce vremena biti potrebno da se toliko baterije napune? i gde ces da ih punis? ajde ako si u chicagu recimo onda ces i naci punjac, a sta ako ti je finalna destinacija neka vukojebina u wyomingu? i jos nesto - jedno od mnogobrojnih obecanja nikole je da ce kamion ici na hidrogensko gorivo. gde ces da nadjes hidrogensko gorivo? nikola prica kako ce biti 50 pumpi koje ce ga prodavati. 50? na celu ameriku? zaista ne mogu da verujem da ti verujes u ove price. da nisi ti mozda investirao novac u nikolu pa te sad strah da si pogresio? :)))
Mile
Ok,ajd da vidimo sta ce biti.U napred osudjujes,ja licno ne volim nikog i nista unapred osudjivati.Ali ako se obistine ove tvoje rijeci,ja cu ga prvi napljuvat I recu ti da si bio u pravu.Imas moju rijec.
Evo u Beogradu imas elekrricne autobuse,jedan kosta 450.000 eura,puno se za nekoliko minuta na terminusima.
Ako puste kamion u serijsku proizvodnju,punjenje sa gorivnim celijama ce se lako rijesiti,bice malo problema u pocetku zbog malog broja ali brzo ce biti svuda dostupan.
@ Renault Terminator,
i ako nikola zaista zavrsi na ulicama hajmo reci od 2020 godine (mislim da im dajem dovoljno vremena hehe) i pokaze se kao uspeh, onda cu ih ja prvi pohvaliti i reci da svi trebaju da idu u tom tehnoloskom pravcu i da si ti u pravu. imas moju rec