home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Kao što je bilo i najavljivano, Opel je danas objavio prve zvanične fotografije nove generacije Insignije, koja će se i dalje nuditi u više karoserijskih verzija, uključujući tu i karavan izdanje (Insignia Sports Tourer).

Treba podsetiti da je Insignia do sada prodata u više od 900.000 primeraka, a kao i do sada, i novi model će se proizvoditi u Riselshajmu i Nemačkoj.

Sem što je duža od prethodnice, nova Insignia je i šira i lakša (i do 175 kg manje), dok koeficijent otpora vazduhu iznosi 0,26.

Dimenzije:

- dužina: 4897 mm (+ 55 mm)

- širina: 1863 mm (+ 7 mm)

- visina: 1455 mm (- 29 mm)

- međuosovinsko rastojanje 2829 mm (+ 92 mm)

- trag točkova: + 11 mm

- zapremina prtljažnika 490 litara (1470 litara sa oborenim zadnjim sedištima)

Paleta motora za sada nije zvanično saopštena, ali ranije informacije govore da će u paleti biti i novi 1,5 litarski benzinac sa 163KS i 250 Nm, pa 2,0 litarski benzinski agregat sa 247KS, kao i 1,6 i 2,0 litarski dizelaši.

Najavljuju se i novi osmostepeni automatski menjač, verzije sa pogonom na sva četiri točka, Head-up displej, kao i sistemi Adaptive Cruise Control (ACC), Lane Keep Assist, Lane Departure Warning i Rear Cross Traffic Alert.

Što se tiče nove Insignije Sports Tourer, Opel najavljuje da u poređenju sa prethodnikom ima znatno povećan unutrašnji prostor, posebno kada je reč o zadnjoj klupi i prtljažniku.

Takođe, ponovo će u ponudi biti i Insignia Country Tourer, najavljena kao avanturista sa pogonom na sve točkove i „off-road“ atributima, kao pravi izbor za ljubitelje zimskih sportova, prirode, i sve one koji znaju da cene individualnost.


Automobil će se inače prodavati i kao Vauxhall Insignia, a u Australiji kao Holden Commodore.


U nastavku možete pročitati i nekoliko PR saopštenja o novoj Insigniji koje je do sada objavio uvoznik Opela za Srbiju.

Ivan Mitić – Autoblog.rs

U nastavku i PR saopštenja uvoznika Opela za Srbiju:

Potpuno nova Opel Insignia

Opel Insignia Grand Sport je bazirana na potpuno novoj arhitekturi, sa znatno dužim međuosovinskim rastojanjem i kraćim prednjim i zadnjim prepustima. U poređenju sa aktuelnom Insignijom, takođe je 5,5 centimetara duža, skoro centimetar šira i nepuna tri centimetra niža. Ove izmenjene proporcije novoj generaciji Opelove perjanice daruju upečatljiviju i više atletsku pojavu nego ikada ranije. Međutim, Insignia Grand Sport ne izgleda samo atletski, već to i demonstrira. Efikasnost prostora i ušteda na masi su bile prioritet inženjera: upotrebom lakih materijala, uspeli su da skinu do 175 kilograma kod nove generacije. Optimizovan paket omogućava prostraniji enterijer i naravno, širok raspon vrhunskih tehnologija.

„Naziv Opel Insignia Grand Sport sve govori. On reflektuje efikasnu dinamiku Monza koncepta, kao i naš ponos u vidu veličanstvenih Opelovih klasika, Kapitäna, Admirala i Diplomata,“, kaže šef Opel grupe, dr Karl-Tomas Nojman (Dr. Karl-Thomas Neumann. „Naša buduća perjanica predstavlja jednu novu dimenziju – eleganciju, malu masu i sportski aspekt sjedinjene u cilju kreiranja ekstremno atraktivne kombinacije.“

Sa novom Insignijom Grand Sport, kompanija započinje novo poglavlje u istoriji svojih perjanica unutar proizvodnog portfolija. Prethodnik je 2008. utemeljio novu Opelovu eru u smislu razvoja i dizajna, i bio je veliki hit na automobilskom tržištu: do danas, preko 900.000 Insignija je prodato, uz osvajanje naslova za „Automobil godine 2009.“. Na IAA 2013., Opel je pružio uvid u budućnost svog modela sa vizionarskom Monza Concept studijom: laka, atletska, efikasna i vrhunski digitalno povezana – to je ono što definiše buduće Opelove automobile. Nova Astra, koja je odmah po lansiranju proglašena za „Automobil godine 2016.“, prati ovu filozofiju. Sa Insignijom Grand Sport, Opel sada lansira još jedan potencijalno uspešan model koji bez prekida ostvaruje zadate standarde.

Insignia Grand Sport nastavlja pristup koji je Opel započeo u C segmentu sa novom generacijom Astre, a sada to podiže na viši nivo. Novajlija je veći od aktuelne Insignije, kako spolja tako i iznutra, što ga stavlja u višu ligu u smislu veličine, prostranosti i komfora. Čak i uz činjenicu da inovativne tehnologije podvlače ambiciozne standarde nove Opelove perjanice, kompanija ostaje dosledna svojoj filozofiji: napredna dostignuća moraju ostati priuštiva i pristupačna za široku publiku. Insignia Grand Sport na taj način predstavlja „šik“ alternativu značajno skupljim automobilima.

Zvanična svetska premijera Opel Insignije Grand Sport je zakazana za mart 2017. godine na Salonu automobila u Ženevi.

IntelliLux LED® prednji farovi nove generacije za novu Opel Insigniju

Opel će lansirati novu generaciju IntelliLux LED® svetala zajedno sa potpuno novom Insignijom, i to 2017. godine. Pored brojnih prednosti koje donosi ova nagrađivana matrična tehnologija, uvedena po prvi put prošle godine u Astri, rafiniraniji i sofisticiraniji IntelliLux LED® u novoj Insigniji se odlikuje dodatnim funkcijama, koje još više unapređuju vidljivost tokom noćne vožnje.

Kada je Opel predstavio vizionarski Monza Concept na IAA 2013., šef Opela, dr Karl-Tomas Nojman (Dr. Karl-Thomas Neumann),  najavio je da ova studija demonstrira ono što može da se očekuje od Opelovih automobila u budućnosti, tako da specijalisti kompanije za spoljno osvetljenje, nisu bili tek puki entuzijasti.

Oni su upravo „fino izbrusili“ (u međuvremenu nagrađivane) adaptivne IntelliLux LED® matrične farove nove Opel Astre, koji se sastoje od 16 LED segmenata – po osam sa svake strane vozila, tako da se automatski i konstantno podešava domet i distrubicija svetlosnog snopa u odnosu na svaku potencijalnu situaciju u saobraćaju.

Dok su se divili zadivljujućem Monza Conceptu, Opelovi stručnjaci za osvetljenje su se takođe pitali kako će svoju inovativnu matričnu svetlosnu tehnologiju integrisati u izuzetno tanka kućišta svetala nove generacije Insignije.

Opelovi eksperti su u potpunosti iskoristili prednosti razvoja LED tehnologije, koja se odigravala „brzinom svetlosti“. Tokom razvoja Astre, LED diode su postale kompaktnije i moćnije, a Opelovi inženjeri su iskoristili značajno bolje performanse da smeste dvostruko više LED segmenata (32) u kućišta svetala nove Insignije inspirisane Monza Conceptom, u odnosu na Astru.

Kao rezultat uglađenijih tranzicija između većeg broja LED segmenata, svetlosni obrasci mogu biti preciznije prilagođeni. Adaptivni IntelliLux LED® farovi nove Insignije iz tog razloga proizvode intenzivnije osvetljenje još boljeg kvaliteta.

„Iz Astre znamo koliko kupci cene prednosti IntelliLux LED® matričnih farova“, kaže Ingolf Šnajder (Ingolf Schneider), menadžer inženjerske grupe za spoljno osvetljenje. „Sada donosimo još napredniju, drugu generaciju ove inovativne tehnologije na tržište, i to zajedno sa potpuno novom Insignijom, uz dodatne nove funkcije koje dodatno poboljšavaju vidljivost tokom noćne vožnje.“

Da bi se dodatno unapredila vidljivost prilikom vožnje kroz krivine sa aktiviranim dugim farovima, inženjeri su dodali novu funkciju IntelliLux LED® matričnim farovima nove Insignije. Intenzitet svetlosti u unutrašnjim matričnim segmentima se podiže u zavisnosti od ugla upravljanja, da bi se poboljšalo osvetljavanje krivine.

Svaki IntelliLux LED® far se takođe odlikuje i funkcijom koncentrisanja svetlosnog snopa dugih svetala, što omogućava dodatno osvetljenje do daljine od 400 metara, tako da se na taj način dodatno poboljšava domet polja vidljivosti.

Uprkos futurističkom DNK vizionarskog Monza Concepta, adaptivni IntelliLux LED® matrični farovi nove Opel Insignije ne mogu biti jednostavniji za primenu. Čim automobil izađe iz urbane zone, IntelliLux LED® farovi se automatski aktiviraju a zatim konstantno prilagođavaju dužinu i distribuciju svetlosnog snopa, u zavisnosti od svake moguće situacije u saobraćaju, bez obzira da li se radi o vožnji u gradu, otvorenom putu, autoputu ili skretanju i vožnji kroz krivine. Doslovno, nova Opel Insignia pretvara noć u dan, ali bez da zaslepljuje ostale učesnike u saobraćaju.

Nova Opel Insignia: Lakša, dinamičnija, agilnija

Opel je novoj Insigniji Grand Sports podario sve što jedan sedan srednje klase zahteva da bi osigurao unapređenu voznu dinamiku i agilnost.

Novajlija se oslobodio do 175 kilograma mase u odnosu na odlazeće modele, što očigledno donosi prednost na planu voznih osobina i performansi. Ovaj atleta je 29 milimetara niži u odnosu na prethodnika, trag točkova je proširen za 11 milimetara, prepusti su značajno redukovani a međuosovinsko rastojanje je povećano za 92 milimetra, što obezbeđuje dodatnu pravolinijsku stabilnost pri visokim brzinama. Dodatno „izbrušena“ FlexRide šasija prilagođava rad amortizera, sistema upravljanja i pogona automatski ili putem selektivnih režima – „Standard“, „Sport“ i „Tour“. Najbolje mesto za testiranje ove tehnologije je naravno legendarni Nirburgring Nordšlajfe. Ova staza je ekstremno zahtevna sa kombinacijom različitih asfaltnih podloga, brzih pravaca i krivina. Svaki novi Opel svoj završni test prođe upravo ovde.

Tim okupljen oko šefa projekta, inženjera Andreasa Cipsera (Andreas Zipser), stigao je na Nirburging u kamufliranim prototipovima. Vozilo se na 21 kilometar dugoj stazi da bi se utvrdili finalni procentualni poeni u samoj vožnji, u cilju perfektnog podešavanja vozila.

„Možete osetiti da je nova Insignia razvijena od praznog lista papira čim sednete u automobil. Spoj vozača i automobila je neverovatan, što obezbeđuje da vozač mnogo bolje oseća vozilo. Insignia je postala agilnija, čak i sa istim motorima“, rekao je Cipser, koji je jedva čekao nove brze krugove.

Glavni inženjer se uputio u padok, gde je seo u Insigniju Grand Sport i izašao na asfalt Nordšlajfea. Uskoro je doveo Opelov sedan sa petoro vrata do limita, uronivši u sekciju staze poznatu kao „Brünnchen“, pre nego što se vešto izborio sa „Planzgartenom“, deonicom poznatom među ljubiteljima auto-moto sporta. Opelova nova perjanica leti stazom. Cipser uživa u novom, preciznom, u zavisnosti od brzine prilagođavajućem sistemu upravljanja i poziciji u vozački orijentisanom kokpitu. Sama pozicija vozača je tri centimetra niža u odnosu na odlazeći model i donosi osećaj spojenosti sa automobilom – centralna konzola obezbeđuje dodatnu podršku a instrumentacija i kontrolni uređaji su lako dostupni. Sve ovo rezultira pozicijom sličnom onoj kod trkača u klasi turističkih automobila, što je idealno za dinamičnu vožnju, ne samo na Nirburgringu.

Za izrazito dinamične performanse, idealan odabir vozača čini režim „Sport“ FlexRide šasije: amortizeri se ukrućuju dok odziv na volanu i papučici gasa postaje direktniji. Pored toga, ESP sistem protiv proklizavanja interveniše kasnije, na taj način omogućavajući vozaču više slobode pri zanošenju. U kombinaciji sa automatskom transmisijom, „Sport“ režim podrazumeva kasniju promenu stepena prenosa, tako da je Insignia u potpunosti podešena za dinamičnu vožnju.

Na povratnoj ruti sa Nirburgringa, vozač može da bira između tri postavke, u odnosu na karakteristike puta i svoje sopstveno nahođenje:

           „Standard“: Automatska kontrola bira optimalno podešavanje u odnosu na prikupljene informacije koje šalju senzori vozila.

           „Tour“: Konfiguracija šasije koja u prvi plan stavlja komfor, dok podešavanje pogona za imperativ ima smanjenu potrošnju goriva – ovo je pravi režim za opušteno krstarenje na dugim distancama.

           „Sport“: Poniranje pri kočenju je redukovano, šasija se značajno manje naginje pri brzom prolasku kroz krivine a upravljanje obezbeđuje direktniju povratnu informaciju sa vozne podloge.

FlexRide šasija elektrohidrauličnim putem prilagođava amortizere uslovima na putu i očitava voznu površinu 500 puta u sekundi odnosno 30.000 puta u minuti. Pored toga, vozač može da memoriše lične preference kada je reč o karakteristikama upravljanja, odziva na papučici gasa i amortizerima, i to putem „Sport“ dugmeta.

„Novi centralni softver „konrole režima vožnje“ (Drive Mode Control), predstavlja srce i dušu adaptivne šasije. On neprestano analizira informacije koje dobija iz senzora i zadatog podešavanja, tako da prepoznaje individualan vozački stil. Ovaj individualan sistem se dalje optimizuje za ostvarivanje najboljeg mogućeg prijanjanja i pozicije na putu“, objasnio je Cipser.

Ukoliko se, na primer, Opel Insignia Grand Sport vozi u „Standard“ režimu i vozač odluči da „napadne“ krivine na vijugavom putu sa više entuzijazma, softver prepoznaje sportski nastrojen stil vožnje na osnovu parametara ubrzanja i kočenja i istovremeno prebacuje podešavanje komponenti šasije i pogona na sportsku postavku.

PR saopštenje – Opel



čitanja : 3855



Komentari

Bomba !
Bravo Opel !
Avangarda.

Autor P1 07 Dec 2016, 01:44

da nema opelove oznake pomislio bi da gledam u osvezenu mazdu 6.
nadam se da su resili problem prostora na zadnjim sedistima jer je do sada bio katastrofalan

Autor mile antena 07 Dec 2016, 02:35

I meni se sviđa, još samo da cena ostane približna odlazećoj generaciji i bio bi pun pogodak...

Autor Miki 07 Dec 2016, 07:32

"Automobil će se inače prodavati i kao Vauxhall Insignia, a u Australiji kao Holden Commodore."
...a u SAD kao Chevrolet Malibu, u Kini Buick LaCross itd, itd...

Ima li veceg majstora na svetu u prepakivanju modela i platformi od GM ?!?

P.S. enterijer mi se svidja, osim predimenzionirane centralne konzole. Nadam se da nece stradati koleno vozaca kao kod Megana, Talismana i ostalih plastik-klonova...

Autor carobnjak 07 Dec 2016, 09:08

P1
Sta je tu avangarda?
Pa nije ovo Citroen! :)

Autor carobnjak 07 Dec 2016, 09:09

Odlično, prepisali fazone sa Talismana, posebno modove rada i sl. Tamo pored ova 3 nabrojana ima bar još jedan "perso".
Renault se više bazirao na novotarijama na na vešanju i upravljanju.
A Opel je sve bacio na aktivna LED svetla.
Pola ovog "priopćenja" je bazirano na svetlima.
Realno, ne bi voleo da imam tako nešto kao ova LED svetla. Da rade po svojoj volji.
Ali, razbiće Talisman novu Insigniju, ako ništa bar po ceni. Dva slična auta

Autor Oktopod 07 Dec 2016, 09:30

Oktopod
Slazem se da je Talisman bolji izbor, cek samo da Opel odvali cene...

Autor carobnjak 07 Dec 2016, 09:38

Prilicno hrabar dizajn od strane Opela. Ipak, ne dopada mi se to sto bih mogao da zamislim i neki drugi znak na njemu, deluje mi kao da Opel trazi dizajnerski jezik i da ce ga traziti i u narednim generacijama. S druge strane, to nije marka koja ima neko nasledje pa da sad mora strogo da se drzi.
Dakle spolja nisam odusevljen ali mi se enterijer dopada. Obrnuto od Talismana. Lep spolja, sterilan iznutra.
Prethodna Insignija mi je bila skladnija, zaokruzen dizajn. Bok ove nove podseca na Citroen C5-6. Konkretno okviri prozora.
Mazda 6 i dalje bez premca u klasi po lepoti.

Autor Uros Cuore Sportivo 07 Dec 2016, 09:55

Evo odakle je "skinut" enterijer:

http://www.buick.com/content/dam/Buick/north_america/usa/nscwebsite/en/home/models/view_all_vehicles/2017_vehicles/2017_Lacrosse/lacrosse_mov/01_images/Interior/2017-buick-lacrosse-mov-interior-1SP-HI9-GAN-03crop-938x528-03.jpg

Autor carobnjak 07 Dec 2016, 09:59

9:30
'De si bre Mangela, legendo! Kad cemo kod Suljage na lepinju? :)
Ode Insignija u liftbeke.
Na devetoj slici neodoljivo podseca na Passat CC, ali generalno lepo izgleda. Enterijer deluje prilicno otmeno.

Autor Optimus Prime 07 Dec 2016, 10:09

Uros
Reklo bi se da malo podseca sa boka na Citroeben C5/C6.
Cuo sam sinoc da imas novog ljubimca. Kako slusa, jel ne trazi puno "tekucine"? ;)

Autor Optimus Prime 07 Dec 2016, 10:18

Lep auto. Sredili su i onaj odvratan Opelov volan. Sve pohvale.

Autor NR 07 Dec 2016, 10:19

Potpuno se slazem sa Urosem, ima takav dizajn (ne mnogo detalja koji su vidjeni na drugim Opelovim modelima) da bilo koji znak mozes da mu stavis prosao bi kao proizvod neke druge marke... na onim spijunskim fotografijama od prekjuce je i onako bio oprekriven znak izolirkom...

Nije bas najjasnije zasto neki proizvodjaci uporno hoce da i pored kupeovskog dizajna karoserije hoce da ostave limuzinsku verziju gde ce vrata gepeka biti mala, a ogromne zapremine prakticno neupotrebljive... tako da je u svetlu ovog trenda prakticno moranje da u D-segmentu svi budu sa petim vratima (HB) a ne trozapreminske limuzine...

Svidja mi se sto rukohvat na vratima nije dizajniran tako da upotreba prekidaca za prozore i retrovizora zahteva grcenje ruke i pomeranje unazad sto nije ni malo zgodno kao sto je to slucaj kod Astre K...

Autor Orlo 07 Dec 2016, 10:20

Nije ovaj enterijer Insignije ništa posebno u odnosu na Talismana.
Jedino se može pohvaliti fotograf za profesionalno odrađen posao, u odnosu na Reno prezentacije. Kao ova recimo:
http://www.testoviautomobila.rs/novi-renault-talisman-vw-ove-linije/

Realno, tu nema neke razlike, osim što Reno Talisman ima daleko ergonomičniji tablet od Insignije.
Ovo su auti u fulu. A kao će izgledati "klot" insignija, pitanje je.
Nova insignija je mogla da izgleda pristojnije, posebno prednji kraj. I to je činjenica.
Ono što nudi Insignija su i jači motori od 2000 kubika. Reno je to izbacio da bude ekološki prihvatljiviji. Da skupljaju bodove kod zelenih :)

Autor Oktopod 07 Dec 2016, 10:31

@Optimus Prime,
Pozdrav! Dobro si cuo, uzeo sam Renault Clio 3 Ph2 1.2 75KS 2010. Na Pitovu preporuku sam pogledao auto, provozao ga i svideo mi se. Pre toga mi je rodjak nudio Clio 3 preradjen iz van-a ali neka sumanuta kilometraza kao i strah od ozloglasene Delfi pumpe. Posto sam prezadovoljan porodicnom Dacijom Logan i majstorom koji drzava Dacije/Renoe odluka je bila jasna.
Plusevi:
Odlicna je oprema, fale mi samo mape za Srbiju koje cu ubaciti cim zavrsim ostale troskove. Prilicno je tih i udoban, rekao bih da je termin "pliva" prilicno adekvatan.
Mane:
Standardne boljke za Clio te generacije. Ablender koji nece da se zaglavi/vraca iz polozaja levo desno. Peta vrata koja ne nalezu dobro pa stvaraju buku kad se predje preko poprecnih neravnina. Sve su ovo boljke karakteristicne za Clio 3, ne samo za moj primerak.
Po meni je Reno uradio korak nazad sa redizajnom, smatram da je Ph1 daleko lepsi i atraktivniji spreda.

To su neki prvi utisci, generalno sam zadovoljan i nasmejan svaki put kad ga vozim. Sad cekam odlazak na servis kod majstora da mi malo skine smesak redovnim odrzavanjem :D

Autor Uros Cuore Sportivo 07 Dec 2016, 11:44

P.S.
Gledam sad ovu Insigniju nakon pola sata pauze i zakljucak je da mi se nimalo ne dopada. Redizajn prethodne je zapravo pun pogodak, prava limuzina koja je cak imala i koliki toliki "rep" pozadi. Ovo gore me podseca na ladju ali u negativnom smislu. Auto na metar koji posto-poto mora da bude veliki i to je to.
Prethodnik je to daleko bolje nosio...
Ovaj repic pozadi od gepeka mi je narocito smesan kao sto mi i smeta strogi izgled prednjeg dela i ove dve hokej palice sa obe strane znaka.

Autor Uros Cuore Sportivo 07 Dec 2016, 11:50

UCS@
Pametno što si se odlučio za taj motor , ne kažem da bi sa dCi imao problema ,ali meni bi nad glavom vazda visila misao o tom famoznom Delfiju.
Što se tiče izgleda , slažem se ph1 puno skladnije izgleda , ph2 sprijeda je nekako "tupava"
Isto što sam primjetio , taj motor u ph1 je dosta življi nego u ph2, eko norme su ga umrtvile totalno , da budemo jasni ni u ph1 nije bio raketa ali u ph2 je to još slabije.
Ali je najvažnije , neda ići pješke i nije od onih motora što istresa gaće održavanjem i kvarovima.
U suštini sipaj i vozi.

Autor Đorđe 07 Dec 2016, 12:20

@Đorđe,
Primetio sam da je motor u Loganu 1.4 75KS malo zivlji od ovog u Cliu 3 Ph2. U Kliju dam gas, pozelim zelju i on krene :D
Prva brzina zahteva malo vise obrtaja. U sali prijateljim kazem da je voznja Klija kao plivanje prsno stilom. Sve je udobno ali ima malo kasni odziv.Ipak, nekad mi i odgovara taj flegma stil jer ne podstice na agresivnu voznju (citaj: potrosnju).
Vise me nervira to lupanje zadnjih vrata koje se, po forumima, resava tako sto se bravica namaze tovatnom masti. To moram da probam pa javljam kako je proslo. Takodje taj ablender je boljka jer navodno se pregreva kad dugo koristis duga svetla. Meni za sada samo migavci zezaju.

Autor Uros Cuore Sportivo 07 Dec 2016, 12:39

@ Uros Cuore Sportivo
Ovaj motor u Loganu ti je elasticniji (shodno vecoj zapremini), ima vise Nm pri nizem broju obrtaja, iako je snaga identicna... zato ti je osecaj drugaciji...

@ Djordje
Sta mislis o 2007. godiste FL 307SW 2.0 HDI sa 136KS i FAP-om?
Imam jednog "na nisanu", prilicno sam nalozen na njega, karavan je u pitanju, vozio ga mnogo puta, i na duze relacije...

Autor Orlo 07 Dec 2016, 13:00

Sa tim ručkama je bilo problema , ali više desna strana tj. ručica brisača , kontakti oslabe i onada samo jednom , kad pokušaš upaliti pranje šajbe sve rikne u oblaku dima i smrada paljevine ;)
Ne bi bilo loše obe ručke skinuti pa dati nekom ko čačka oko elektronike da ih preventivno pregleda i vidi kakvi su kontakti i ako se šta može da popravi.
Ovo za podmazivanje je istina , jer bravica na suvo ne zabravi dovoljno i onda ima lokera , pa vrata klaparaju , grafitna mast čuda čini ;)

Autor Đorđe 07 Dec 2016, 13:11

O.P.
I meni štopovi ( zadnji deo ) liče na Pasat CC.
Još jedna zanimljiva stvar kod ove Insignije nove je što nema donju hrom lajsnu u dnu stakala.
Ne znam da li i drugi to rade, nisam primetio do sad.
Ali odličan fazon jer im se zakrivljenje kod C stuba "nastavlja" donjom linijom ispred prednjeg točka i ide ka prednjem točku.
Sjajan dizajnerski detalj.

Autor P1 07 Dec 2016, 13:14

Djordje & UCS
Lep je ph1 Clio, ali meni je ovaj ph3 restajling ko lutka.
Mnogo je i ozbiljniji auto, porastao je, pa je klasa iznad.
Doduše većina u toj klasi je porasla, pa su veličine Golfa 3 otprilike.
UCS
Kako ti se kreće potrošnja po gradu ? Trebala bi da je oko 7 lit gore-dole, zavisi od stila vožnje i uslova saobraćaja.
Jesi izmerio koliko ti potroši do posla ? :D
Možeš da izmeriš tačno u bocu koliko ti troši do bilo koje destinacije.
Ta opcija me oduševila, nisam ni znao da tako nešto postoji dok nisam video u Cliu.

Autor P1 07 Dec 2016, 13:21

Orlo@
Nije loš automobil ali postoji ono ali , taj motor ima Siemens ubrizgavanje , dizne znaju praviti problem , plivajući zamajac relativno često odlazi , FAP zna praviti probleme , najgori scenario , zbog neuspjelih regeneracija i prevelikog začepljenje , krivljenje klipnjača...
U tom autu ja sam više za 1.6 opciju , jer 2.0 ide dobro ali nije toliko eksplozivan kao npr. VW motori te snage a 1.6 je sasvim dovoljna motorizacija , plus što je jako ekonomičan a u 90KS verziji nemaš ni FAP ni plivajući zamajac.
Sa ubrizgavanjem nema problema , Bosch je , znaju jedino podloške prosvirati ali one su 5,10€ set.
Jedina boljka tog motora se može prevenirati , tako da ne bude problema a sve je vezano za smanjeno podmazivanje.
Znači cijev koja dovodi ulje u turbinu na sebi ima malo sito koje se začepi i turbo strada , riješenje , siti se izbije i to je to.
Takođe na sito uljne pumpe se znaju nahvatati naslage izgorenog ulja , pa uljna pumpa ne podmazuje dovoljno , riješenje novo sito svakih 80-100.000km i nema problema ali ulje mjenjati na max.15.000km

Autor Đorđe 07 Dec 2016, 13:27

Pit , oznaka faza ili ph kod francuza označava redizajne unutar jedne generacije. Nije oznaka za novu generaciju
Tako imaš Clio 1 , ph1,2 i 3 , Clio 2 , ph1,2,3,4 , Clio 3 , ph1 i 2...

Autor Đorđe 07 Dec 2016, 13:36

@ Djordje
Jel bi pomogla prisilna regeneracija filtera u servisu i provera zapusenosti istog?

Moj rezim voznje je sigurno 90% na otvorenom, odnosno 10% u gradu...

Imao je drug do skoro C4 1.6 HDi bez plivajuceg nije imao problema nikakvih, tako da znam dobro za taj motor...

Autor Orlo 07 Dec 2016, 13:36

Djordje
Aha.
Znači vama se više svide preFL verzija ?
Sad gledam, nisam ni registrovao razlike do sad.
Lepši je branik i maska, ali svetlosne frupe su lepše na FL modelu.
Doduše, ovaj Urošev je ko lutka, na njemu se ni ne vide te razlike napred zbog boje.
Ne znam koje su razlike u enterijeru, pretpostavljam da ako ima neke veće razlike, onda je u korist FL modela.

Autor P1 07 Dec 2016, 13:55

@P1,
E vidis, to sam zaboravio.Ali vise zato sto je mala razdaljina od kuce do posla pa trosi koliko mora. Al' videcu sad posle posla pa cu javiti, sad i mene zanima kad se preracuna u dinare, pa na mesecnoj bazi.
Najslabiji vizuelni deo Clia 3 je zadnji deo koji je nekako na brzinu odradjen za razliku od Clia 2 koji je (za svoje vreme) bio prilicno originalan sa onim krivim staklom gepeka. Ipak crna boja dosta vadi stvar pa prelazim preko toga. Napred nije ruzan, ali jednostavvno mi je Clio III Ph1 lepsi, ima agresivniji prednji deo,manje je...amorfni.
Enterijer je poboljsan samo sto se tice materijala. Ali je jako prijatno biti u njemu, narocito zbog onih alu plasticnih umetaka koji daju lep kontrast crnim bojama. Guma konzole je prijatna na dodir. Sve je na svom mestu. Jedino postolje menjaca sto je ujedno i okvir one eko koze malo ispada iz lezista ali ne ispusta nikakve zvukove. Zaista mi je lepo voziti se u njemu s te vizuelne strane vozaca.

Autor Uros Cuore Sportivo 07 Dec 2016, 14:21

P.S. Moram priznati da Reno uglavnom upropasti izgled svojih modela kroz redizajn. Primer su Clio 2, Laguna 2, Megan 2... Jedini izuzetak je Prethodni Megan (3-ka cini mi se) koja je bila lepsa kroz obe restilizacije. Bar spreda.

Autor Uros Cuore Sportivo 07 Dec 2016, 14:24

Djole, Orlo
Kod 1.6 HDI hoce dizne da zapeknu pa se lako slome prilikom pokusaja vadjenja.
Uros
Ako eventualno sam budes resio da malo cackas oko te rucice, skini je pa mi se javni ako hoces da probamo da je popravimo.

Autor Optimus Prime 07 Dec 2016, 14:47

UCS
Meni bi bilo zanimljivo da merim potrošnju do destinacija do kojih idem često.
Pokaže ti u 0,1l koliko si goriva potrošio. :)
A kao što si napisao, onda možeš tačno da izračunaš koliko te košta čorba do posla ili već.
Što se Clia tiče, meni se tvoj baš svidja, kako spolja tako i unutra, stanje i sve.
Lepo je voziti se u njemu, prijatno. Tako da ja zamerke na izgled nisam imao, meni je prijatan potpuno. Komša moj drži Reno servis, pa da znaš ako ti bilo šta bude trebalo...

Autor P1 07 Dec 2016, 14:58

@P1,
Slomio sam stari telefon pa ne mogu da doprem do telefona koji su u njegovoj memoriji a ne na SIM kartici. Posalji mi opet poruku i svakako taj broj. Moj servis je u Batajnici al' trebace mi i neki u gradu kad prigusti.

Autor Uros Cuore Sportivo 07 Dec 2016, 15:05

UCS
Izabrao si fin gradski auto, koji može i van grada.
Moja preporuka, kako ga voziti:
-Šaltaj ga po gradu već na 1500rpm, i vozi na mslom gasu. To znači da ide u 5 brzini i ispod 60. Tada troši zaista malo.
-Ako hoćeš ubrzanje, uvek da dovedi na bar 4000rpm, pa onda tek pun gas. Tada lepo povuče. Znači, ako voziš u 5 brzini na 60km/h, odma ga šaltaj u 2 brzinu, eventualno u 3.
-Taj auto na otvorenom troši i ispod 6 u proseku. Tačnije oko 5,5

-Imam i ja takvog klija. Moje je samo malo jači, RS 197
:))

Autor Oktopod 07 Dec 2016, 15:18

Taj motor 1,2 16V, je očajan od 2000 do 3200 rpm.
U tom režimu onaj iz Dačije 1,4 75ks radi najbolje.
Zato menjaj način vožnje.
Klio 1,2 16v već na 1100 rpm, lepo vuče, što Dačija ne može ni u snu.
Trebaće malo vremena da naučiš i da se autoadaptivi u samom ECU prilagode takvoj vožnji.

Autor Oktopod 07 Dec 2016, 15:24

UCS
I ja sam menjao karticu. ;)
Šaljem ti, a što se servisa tiče, ako ti bude trebao, javi se da te odvedem i upoznam sa gazdom.

Autor P1 07 Dec 2016, 15:58

USC

Neka je sa srecom kupovina I mirna i bezbrizna voznja.Mana Clia 3 je i motoric zadnjeg brisaca,hoce da crkavaju.Ako mozes finansiski da istrpis nebi bilo lose da ti majstor koji zna naravno,da ocisti kanale unutar karoserije kuda odlazi voda,malo ko vodi racuna o tome,skoro niko a to zna da pravi velike probleme elektronici jer se zapuse ti kanali liscem,prljavstinom I voda slabo odlazi ili ne ide nikako,pa zna cak da na patosu bude vlazno ili citava lokva.
Ja npr poslije svih obavljenih servisa odmah odradim to ciscenje I uvijek je bilo skoro zacepljeno.Radio sam to na Cliu 2,Meganu 1 I VelSatisu.

Oktopod

Zavidim ti na Cliu RS.U pozitvinom smislu,ne u negativnom naravno.

Autor Renault Terminator 07 Dec 2016, 16:11

Orlo@
U svakom slučaju je otvorena cesta spas za DPF ali ako je začepljenje preveliko ne pomaže ni prisilna regeneracija,može se preko dijagnostike očitati procent začepljenosti.

Optimus Prime@
To je kad ljudi zanemare kad počne frktati na podlošku i nastave tako voziti i onda je izduvni gasovi bukvalno zavare diznu u glavi, tako da je moraš fizički uništiti da bi je izvadio.
Prednost je što samo na takav način odlaze pa su bukvalno džabe , kolega je platio 40€ diznu sa 407 koji je prešao 60.000 milja.

Uros Cuore Sportivo@
Slažem se za redizajne kod Renaulta , meni lično imaju ajmo reći polovičan rezultat , uspješni budu uglavnom na onima koji na prvu nisu pogođeni kao npr. Megane 3 , Laguna 3 , Twingo 2.
Ako je tvoj crni onda dobro prikriva "tupasti" prednji dio pa uz fine alu felge može biti prilično elegantan.
Unutra ph2 izgleda malo "bogatije" u odnosu na ph1 nezavisno na paket opreme a posebno je atraktivna u jačim paketima gdje gornji dio ima imitaciju kože sa onim fejk štepovima.

Autor Đorđe 07 Dec 2016, 16:11

Optimus Prime
Oko pucanja dizni pri vadjenju ... Svašta može da "zapekne". Gledah davno jednu lanču musu 1,9 dizel, "sa oglasa", neispravan mu jedan grejač. On je već imao nov grejač za zamenu, ali ga nije ugradio, već ga je nudio uz kola. Naizgeld korektna ponuda.
Posle saznah da je razlog takvoj ponudi to što ti grejači znaju da dosta zapeknu i onda puknu pri pokušaju skidanja, pa glava mora da se skida ...

Autor moron 07 Dec 2016, 16:20

Što se tiče DPF-a i problema oko regeneracije tokom gradske vožnje, 1,6 MJ je baš loš po tom pitanju.
U uslovima isključivo gradske vožnje zaista zna da ima česte regeneracije (može da se desi da se ponovi "pokušaj higijene" i posle samo 100-150 km cimanja po gradu, mada nekada zna i po nekoliko stotina km da bude "miran") i da "mumla" i "mumla" kao kakav mrki medved.
Bogu dragome hvala pa živim bukvalno pored izlaska na auto puta i kada ga pri povratku u garažu "ulovim" da tako "mumla", samo produžim na auto put, na par km "spaljivanja".
Ali je ta "higijenska pojava" teška imbecilija.
HDI je "izmislio" DPF za njih. Taj može i po 700-800 km da radi izmedju dve "(de)regeneracije" i da "to" odradi na daleko galantniji način od fijata.
Ali sam čuo da je DCI po tom pitanju prava "elegenacija".

Autor moron 07 Dec 2016, 16:30

@carobnjak,
ovo je u americi buick regal. buick lacrosse i chevrolet malibu dele istu platformu, ali nisu identican auto sa drugacijom oznakom kao sto je slucaj sa vauxhall insignia, holden commodore i buick regal.
na tvoje pitanje da li iko to radi vise, pa naravno da radi ekspert za takve stvari - volkswagen grupa. :)

Autor mile antena 07 Dec 2016, 16:35

Moron@
To za pucanje grijača je standarna pojava , ja mislim da na CDI Mercedesima niko nikad nije uspio sve grijače odvrnuti bez pucanja.

Autor Đorđe 07 Dec 2016, 16:44

Primecujem da kada krenem da vozim moram malo vise nabiti obrtaje da bih prebacio u drugu brzinu nego na Loganu, pa uvek imam onaj blagi cim pa auto blago trzne. Prvo mi je smetalo jer me je demoralisalo da ne znam da vozim a zapravo treba da promenim navike iz voznje Logana. S druge strane, isao sam juce da zamenim matorcima zimske gume i prvo sto sam uradio bila je prijava caletu da nam je otislo kvacilo jer ne pruza nikakav otpor kad ga stisnem nego odmah potone. Oterasmo ga kod majstora a on nama nakon probe:"Kvacilo je uredu, hvata normalno. Da niste skoro presli na drugi auto?" :D
I ono..posle par kilometara do vulkanizera stvarno opet onaj stari osecaj. Drugacije se vozi.
Cuo sam to za brisace, mislim da mi cak i ne radi brizgaljka nazad sto implicira da je zapusena. Moracu to sve da proverim. Prvo da resim pitanje tih petih vrata. Gde da nadjem tu grafitnu mast, je l' zna neko?

Autor Uros Cuore Sportivo 07 Dec 2016, 16:55

moron
"i da "mumla" i "mumla" kao kakav mrki medved."
Hahahahahaha, e blesav si, nasmeja me baš. :)

Autor P1 07 Dec 2016, 17:04

Uros Cuore Sportivo
Koliko ti treba grafitne masti?
Ako je 2-3 cm3 ili slično, imam malo, "u špricu".

Autor moron 07 Dec 2016, 17:11

Uros Cuore Sportivo@
Za mast ti je najjednostavnije , odi do bilo kog majstora nek podmaže , jer tu treba "navr'prsta" masti , da ne kupuješ čitavo pakovanje.
Ako napred brizgaljka radi vjerovatno je zablokirala kuglica na koja reguliše napred/nazad prskanje , riješenje izvaditi kuglicu ali onda uvjek pršće i napred i nazad ili novu pumpicu.
Pogledaj da nije fizički slučajno prekinut dovod , pošto zna se prekinuti u predjelu ispod prednjeg blatobrana.

Autor Đorđe 07 Dec 2016, 17:23

USC
Ja sam ti objasnio sve u vezi Clia 3, a ti me iskulira.
Za gepek ne treba grafitna mast, nego jednostavno podešavanje odstojnika, za 5 minuta posla.

Autor Oktopod 07 Dec 2016, 18:00

mile antena
Moguce, bar sam bio blizu, sve su to GM-budzevine! :)

Autor carobnjak 07 Dec 2016, 18:34

@Oktopod,
Ma nisam te iskulirao nego samo svojim recima opisujem utiske. Savete cu svakako primeniti!

Autor Uros Cuore Sportivo 07 Dec 2016, 18:52

Uros
Imam ja grafitne masti, mogu ti dati 10-ak ml da imas. Generalno, ne mora grafitna, moze i obicna tovatna. Grafitna je pozeljna tamo gde su povisene temperature. A mozemo i da namestimo to kad budes dolazio kod Bilica. Pit i moron imaju moj broj, pa se javni.

Autor Optimus Prime 08 Dec 2016, 15:53