
Land Rover je večeras i zvanično novinarima predstavio novi model Velar koji će se u gami ovog proizvođača smestiti između modela Evoque i Range Rover Sport.

Budući da su se prve zvanične slike pojavile i pre današnje promocije, ljudima u Land Roveru je propalo iznenađenje, ali to u današnje vreme više nije ništa neobično i dešava se i drugim proizvođačima.

Kako bilo, šira javnost će Velar moći da upozna sledeće nedelje na sajmu automobila u Ženevi, dok će njegova prodaja startovati tokom leta.

Velar (naziv koji su koristili prototipovi prvog Range Rovera krajem šezdesetih godina) po najavama fabrike postavlja nove standarde za Range Roverov stajling, enterijer i upravljivost.


U vesti se navodi da će Velar između ostalog imati i veliki panoramski krov, vazdušno oslanjanje (kod nekih verzija kao standard a kod nekih kao opcija), par 10.2-inčnih displeja i WLAN-Hotspot.


Što se dimenzija tiče, Velar je dugačak 4803 mm, širok 2032 mm, visok 1665 mm, dok se zapremina ptrljažnika kreće od 673 litara do 1.731 litar. Ovde i podatak da je međuosovinsko rastojanje 287 cm (za 5 cm kraće nego kod Range Rovera Sport), kao i da koeficijent otpora vazduhu iznosi 0,30.

Gama obuhvata sledeće verzije:
Range Rover Velar Ingenium D180 – ima 2,0 litarski četvorocilindrični dizel motor sa 132 kW/180KS i 430 Nm, 0-100 km/h za 8,9 sec, najveća brzina 209 km/h, potrošnja: 5,4 l/100 km
Range Rover Velar Ingenium D240 - ima 2,0 litarski četvorocilindrični dizel motor sa 177 kW/240KS i 500 Nm, 0-100 km/h za 7,3 sec, naveća brzina 217 km/h, potrošnja goriva 5,8 l/100 km
Range Rover Velar D300 – ima 3,0 litarski šestocilindrični dizelaš sa 221 kW/300KS i 700 Nm, 0-100 km/h za 6,5 sec, najveća brzina 241 km/h, potrošnja 6,4 l/100 km
Range Rover Velar Ingenium P250 – ima 2,0 litarski četvorocilindrični turbo benzinski motor sa 184 kW/250KS i 365 Nm, 0-100 km/h za 6,7 sec, najveća brzina 217 km/h, potrošnja 7,6 l/100 km
Range Rover Velar P380 – ima 3,0 litarski šestocilindrični benzinski motor sa 280 kW/380KS i 450 Nm, 0-100 km/h za 5,7 sec, najveća brzina 250 km/h, potrošnja 9,7 l/100 km

Sve verzije Velara će imati pogon na sva četiri točka i osmostepeni automatik, a proizvodiće se u Solihull fabrici u Velikoj Britaniji.

Na početku prodaje će se naći i ograničeno First Edition izdanje (sa V6 benzincem i HSE opremom), koje između ostalog u opremi ima elemente od ugljeničnih vlakana u enterijeru, Meridian Signature Sound System sa 1.600 vati i alu točkove od 22 inča (standardne verzije imaju točkove od 18 do 21 inča).
Kao što je već pomenuto prodaja startuje na leto, a najjeftiniji Velar će u Nemačkoj imati cenu od 56.400 evra.
Ivan Mitić – Autoblog.rs
@ auto
Mislim da si pobrkao nešto.
3.0 benzinac bi trebao biti V6 sa kompresorom. To onda nije Ingenium.
Nedostaje ti 2.0 Ingenium sa 300 KS.
@ N.N. Ovu tabelu sa podacima o motorima sam pronašao na sajtu Auto Bilda:
http://www.autobild.de/artikel/range-rover-velar-2017-vorstellung-10602943.html
Apsolutno prelep!
Jedva cekam i druge boje da vidim, narocito british racing green.
@ auto
To ti je tako kads gledaš Nijemce. :D
Pokušaj na largus.fr, mislim da se tako zove.
Kakaaaav auto :)) Cekam da ga vidim u Zenevi, ovako svakako izgleda kao bomba. Duboko verujem moj sledeci auto !!!
Ovo nije SUV coupe.
Ovako treba da izgleda RR Sport.
Ne znam šta će im RR Sport pored ovoga.
Prednji deo izgleda odlično, enterijer je dobar, posebno ekrani.
Zadnji deo je dobar ali ne kao prednji, štopovi su mogli biti tanji.
Odnosno da nema onog crnog dela ispod koji "deblja" štopove.
Sve u svemu, dobar SUV, konvencionalnog oblika, dobro izgleda, ali ovo nije "coupe" SUV.
Zanimljiva mu je paleta motora, ovaj D240 je zanimljiva opcija.
Ne znam jedino zašto mu forsiraju ove felnetine, kao da je 458 Italia.
Sve u svemu, uz konvencionalan oblik i dobar izgled, verujem da će se dobro prodavati.
Samo ne znam koja im je svrha RR Sporta sada, Velar obesmišljava postojanje RR Sporta.
Zaista ne znam ko bi kupio Sporta pre nego Velara, kad je Velar lepši i izgleda kao novija verzija Sporta.
Pozadi nema baš nešto pregršt mesta, možda je to jedino prednost Sporta pošto je veći.
Sve ostalo Velar.
@ P1
Sport i Velar nisu ista klasa. Jedan ala X3, drugi ala X5. E sada je problem u priči što imaju i RR. RR je u običnoj izvedbi samo luksuzni Sport no on ima i verziju sa produženim međuosovinskim razmakom. Bi li to onda bio budući X7?
@ N.N. Auto Bild je u međuvremenu promenio tabelu i izbacio je naziv Ingenium kod P380 benzinca, pa sam to sada uradio i ja. A što se tiče benzinca sa 300KS, on stiže kasnije pa zato nije u ovoj tabeli.
U svakom slučaju evo i tabele sa sajta Carscoops.com
https://4.bp.blogspot.com/-WvyIYLc1W8A/WLdG4hvfjGI/AAAAAAASYMw/d0c0yEvdRX4iysSU_pLisfe7VAzMsMG3QCLcB/s1600/VMAX.jpg
Valjda je sada sve u redu.
U suštini forma je ok , detalji koji su minus , branici , napred nekako prevelika pustoš ,za rešetke u srednjem otvoru ima puno ljepših riješenja od ove vulgaris mrežice a nazad , čemu ovaj sivi dio?
@ auto
Ok, samo kada kaže gama obuhvaća sljedeće verzije. A taj 300 KS dolazi prije kraja godine pa mi je onako malo čudno. Poznate su i sve brojke za njega, snaga, moment, ubrzanje, max brzina, emisija CO2...
Kada vidim ubrzanje jasno mi je zašto više ne nude 3.0 V6 sa 340 KS.
http://www.largus.fr/geneve/range-rover-velar-2017-prix-equipements-et-fiche-technique-8431387.html