
Uz osveženo izdanje KIA-inog modela srednje kategorije evropski kupci će moći da računaju i na novi četvorocilindarski turbo benzinski i turbo dizelski motor, a radna zapremina u oba slučaja iznosi 1,6 litara.
U južnokorejskoj automobilskoj kompaniji KIA su odlučili da stari 1,7 litarski turbo dizelski motor otpreme u zasluženu "penziju", a na negovo mesto u modelu Optima stiže novi 1,6 litarski četvorocilindarski turbo dizelski motor "U3" čija emisija izduvnih gasova je značajno manja od emisije pomenutog 1,7 litarskog CRDi motora. KIA-in novorazvijeni turbo dizelski motor nudi 136KS i 320 Nm najvećeg obrtnog momenta.

Istovremeno, KIA je proširila ponudu benzinskih motora za Optimu, a novi 1,6 litarski turbo benzinski motor s direktnim ubrizgavanjem goriva (T-GDi) koji raspolaže sa 180KS je popunio prazninu između slabijeg dvolitarskog atmosferskog motora (163KS) i snažnijeg dvolitarskog turbo benzinca sa 245KS koji se nudi sa najboljim paketom opreme GT. Za prenos snage novog turbo benzinca je zadužen 7-stepeni automatski menjač s dva kvačila.

Osvežena Optima koja će se u dve karoserijske verzije nuditi evropskim kupcima je dobila i redizajnirane branike, novu grafiku u kućištima LED svetala, redizajnirana kućišta prednjih i zadnjih svetala za maglu, kao i prednju masku po uzoru na rešenje koje KIA nudi uz specifikaciju Optime za severnoameričko tržište. Novi je i dizajn aluminijumskih točkova prečnika od 16 do 18 inča.

Suštinske promene u putničkoj kabini se odnose na novi multifunkcionalni upravljač i unapređeno ambijentalno osvetljenje.
KIA će osveženu Optimu publici premijerno predstaviti 6. marta na sajmu automobila u Ženevi, a prvi primerci u prodajne salone stižu u trećem kvartalu.
Izvor: Klix.ba / Motor1
Foto: KIA Motors