home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA
MAN eTGE

Od jula ove godine MAN počinje serijsku proizvodnju i prodaju eTGE, dostavnog vozila sa čistim elektro pogonom. Već gotovo 10 godina MAN Truck & Bus, koji je u vlasništvu Volkswagen grupe, bavi se razvojem potpuno čiste dostave i odvoženja robe u urbanim celinama, a prvo serijski proizvođeno vozilo uskoro stiže.

MAN eTGE imaće nosivost od 950 do 1.700 kilograma a u zavisnosti od kategorije ukupnu maksimalnu težinu od 3.5 do 4.25 tona. Autonomija od 160 kilometara deluje mala, ali proizvođač tvrdi da oko 70 % lakih dostavnih vozila koje cirkulišu gradovima u proseku ne prelazi više od 100 kilometara dnevno.

MAN eTGE ima pogon na prednjim točkovima od jednog sinhronog motora od 100 kW koji obezbeđuje 290 Nm maksimalnog obrtnog momenta. Napaja se iz baterije od 36 kWh za čije punjenje do 80% na 40 kW stanici je potrebno 45 minuta, dok je na klasično 220 V kućnoj utičnici potrebno oko 5.5 časova. Fabrika tvrdi da je instalirani paket baterija sposoban da izdrži oko 2.000 ciklusa punjenja i pražnjenja, što je oko 10 godina eksploatacije, nakon čega će imati pad kapaciteta od samo 15%. Takođe, paket baterija dozvoljava i delimičnu zamenu modula sa šest ili 12 ćelija. Obzirom da je MAN eTGE namenjen prvenstveno za gradsku upotrebu, maksimalna brzina mu je samo 90 km/h, a, barem teoretski, prosečna potrošnja električne energije bi trebala biti oko 20 kWh/100 km.

Na samom početku prodaje MAN eTGE biće ponuđen kupcima sa standardnim međuosovinskim razmakom, i povišenim krovom, ali i sa poprilično visokom cenom koja je najavljena oko 70.000 evra. MAN očekuje da će, barem u početku, eTGE biti bit zanimljiv kupcima u Nemačkoj, Austriji, Belgiji, Francuskoj, Norveškoj i Holandiji. Uporedo sa eTGE, Volkswagen najavljuje Crafter slične konfiguracije, a za 2019. i Mercedes-Benz će imati premnu potpuno električnu verziju Sprintera.

Izvor: Dmotion.rs



čitanja : 537



Komentari