
Škoda je krajem prošle godine predstavila novu generaciju Rapida ali samo u hečbek verziji i pod novim imenom Scala, uz jasan cilj – da bude konkurentna u "Golf" segmentu.
Slično kao što je učinila prelazom sa Yetija na Karoqa, Škoda i tranzicijom sa Rapida na Scalu želi da ovaj model napravi veliki korak napred u svakom pogledu. Scala je prva škoda na MQB A0 platformi, a u Mladoj Boleslavi se nadaju, tačnije očekuju da će ovaj model u C segmentu zauzeti isto mesto koje u svojim klasama imaju Octavia i Superb. Da budu koliko-toliko dopadljivi, kvalitetni, pouzdani ali istovremeno i pristupačni modeli u žestokoj konkurenciji na tržištu.

Atraktivnim dizajnom eksterijera i znatno višim kvalitetnom izrade enterijera uz poslednju reč tehnologije, Scala bi trebalo da obuhvati prva četiri cilja.

Što se tiče petog, onog koji je možda i ključan s obzirom da je u pitanju najtraženiji segment automobila, bar u Evropi, Škoda će pokušati da početnom cenom od 17.350 evra za ulaznu verziju sa motorom od 95 KS (* cena se odnosi na tržište Nemačke). Poređenja radi, osnovna verzija sada već "ugašenog" modela Rapid Spaceback je koštala 16.450 evra.
Međutim, ta verzija će se tek kasnije ponuditi kupcima, Scala će prvo u prodajne salone stići sa 1,0-litarskim TSI sa 115 KS i cenom od najmanje 21.450 evra u Ambition paketu opreme.

Za one kojima je potrebno nešto više "konja" u rezervi biće zadužen 1,5-litarski TSI sa 150 KS sa sistemom gašenja cilindra radi ekonomičnosti, a sa početnom cenom od 25.200 evra sa sedmostepenim DSG automatskim menjačem. Oni skloniji prednostima dizela tu će biti dobro poznati 1,6 TDI sa 115 KS koji ispunjava novi Euro 6d emisioni standard, a njegova početna cena će biti 21.500 evra.
Krajem tekuće godine Scala će dobiti i verziju sa pogonom na prirodni gas – 1,0 G-Tech sa 90 KS.
Izvor: B92.net
Foto: arhiva Autoblog.rs