
Aktuelna generacija modela A4 (B9) je premijeru imala u junu 2015. godine, a imajući u vidu jaku konkurenciju (pre svega potpuno novi BMW Serije 3 i restilizovani Mercedes C klase), Audi je za novu prodajnu sezonu značajno obnovio svog predstavnika u srednjoj klasi.

Izmene su doživeli A4 Sedan, karavanski A4 Avant, kao i (pro)terenski A4 Allroad Quattro (ovaj potonji u karavan izdanju, sa 35 mm višim klirensom, zaštitnim elementima i standardnim 4x4 pogonom).


Bez obzira na verziju, svi sada između ostalog imaju drugačije branike, upadljiviju masku, doterana svetla (opciono i Matrix LED svetla), kao i novi dizajn alu točkova.

A4 između ostalog može da ima i Head-up displej, 12.3-inčnu digitalnu instrument tablu, MMI infotainment sistem sa 10.1-inčnim ekranom osetljivim na dodir, adaptivni tempomat, sistem koji vozača upozorava da je izašao iz svoje trake, sistem za prepoznavanje saobraćajnih znakova, parking assistant, Bang & Olufsen sound sistem...
Takođe, A4 će biti dostupan sa standardnim i sport oslanjanjem, sa dva adaptivna sistema. Ti sistemi podrazumevaju i Comfort režim u kome je automobil spušten za 10 mm, kao i Sport režim sa 23 mm nižim oslanjanjem.


Gama motora izgleda ovako:
- 30 TDI: 2,0 litarski dizelaš sa 136KS/320 Nm i 12-Voltni Mildhybrid
- 35 TDI: 2,0 litarski dizelaš sa 163KS/380 Nm i 12-Voltni Mildhybrid
- 40 TDI: 2,0 litarski dizelaš sa 190KS/400 Nm
- 45 TDI: 3,0 litarski V6 dizelaš sa 231KS/500 Nm
- S4 TDI: 3,0 litarski V6 dizelaš sa 347KS/700 Nm i 48-Voltni Mildhybrid
- 35 TFSI: 2,0 litarski benzinac sa 150KS/270 Nm i 12-Voltni Mildhybrid
- 40 TFSI: 2,0 litarski benzinac sa 190KS/320 Nm i 12-Voltni Mildhybrid
- 45 TFSI: 2,0 litarski benzinac sa 245KS/370 Nm i 12-Voltni Mildhybrid


Na vrhu je dakle model S4 sa V6 TDI dizelašem.
To znači da su S4 TDI Sedan i S4 TDI Avant dobili 3,0 litarski V6 dizel motor koji razvija 255 kW/347KS i 700 Nm obrtnog momenta, uz Quattro pogon, 8-stepeni automatski menjač i mild-hybrid sistem (sa 48-voltnim električnim sistemom, električnim kompresorom i litijum-jonskom baterijom).


Audi S4 TDI Sedan od 0 do 100 km/h ubrzava za 4,8 sekundi, dok je modelu S4 TDI Avant potrebno 4,9 sekundi. Najveća brzina kod oba modela je el. ograničena na 250 km/h.


Što se potrošnje goriva za S4 tiče, po fabričkim podacima ona iznosi 6,2 l/100 km a emisija CO2 je 161 gram po km.

U S4 paketu su i aero body kit, standardna LED svetla, sportsko oslanjanje, 18-inčni alu točkovi, sportski kočioni sistem, crna ili crvena kočiona klešta, izduvni sistem sa četiri izduvne cevi, kao i sportska sedišta i volan sa zaravnjenim donjim delom.

Što se cena tiče, kao primeri se navode da Audi A4 35 TFSI sa 2,0 litarskim benzincem sa 150KS i manuelnim menjačem u Nemačkoj košta 33.600 evra, verzija A4 30 TDI sa dizelašem sa 136KS, S tronic menjačem i prednjim pogonom ima cenu od 38.900 evra, a varijanta A4 40 TDI sa 2,0 litarskim dizelašem sa 190KS, pogonom na sva četiri točka i menjačem sa dvostrukim kvačilom treba da se plati 44.850 evra.

Na kraju, Audi S4 Sedan startuje po ceni od 62.600 evra.
Ivan Mitić – Autoblog.rs