
U prvih šest meseci ove godine Lada je na ruskom tržištu prodala 174.186 novih putničkih i lakih komercijalnih vozila što je rast od 2,5 posto u odnosu na isti period 2018.
Tako su domaći kupci nagradili AvtoVAZ za modelsku ofanzivu kakva se ne pamti u istoriji najvećeg ruskog automobilskog proizvođača. Poslednji u nizu noviteta pokazuje da Lada ne spava na lovorikama dobrih prodajnih rezultata nego želi da pridobije nove kupce.
Tako je pre nekoliko dana predstavljena Lada XRAY Cross, opremljena dugo očekivanim CVT menjačem. Prvi put je Lada ponudila automobil koji nema klasični manuelni ili automatski nego CVT mjenjač s kontinuirano prilagodljivim prenosnim odnosima. Continuously Variable Transmission, skraćeno CVT, radi bez promene stepena prenosa u fiksnoj tački, što obezbeđuje glatku vožnju pri konstantnoj vuči i broju obrtaja motora.

"Glatkim i dinamičnim ubrzanjima, CVT sistem prenosa čini vožnju lakom i prijatnom, a posebno dolazi do izražaja u urbanim sredinama, u stop-go saobraćaju. Ovaj sistem može da smanji potrošnju goriva za sedam procenata, jer motor konstantno održava svoju efikasnu radnu snagu", stručnjaci objašnjavaju princip rada CVT-a koji je dominantan na hibridnim vozilima.
Lada je od japanske firme Jatco preuzela CVT, nakon što se ovaj menjač pokazao pouzdanim u mnogim modelima matične Alijanse Renault-Nissan-Mitsubishi.
Transmisija prilagođena kompaktnom crossoveru Lada XRAY je 13 posto lakša, obezbeđuje bolju vuču i nižu potrošnju, a ručni mod pruža bolja ubrzanja pri preticanju. Još jedan važan podatak: CVT menjač u Ladi XRAY Cross je uparen s Renaultovim 1,6 litarskim benzincem snage 113 "konja". Treba podsetiti da je Lada XRAY Cross kompaktni crossover dužine 4171 mm koji nudi 215 mm klirensa od tla.
Pre nepunih godinu dana je predstavljena Lada XRAY Cross koju pokreće 1,8 litarski Nissanov motor (122 KS) u kombinaciji s 5-stepenim manuelnim menjačem. Najzanimljiviji detalj na Ladi XRAY Cross je LADA Ride Select, sistem koji pruža izbor nekog od pet režima vožnje. Ovaj sistem predstavlja zamenu za pogon 4x4 a čine ga: ESC On (osnovni režim, uključen standardni sistem elektronske stabilnosti, aktivira se nakon pokretanja motora), Sport (agresivniji način vožnje, manji uticaj ESC-a), Sneg-blato (povećanja osetljivost elektronskog diferencijala, bolje kočenje na prljavim putevima i snegu), Šljunak (najosetljiviji elektronski diferencijal i algoritam rada ABS-a, automatski se deaktivira kada se dostigne 54 km/h), ESC Off (isključeni elektronski sistemi osim ABS-a).

Bazna verzija Lade XRAY Cross u Rusiji trenutno košta oko 635 hiljada rubalja, odnosno 8.865 evra.
Izvor: Radiosarajevo.ba
Foto: AvtoVAZ