
Volkswagen je još ranije više puta najavio novu generaciju Multivana (T7 generacija), dok je njegovu zvaničnu premijeru održao danas.

Treba napomenuti da će po ranijim najavama dosadašnji T6.1 i dalje ostati u ponudi (bar neko vreme), kao robusno komercijalno vozilo (i u verziji s pogonom na sva četiri točka).

Za početak, Multivan T7 dolazi na adaptiranoj MQB platformi, pa će u gami motora biti benzinci, dizelaši i verzija sa pogonom na prirodni gas.

U ponudi će biti 1,5 litarski TSI sa 136KS/220 Nm i 2,0 litarski TSI sa 204KS/320 Nm, a sledeće godine stiže i 2,0 litarski TDI dizelaš sa 150KS (svi su sa 7-stepenim DSG menjačem sa dvostrukim kvačilom i standardnim prednjim pogonom).

Međutim, najveću novosti predstavlja plug-in hybrid varijanta nazvana Multivan eHybrid sa kombinovanih 218KS i 350 Nm obrtnog momenta (ima 1,4 litarski benzinac, elektromotor, litijum-jonske baterije od 13 kWh i 6-stepeni DSG menjač sa dvostrukim kvačilom). Vozilo će moći da se kreće i u elektro modu, i to do 50 km.
Kako bilo, Multivan T7 će po tvrdnjama fabrike biti praktičniji nego ikada, a ima i prostraniju unutrašnjost, sedišta u drugom redu koja mogu da se rotiraju za 180 stepeni (sedišta su inače 25 odsto lakša nego ranije), pa "Shift-by-wire" tehnologiju, digitalnu instrument tablu, 10.0-inčni multimedia sistem, bežični smartphone punjač, opcioni head-up displej, automatsku parking kočnicu, IQ.Drive Travel Assist (kombinuje adaptivni tempomat i sistem za održavanje vozila u saobraćajnoj traci za mogućnost poluautonomne vožnju), LED svetla, opciona IQ.Light matrix svetla, kao i opcioni audio sistem od 640 vati i sa 14 zvučnika.

Novi Volkswagen Multivan će biti na raspolaganju u verzijama dužine 497 cm i 517 cm, širina je 194 cm, visina 190 cm, a međuosovinsko rastojanje iznosi 312 cm.
U zavisnosti od verzije, zapremina prtljažnika se kreće od 469 pa sve do 4005 litara. Treba reći da će kao opcija moći da se dobije i el. otvaranje vrata prtljažnika.
Ivan Mitić – Autoblog.rs