
Šesta generacija Lexusa ES je predstavljena 2018. godine a kroz restilizaciju je prošla 2021. Međutim, stvari su se od tada pomerile na tehnološkom frontu, a Lexus je uveo svoj najnoviji infotainment sistem u modelima kao što su RX, NX i UX.
Dakle, i evropski ES sada ima koristi od brže jedinice koja je lakša za korišćenje i koja ima više funkcija. Lexus nije otkrio veličinu centralnog ekrana osetljivog na dodir, ali je verovatno 12.3 inča kao i kod drugih modela u njegovoj liniji, navodi Carscoops.

Sistem donosi bežičnu Apple CarPlay konekciju, iako iz nekog razloga Android Auto i dalje zahteva žičanu vezu. Tu je i navigacija bazirana na oblaku koja prikazuje ažurirane informacije u realnom vremenu o saobraćaju, cenama goriva i parkingu.

Sistem za prepoznavanje glasa je takođe renoviran, kompatibilan je sa 19 različitih evropskih jezika. Novi modul za prenos podataka (DCM1) omogućava ES-u da se poveže na mobilne mreže i internet, kao i da integriše funkciju e-Care koja nadgleda vozilo 24/7 i obaveštava vlasnika kada je potrebna usluga. Modul takođe omogućava pristup funkcijama daljinskog upravljanja preko Lexus Link aplikacije za pametne telefone.

Lexus je redizajnirao i centralnu konzolu ES-a. Sada ima dva držača za čaše, USB-A i USB-C portove. Na kraju, nova je i opcija unutrašnjeg ukrasa Ammonite Sand zamenila je Rich Cream.

Spoljašnjih promena na ES nema pošto je model nedavno restilizovan. Međutim, Lexus sada nudi opremu F Sport Design koja se odlikuje crnim aluminijumskim felnama od 19 inča i oznakama F Sport Design na blatobranima, dok nudi izbor između 10 spoljašnjih i četiri unutrašnje boje.
Opcije raspoloživih pogonskih agregata su ostale iste, ali će varijanta ES 300h biti dostupna na dodatnim tržištima (Azerbejdžan, Gruzija, Moldavija i Ukrajina).
Proizvodnja Lexusa ES modelske godine 2023 za EU počinje u avgustu, a prve isporuke su zakazane za oktobar.
Priredio: Ivan Mitić – Autoblog.rs