
Ferrari je promovisao 296 GT3, za koji se kaže da predstavlja budućnost GT trka za ovu marku, a takođe je i naslednik trkačkog Ferrarija 488 GT3.
Označavajući Ferrarijev povratak u moto sport sa srednje postavljenim šestocilindričnim motorom, 296 GT3 ima V6 turbo pogon. Napravljen da zadovolji potrebe „timova, profesionalnih vozača i gospode vozača“, automobil je dizajniran u skladu sa FIA-inim novim GT3 propisima.

Srce 296 GT3 je trkački motor baziran na agregatu koji pokreće drumski model. To je V6 sa turbo punjačima, pri čemu je pogonski sklop podešen da smanji potrošnju goriva što je više moguće bez žrtvovanja performansi – jedna takva mera je alternator koji je pričvršćen za menjač radi poboljšane kompaktnosti.

Motor je uparen sa novim menjačem razvijenim posebno za ovaj trkački automobil. Ručice menjača postavljene na volanu pružaju novu metodu promene stepena prenosa u poređenju sa prethodnikom modela 296 GT3.

Veliki trud je uložen u aerodinamiku automobila. Ispunjavajući FIA GT3 propise, karoserija generiše 20 procenata više potisne sile u odnosu na prethodnu generaciju GT3 trkačkog automobila iz Ferarija. Još jedan vrhunac novog takmičarskog automobila je njegov kokpit, koji nudi poboljšanu intuitivnost, vidljivost i pristupačnost za vozače. Unutrašnjost je dizajnirana od nule na osnovu doprinosa fabričkih pilota i kupaca sa scene motosporta.
Konceptni projekat za trkački automobil 296 GT3 se prvi put pojavio u Ferarijevom centru za istraživanje i razvoj 2020. godine kada su objavljene prve CFD simulacije. Sada u završnoj fazi testiranja, mašina je već prešla desetine hiljada milja. Zvaničan debi u motosportu je zakazan za trku 24 sata Dejtone 2023. godine.
Priredio: Ivan Mitić – Autoblog.rs