
Peugeot je danas ispunio svoje ranije obećanje o potpuno električnoj verziji modela 308.
Reč je o Peugeotu E-308 koji je baziran na istoj platformi kao i 308 sa SUS mnotorima tako da je uveliko preuzeo dizajn eksterijera i enterijera. Novi set 18-inčnih točkova je razvijen s fokusom na aerodinamičnosti da bi se iz baterije "izvukao" maksimalni domet.

Peugeot E-308 se oslanja na novu generaciju baterije upotrebljivog kapaciteta od 51 kWh. Baterija radi na 400 volti i sadrži novi hemijski sastav sa 80 posto nikla, 10 posto mangana i 10 posto kobalta. Potpuno napunjena, baterija obezbeđuje više od 400 kilometara dometa.

Prednji deo i podvozje su suptilno modifikovani u svrhu bolje aerodinamike, a automobil je dobio i nove gume niskog trenja. Peugeot je dodao mod vožnje "Brake" koji podstiče usporavanje nakon puštanja papučice "gasa" da bi se unapredio povratak energije. Maksimalna brzina punjenja iznosi 100kW pa je potrebno manje od 25 minuta da se baterija napuni od 20 do 80 posto kapaciteta.

E-308 će biti dostupan kao hečbek i karavan, a pokretaće ga novorazvijeni električni motor koji razvija 156KS i 260 Nm obrtnog momenta. Za sada nema detalja o performansama, osim obećanja „trenutnog odziva“ kao što biste i očekivali od EV-a koji svoj obrtni moment isporučuje praktično trenutno.
Peugeot će prodavati E-308 od sredine 2023. godine u Allure i GT opremi, a kupci će moći da ga kupe i direktno putem sajta francuske kompanije. Takođe, biće moguća opcija "staro za novo".
Iz Peugeota tvrde da je E-308 SW prvi električni karavan evropskog proizvođača, ali to tehnički i nije tako jer je Porsche Taycan Sport/Cross Turismo takođe model s dugim krovom koji ima električni pogon.
Izvor: Klix.ba / Motor1.com
Foto: Peugeot