
Mitsubishijev ASX se na evropskom tržištu pojavio još 2010. godine (za to vreme je doživeo više restilizacija), ali u japanskoj kompaniji su konačno pripremili naslednika.

Ovo je međutim tek jedan od modela koji je Mitsubishi za evropsko tržište razvio u saradnji sa Renaultom pa praktično predstavlja novu verziju aktuelnog Renaultovog Captura (drugi novitet će inače biti novi Colt na bazi Renault Clia).

Kako bilo, novi ASX se bazira na CMF-B platformi i proizvodiće ga Renaultova fabrika u Valjadolidu u Španiji, a u prodaji na evropskom tržištu će se naći od marta sledeće godine.

Novi ASX se samo delimično razlikuje od Captura, pre svega što se tiče njegovog prednjeg dela sa drugačijom maskom i znakom japanske marke.
U vezi dimenzija, ASX je dugačak 4228 mm, širok 1797 mm i visok 1573 mm.

Bazni model u opremi ima analognu instrument tablu sa ekranom od 4,2 inča. S druge strane, postoje i 7,0-inčni digitalni displej instrumenata ili verzija od 10,25 inča za top verziju. Standardni ekran infotainment sistema je od 7,0 inča, ali tu je opcioni 9,3-inčni ekran koji podržava bežični Apple CarPlay i Android Auto.

Sve verzije novog ASX-a dobijaju sistem automatskog kočenja, upozorenje o napuštanju trake, prepoznavanje saobraćajnih znakova i pomoć pri parkiranju. Viši paketi opreme imaju i pomoć za mrtvi ugao, aktivno upozorenje o napuštanju trake i upozorenje o brzini, dok top verzija dolazi i sa prilagodljivim tempomatom i aktivnom asistencijom za praćenje trake.

Što se tiče palete, novi ASX će se nuditi sa dva turbo benzinca, kao i sa Hybrid i Plug-in Hybrid opcijama.
Gama izgleda ovako:
– 1.0 litarski 3-cilindrični turbo benzinac sa 90KS i 160 Nm, uz 6-stepeni manuelni menjač
– 1.3 litarski 4-cilindrični turbo benzinac sa 138KS i 260 Nm uz 6-stepeni manuelni menjač, odnosno 156KS i 270 Nm uz 7-stepeni DCT menjač
– Hybrid (HEV) 1.6 litarski benzinac i elektromotor sa ukupno 141KS i 148 Nm, baterija 1.3 kWh
– Plug-in Hybrid (PHEV) 1.6 litarski benzinac i dva elektromotora sa ukupno 160KS, baterije 10.5 kWh (vožnja u elektro modu 47 do 49 km)
Ivan Mitić – Autoblog.rs