home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA
Volvo EX90

Volvo je još ranije saopštio da će do 2030. godine preći na proizvodnju samo električnih vozila, pri čemu će novi EX90 će igrati značajnu ulogu u cilju da kompanija prodaje 600.000 čisto električnih automobila godišnje od 2025.

Prošle godine smo inače već videli Volvo Concept Recharge, kao najavu (Volvo to naziva "manifestom") sledećih generacija njihovih električnih modela. Tako je i EX90 velikim delom dizajniran po uzoru na Concept Recharge.

Volvo EX90

„Ovo je veoma uzbudljivo vreme za nas jer nas vodi u drugu sferu – to je još jedan gradivni blok za budućnost“, rekao je izvršni direktor Jim Rovan. „Ovaj model je sam po sebi izuzetno važno vozilo za nas.“

Volvo EX90

Volvo ističe da je EX90 „definisan softverom“, električni SUV kao „demonstracija naše budućnosti i označava početak nove ere za bezbednost i kompaniju“.

Volvo EX90

Novi model koristiti SPA2 platformu, nudeći prostraniji i moderniji enterijer. Ovde treba reći i da koeficijent otpora vazduhu iznosi 0,29.

Volvo EX90

U skladu sa fokusom Volvoa na bezbednost, novi EX90 ima obilje napredne opreme za zaštitu putnika, pešaka, biciklista i drugih učesnika u saobraćaju.

Volvo EX90

Najsavremeniji bezbednosni sistemi su osnova novog EX90, navodi Volvo. Ugrađena kao standard i pregled onoga što će biti dostupno za druge buduće Volvo modele, tehnologija uključuje „zaštitni štit“, koristeći radar i kamere za pomoć vozaču kada je ili ometen ili umoran.

Volvo EX90

Ovo vozilo sa sedam sedišta dolazi sa Lidar tehnologijom koja je standardno ugrađena u čitav asortiman za otkrivanje pešaka udaljenih do 250 metara i pruža autonomnu sposobnost Nivoa 3. EX90 takođe brine o ljudima iznutra i ima unutrašnji radarski sistem koji sprečava da deca i psi budu ostavljeni u vrućim automobilima.

Volvo EX90

Ističe se i veliki ekran osetljiv na dodir od 14,5 inča na centralnoj konzoli, koji se koristi za upravljanje skoro svim funkcijama jer postoji vrlo malo fizičkih dugmadi. Ima Google Android Automotive OS, što bi trebalo da znači da dobro reaguje na glasovne komande i može da prihvati over-air ažuriranja.

Kabina je delimično izrađena od održivih materijala, uključujući reciklirane plastične boce, tkanine za sedišta od vune i drvo.

EX90 pokreću dva elektromotora, pogon je na sva četiri točka, dok domet iznosi do 600 km. Dve verzije će biti na raspolaganju prilikom lansiranja, obe opremljene baterijom od 107 kWh koja može da koristi 250 kW DC punjenje za punjenje od 10-80 posto za 30 minuta.

Standardni EX90 isporučuje 414KS i 770 Nm obrtnog momenta, a Performance verzija raspolaže sa 517KS i 910 Nm pa 2818 kg teški automboil do 100 km/h stiže za 4,9 sekundi.

Na kraju treba napomenuti i da će aktuelni Volvo XC90 biti osvežen i da će ostati u prodaji još neko vreme kao PHEV.

Ivan Mitić – Autoblog.rs




čitanja : 1451



Komentari