home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA GALERIJA
Rolls-Royce Spectre

Lista porudžbina za Rolls-Royce Spectre, prvi ultra-luksuzni električni super kupe na svetu, premašila je najambicioznija očekivanja kompanije. Prve isporuke kupcima kreću u četvrtom kvartalu 2023. godine - prvi korak ove marke ka proizvodnji samo potpuno električnih automobila do kraja 2030. godine.

Rolls-Royce Spectre

Iako je britanski proizvođač tek u oktobru prikazao svoj prvi električni automobil, on se već pokazao popularnim među lojalnim kupcima brenda. Izvršni direktor Rolls-Roycea Torsten Miler-Otvos je nedavno potvrdio da se lista narudžbina proteže daleko u 2023. godinu i da će, ako porudžbine nastave da pristižu sadašnjim tempom, morati da se poveća proizvodnja.

„Unos porudžbina za Spectre je daleko bolji u ovom trenutku nego što smo očekivali“, rekao je Miler-Otvos. „Imamo još nekoliko meseci [pre početka proizvodnje], ali ako se taj trend nastavi onda sam prilično siguran da moramo da prilagodimo naše planove.“

Šef Rolls-Roycea je dodao da će Spectre postati "treći stub" prodaje ovog proizvođača nakon Cullinana i Ghosta.

Ne samo da se Spectre dobro prodaje, već je Muller-Otvos rekao da će postići „iste nivoe“ profitabilnosti kao i modeli sa SUS motorima.

Rolls-Royce Spectre

Spectre inače raspolaže sa 430 kW/585KS i 900 Nm obrtnog momenta, do 100 km/h ubrzava za 4,5 sekundi, postiže 250 km/h i ima domet od 520 km (po WLTP-u).

Što se cene tiče, Spectre u Nemačkoj košta 379.015 evra (sa porezom).

Dimenzije:

Broj vrata / sedišta 2 vrata / 4 sedišta

Dužina vozila 5453 mm

Širina vozila 2080 mm

Visina vozila 1559 mm

Međuosovinsko rastojanje 3210 mm

Krug okretanja 12,7 m

Težina 2975 kg

Spectre je do sada prešao skoro dva miliona kilometara dok završava treću fazu najrigoroznijeg programa testiranja ikada osmišljenog u 118-godišnjoj istoriji marke. Ovo je već prevazišlo svaki Rolls-Royce program testiranja pre njega - i još uvek je daleko od završetka.

Rolls-Royce Spectre

Spectre je trenutno podvrgnut testovima na ekstremno vruće vreme u Južnoj Africi. Ovde, stabilni, ali kontrastni klimatski uslovi – suvo i izuzetno toplo na severu, u mediteranskom stilu i vlažno dalje na jugu – pružaju neke od najboljih letnjih vremena vožnje na svetu. U najtoplijem vremenu, temperature mogu da pređu 50°C, dok južni region ima veliki izbor površina i terena, uključujući krivudave seoske puteve prepune šljunka, prašine i prljavštine.

Tokom ove faze, inženjeri posmatraju i usavršavaju svaki sistem, hardversku stavku i softverski protokol koji je razvijen tokom skoro dva miliona kilometara neprekidnog testiranja. Samo kroz takve mukotrpne procene Rolls-Royce tehnički stručnjaci mogu postići precizne nivoe prefinjenosti vožnje koji su tako centralni za iskustvo koje klijenti vole, i uspešno prevesti „čarobnu vožnju tepihom“ u novu potpuno električnu paradigmu.

Rolls-Royce Spectre

Tokom testiranja, svaka od 25.000 odvojenih funkcija automobila u vezi sa performansama je pažljivo skrojena da pruži suštinsko Rolls-Royce iskustvo. Poboljšanja koja se sada vrše prate principe „graničnih dobitaka“, u kojima pojedinačna, veoma mala i postepena prilagođavanja kumulativno proizvode značajno opšte poboljšanje.

Primeri pažnje posvećene detaljima kojoj su prototipovi Spectre podvrgnuti su mnogostruki, ali ih je često nemoguće kvantifikovati, jer predstavljaju procenu i instinkt neuporedive i dugogodišnje inženjerske elite ove marke. Na primer, preko 1500 sati je već posvećeno poboljšanju regenerativnog kočenja automobila kako bi se obezbedilo da se oseća bez napora, ali prisutno.

Rolls-Royce Spectre

U Južnoj Africi i tokom preostalog programa, audio sistem će takođe biti podešen i doteran da bi se postigao dobitak u kvalitetu zvuka koji se nudi preko Spectreovih 17 zvučnika. Nakon početnog testiranja i kalibracije u laboratorijskim uslovima, sistem se sada iscrpno testira u uslovima stvarnog sveta. Koristi se posebna lista za reprodukciju koja predstavlja širok spektar žanrova kako bi predstavljala pun spektar zvučnih zahteva. Ova posvećenost obezbeđivanju savršenih akustičkih performansi proteže se na ključne funkcije automobila. Čak se i brzina zatvaranja samozatvarajućih vrata ispituje kako bi se obezbedio savršen nivo pozitivne buke pri zatvaranju.

Kada se iskustvo i podaci prikupljeni iz Južne Afrike u potpunosti analiziraju i sprovedu relevantne radnje i mere, Spectre će biti završen oko 80% kada krene u završnu fazu ratifikacije. Ovo se sastoji od provođenja automobila kroz sažeti program testiranja „za sve sezone“, uključujući povratne posete arktičkim ekstremima Arjeploga i umerenijim uslovima na Azurnoj obali.

Poslednjih 500.000 kilometara Spectre testiranja će se fokusirati na analizu životnog stila. Ovim vlasničkim procesom testiranja Spectre će biti testiran u super-luksuznim situacijama i slučajevima upotrebe specifičnim za Rolls-Royce klijente, kako bi se osiguralo da Spectre radi po potrebi u centru globalnih megagradova, oko novih i istorijskih luksuznih destinacija, kao i u drugim postavkama srazmernim sa potrebe, navike i stil života vlasnika.

Pre nego što će prvi automobili biti isporučeni klijentima, Spectre je prošao iscrpna ispitivanja, u nekim od najekstremnijih uslova na Zemlji. Ukupno, automobil će preći više od 2,5 miliona kilometara - što je ekvivalentno obilasku zemaljske kugle 50 puta.

Testiranje je počelo u zimu 2021. u specijalnom postrojenju za testiranje u Arjeplogu u Švedskoj, samo 55 kilometara od Arktičkog kruga. Na temperaturama od -40°C, Rolls-Royce inženjeri su ispitali i poboljšali svaki aspekt performansi i upravljanja u snegu i ledu, kao i sve efekte produžene ekstremne hladnoće na baterije i druge elektronske sisteme.

Sa uspešno završenim ispitivanjem, Spectre je potom proveo leto 2022. u sunčanijim, ali ništa manje zahtevnim klimama Francuske rivijere i oko Azurne obale. Ovo je uključivalo testiranje na istorijskom poligonu Autodrome de Miramas, nekadašnjoj stazi za Veliku nagradu koja sada pruža preko 60 kilometara zatvorenih ruta i 20 najsavremenijih okruženja za testiranje staza. Većina testiranja je, međutim, sprovedena u Provansi, procenjujući Spectreove sposobnosti u stvarnim uslovima u oblasti u kojoj će mnogi serijski automobili verovatno provesti svoj život.

Priredio: Ivan Mitić – Autoblog.rs



čitanja : 436



Komentari