
Kia je ranije ovog meseca već otkrila izgled eksterijera i enterijera električnog modela EV9, dok je sada konačno objavila i tehničke specifikacije.
Kako se navodi u saopštenju, njegova elegantna silueta, specifična svetla i jasne linije najavljuju odvažan i samouveren izgled. Odvažan identitet EV9 karakterišu i neobične svetlosne linije koje kreiraju prednja i zadnja svetla.

EV9 će biti i najveći električni SUV model u njihovoj gami. Ime EV9 proizilazi iz Kijine nomenklature električnih vozila, koja udružuje prefiks 'EV' (električno vozilo) s brojem '9', što predstavlja segment modela u Kijinoj ponudi električnih modela.

Kod EV9 je primenjena Kijina "Opposites United" dizajnerska filozofija, bazira se na E-GMP platformi razvijenoj u saradnji sa Hyundaijem, a ima i 800V električni sistem.

Što se tiče unutrašnjosti sa tri reda sedišta (u konfiguraciji za 6 ili 7 putnika), ona će putnicima nuditi „spokojstvo, smirenost i blagostanje“, uz dva 12.3-inčna ekrana.

Osnovna verzija je EV9 RWD Standard, koja ima bateriju od 76,1 kWh, električni motor sa 160 kW (215 KS) i 350 Nm obrtnog momenta. U ovoj konfiguraciji, Kia EV9 RWD Standard ubrzava do 100 km/h za 8,2 sekunde.
Model Kia EV9 RWD Long Range ima bateriju od 99,8 kWh i motor od 150 kW (201 KS) za ubrzanje do 100 km/h za 9,4 sekunde i procenjeni domet od 541 km na WLTP testnom ciklusu (kada je opremljen točkovima od 19 inča).
Veću baterija takođe ima varijanta EV9 AWD, čija dva električna motora zajedno isporučuju 283 kW (380 KS) i 600 Nm. U ovoj konfiguraciji, električni SUV ubrzava od 0 do 100 km/h za 6,0 sekundi. Opciona funkcija Boost smanjuje vreme ubrzanja na 5,3 sekunde.
Kia nije otkrila ciljani domet za EV9 RWD Standard i EV9 AWD modele, ali navodi da ultrabrzi sistem punjenja od 800 volti dodaje domet od 238 km za otprilike 15 minuta.

Glavna tehnološka karakteririka EV9 je sistem Highway Driving Pilot (HDP), koji će omogućiti uslovnu autonomnu vožnju Nivoa 3 na odabranim tržištima, gde uslovi dozvoljavaju. Zahvaljujući 15 senzora, uključujući dva lidara, HDP će moći da skenira i detektuje objekte u punom vidnom polju od 360 stepeni kako bi sprečio potencijalne sudare. HDP će u budućnosti biti dostupan u verziji EV9 GT-Line.

Što se tiče naprednih sistema za pomoć vozaču (ADAS), lista je veoma dugačka i uključuje pomoć pri izbegavanju sudara, pomoć pri održavanju trake, inteligentno ograničenje brzine, Smart Cruise Control (NSCC) zasnovan na navigaciji i još mnogo toga.

U vezi dimenzija, EV9 je dugačak 5010 mm, širok 1980 mm, visok 1755 mm, dok međuosovinsko rastojanje iznosi 3100 mm.
Kia navodi da EV9 ima koeficijent otpora vazduha od 0,28, kao i točkove od 19, 20 i 21 inča.
Kia će za EV9 takođe ponuditi GT-Line opremu sa sportskim modifikacijama stajlinga, kao što su drugačiji branici, točkovi i posebna paleta boja.
EV9 će premijeru imati na sajmu u Seulu za nekoliko dana, nakon čega će uslediti severnoamerička premijera na sajmu automobila u Njujorku početkom aprila.
Kia će otvoriti prednarudžbe za korejsko tržište u drugom kvartalu 2023., a prodaja će uslediti od druge polovine godine na odabranim globalnim tržištima. Cene će biti naknadno objavljene.
Priredio: Ivan Mitić – Autoblog.rs