
Porsche kruniše liniju modela 718 sportskim automobilom dizajniranim za maksimalno uživanje u vožnji: novi 718 Spyder RS je pandan 718 Caymanu GT4 RS.
Po prvi put, atmosferski bokser sa šest cilindra od 368 kW/500 KS iz 911 GT3 se nalazi u otvorenom sportskom automobilu sa centralno postavljenim motorom. Ista lagana pogonska jedinica takođe pokreće Porsche 911 GT3 Cup trkački automobil. Izuzetno lagan i puristički meki krov 718 Spydera RS čini veoma evokativan zvuk motora još upečatljivijim iskustvom. Efekat je dodatno pojačan standardnim laganim sportskim izduvnim sistemom od nerđajućeg čelika.

Pogonski sklop novog Porsche 718 Spydera RS je identičan onom kod 718 Cayman GT4 RS Coupea. Šestocilindrični bokser motor, sa zapreminom od 4,0 litra, vrti se do 9.000 o/min i generiše snagu od 368 kW/500 KS i maksimalni obrtni moment od 450 Nm. U kombinaciji sa sedmostepenim PDK menjačem, šestocilindrični motor katapultira dvosed od 0-100 km/h za 3,4 sekunde. Automobil dostiže 200 km/h za samo 10,9 sekundi.

U poređenju sa 718 Spyderom bez oznake 'RS', novi model ubrzava do 100 km/h za pola sekunde brže. Maksimalna brzina je sada 308 km/h umesto 300 km/h.
Pored snažnijeg motora, manja težina novog modela takođe doprinosi boljim performansama: sa 1.410 kilograma, Spyder RS ima 40 kg manje od 718 Spydera sa PDK menjačem i pet kilograma je lakši od zatvorenog 718 Caymana GT4 RS.

Prednji deo novog 718 Spydera RS je skoro identičan prednjem delu modela 718 Cayman GT4 RS. Standardna prednja hauba je napravljena od CFRP-a i ima širok otvor za vazduh iznad branika. Prednji spojler je nešto kraći nego na 718 Caymanu GT4 RS, koji u kombinaciji sa svojim velikim zadnjim spojlerom proizvodi veću ukupnu potisnu silu. Sve komponente održavaju aerodinamičku ravnotežu automobila i obezbeđuju maksimalnu stabilnost u vožnji pri velikim brzinama.
Novi 718 Spyder RS dolazi sa ručno upravljanim jednoslojnim laganim mekim krovom. Ceo krov, uključujući mehaničke delove, težak je samo 18,3 kg. To je 7,6 kg manje od modela 718 Spyder i 16,5 kg manje od modela 718 Boxster.

Automobil standardno dolazi sa Porsche Active Suspension Management (PASM) sa sportskim podešavanjem i spušten je za 30 milimetara. Takođe sadrži Porsche Torque Vectoring (PTV) sa mehaničkim diferencijalom sa ograničenim proklizavanjem, kao i komplet točkova od 20 inča.
Sportski karakter takođe definiše unutrašnjost automobila: ona svedena na funkcionalne i ergonomske osnove. Sportski volan RS je prekriven Race-Texom i ima žutu oznaku na 12 sati. Sedišta su napravljena od laganog CFRP-a i nude posebno impresivnu bočnu podršku. Presvlake sedišta su napravljene od crne kože, a kontrastne boje su arktičko siva ili karmin crvena. Na naslonima za glavu je izvezen logo 'Spyder RS' u odgovarajućoj boji.

Dostupne boje eksterijera uključuju četiri obične i tri metalik boje, uključujući novu Vanadium Grey metalik, kao i posebne boje Arctic Grey, Shark Blue i Ruby Star Neo.
Weissach Package je takođe dostupan kao opcija. Izuzetno lagani, opcioni točkovi od kovanog magnezijuma mogu se naručiti u kombinaciji sa ovim paketom opreme koji je posebno fokusiran na performanse. Izduvne cevi su ovde su napravljene od titanijuma.
Ekskluzivno dostupan kupcima Porschea 718 Spyder RS je ručno izrađeni hronograf Porsche Design Timepieces - sat vrhunskog kvaliteta iz Porscheove interne kompanije za proizvodnju satova u Solothurnu, u Švajcarskoj. Dizajnirano da odgovara konfiguraciji automobila, posebno lagano kućište je napravljeno od titanijuma, brojčanik je napravljen od ugljeničnih vlakana, a kaiš je od kože.
Novi Porsche 718 Spyder RS startuje po ceni od 155.575 evra, a javni debi će imati u junu 2023. na svečanostima povodom 75 godina Porsche sportskih automobila u Štutgart-Zufenhauzenu. Ubrzo nakon toga, pojaviće se i na Goodvood festivalu brzine 2023. u Engleskoj.
Priredio: Ivan Mitić – Autoblog.rs