
Ford je danas u Evropi promovisao novi Tourneo Courier i njegovu potpuno električnu verziju E-Tourneo Courier.
Novi modeli po navodima proizvođača nude modernu tehnologiju i pametne karakteristike praktičnosti. Putnička varijanta malog LKV-a Transit Courier je prikazana u Active paketu, sa brojnim stilskim elementima inspirisanim SUV-ovima.

Kao i njegov prethodnik, novi model deli svoju bazu sa Fiestom i Pumom, iako u evoluiranom obliku koji podržava i benzin i potpuno električni pogon.

Dizajn eksterijera je mnogo ozbiljniji u poređenju sa njegovim prethodnikom. Active paket donosi plastične obloge na branicima, lukovima točkova i bočnim pragovima, zajedno sa krovnim šinama i 17 inčnim aluminijumskim felnama.
U unutrašnjosti, Tourneo Courier standardno dolazi sa 8.0-inčnim ekranom osetljivim na dodir za SYNC4 infotainment, dok ga E-Tourneo zamenjuje za jedinicu od 12.0 inča koja je bolje integrisana sa većom 12-inčnom digitalnom instrument tablom. U oba slučaja, sistem je kompatibilan sa bežičnim ažuriranjima i Apple CarPlay/Android Auto.

Postoji i sveobuhvatan paket ADAS sistema, posebno uz opcioni paket pomoći vozaču.
Ford ističe da novi E-Tourneo Courier nudi više prostora za ramena i glavu, plus 44% veći prtljažnik u odnosu na prethodnu generaciju. Sa svih pet sedišta tovarni prostor ima zapreminu od 570 litara koji može narasti do 2162 litara ako preklopite podeljenu zadnju klupu.

Što se tiče mogućnosti vuče, E-Tourneo Courier može da vuče do 700 kg, a Tourneo Courier na benzinski pogon do 1.000 kg.

Tourneo Courier će na početku biti dostupan sa 1,0 litarskim turbo EcoBoost trocilindričnim benzinskim motorom sa 92 kW/125 KS, u paru sa šestostepenim manuelnim ili 7-stepenim automatskim menjačem sa dvostrukim kvačilom. Oba šalju snagu na prednju osovinu.

E-Tourneo Courier dolazi sa jednim električnim motorom od 100 kW/136 KS i postiže najveću brzinu od 145 km/h. Vozaču su na raspolganju režimi vožnje Normal, Eco i Slippery. Ford za sada nije saopštio kapacitet baterije ni električni domet.

U vesti se navodi da je za potpuno punjenje potrebno 5,7 sati na 11 kW, a uz brzi punjač od 100 kW DC. baterija može da se napuni 10-80% za manje od 35 minuta.

Ford Tourneo Courier sa benzinskim motorom ulazi u proizvodnju 2023. godine, a narudžbine u Evropi će se otvoriti ovog leta. Potpuno električni E-Tourneo Courier u proizvodnju u Krajovi u Rumuniji kreće tek u drugoj polovini 2024.
Priredio: Ivan Mitić – Autoblog.rs