
Range Rover Sport ima novu top verziju - Range Rover Sport SV.

Za njega je predviđen 4,4 litarski V8 motor sa 635 KS i 750 Nm (uz Dynamic Launch režim privremeno i 800 Nm zahvaljujući sistemu blagog hibrida), što je skok u poređenju sa 575 KS i 700 Nm koje nudi 5,0 litarski V8 sa kompresorom prethodne generacije SVR koju ovaj SV zamenjuje.

2485 kg teški Range Rover Sport SV od 0 do 60 milja na sat (96 km/h) stiže za 3,6 sekundi i postiže maksimalnih 290 km/h, za razliku od starog SVR kome su bile potrebno 4,3 sekunde, pri čemu je emisija CO2 kod novog modela po fabričkim podacima za 15 odsto niža.

Lista opcija uključuje i karonske točkove od 23 inča i karbonsko-keramičke kočnice.

U paketu su i unapređeno upravljanje, 6D Dynamics oslanjanje, dugme SV režima na volanu (koje podešava upravljanje, menjač, aktivni izduvni sistem i mape vešanja, smanjujući visinu vožnje za dodatnih 15 mm), pa izmenjeni branici i pragovi, sportski izduvni sistem sa četiri izduvne cevi, kao i sportska sedišta sa karbonskom podlogom i integrisanim naslonima za glavu i SV logotipima.

Posebno zanimljivo je sedište Body and Soul Seat (BASS), koje analizira muzičke numere koje se puštaju preko 29 zvučnika Meridian Hi-Fi sistema i zatim prenosi odgovarajuće vibracije kroz prednja sedišta kako bi putnici zaista uronili u audio iskustvo.
Kompanija navodi da je već rasprodala prvu godinu proizvodnje Range Rovera Sport SV. Jedina verzija dostupna za modelsku godinu 2024 je inače top izdanje SV Edition One po ceni od 171.460 funti.
Priredio: Ivan Mitić – Autoblog.rs