
Audi aktuelizuje perjanicu u Q porodici svojim jasnim dizajnom i unapređenom tehnologijom. Prerađeni spoljašnji dizajn s novom prednjom i zadnjom maskom naglašava snažan karakter SUV coupea. Opciono dostupan paket eksterijera S line udovoljava željama kupaca za više sportskog stila.
Audi je po prvi put model Q8 opremio s HD matrix LED glavnim svetlima s laserom kao dodatnim dugim svetlom. Ovo glavno svetlo takođe sadrži digitalna svetla za dnevnu vožnju sa svetlosnim signaturama koja se mogu odabrati po želji. Digitalna OLED zadnja svetla s mogućnošću izbora četiri dizajna za zadnja svetla upotpunjuju proširenu ponudu svetala. Novi točkovi, boje, dekorativni umeci i sedišta s kontrastnim šavovima naglašavaju vrhunsku poziciju među Q modelima.

Sa svojim karakterističnim dizajnom, redizajnirani Q8 predstavlja sportsko-elegantni SUV coupé sa četiri prstena te istovremeno moderan dizajnerski jezik. Reducirana forma, velike površine i jasan volumen pružaju modelu Q8 dinamičan izgled. Kratki prepusti i dugo međuosovinsko rastojanje stvaraju sportsko-elegantne proporcije koje se mogu naglasiti markantnim bojama i točkovima.

Prepoznatljivo moćna i istaknuta Audi singleframe rešetka u osmougaonom dizajnu impresionira vertikalnim umecima. Oni su u osnovnoj verziji eksterijera smešteni vertikalno, a u paketu eksterijera S line te kod SQ8 TFSI imaju oblik slova L. Tako se već na prvi pogled vidi pripadnost vrhunskim Audi modelima te jasna razlika u odnosu na A modele. Samouvereni nastup modela Q8 naglašen je novim i izraženim otvorima za vazduh koji su jasno integrirani u osnovnu arhitekturu.

Audi je dosledno reducirao dekorativne elemente kako bi vozilu pružio još jasniji, pročišćeniji dizajn. Kako bi se na prvi pogled mogli razlikovati osnovni paket, paket eksterijera S line i model S, tako su zaštita podvozja, letvice na vratima i difuzor u osnovnom modelu istaknute bojom, što naglašava robustan offroad izgled. Novitet za sve agregate Audija Q8 predstavlja izduvni sistem s upečatljivim i vizuelno istaknutim izduvnim cevima. Paket eksterijera S line još se više bazira na modelu SQ8 TFSI i ističe jasno naglašenim bočnim otvorima vaduha u prednjem braniku.

Singleframe rešetka impresionira posebnom bojom. Opciono su raspoloživi stilski paketi u boji crna i crna plus koji naglašavaju markantne akcente eksterijera u području Audi singleframe rešetke, ukrasnih letvica na bočnim prozorima te prednjeg i zadnjeg branika. Pored toga, singleframe maska izrađena je u crnoj boji visokog sjaja.
Inovativna glavna svetla s HD matrix LED tehnologijom i dodatnim laserskim svetlom, kao i digitalna svetla za dnevnu vožnju pozicionirana na gornjoj horizontalnoj ivici pružaju modelu Q8 još samouvereniji izgled. U kombinaciji s digitalnim OLED zadnjim svetlima, po prvi put raspoloživima u Q8, luksuzni karakter modela postaje još izraženiji. Na zadnjem delu LED svetlosna traka zajedno s crnom maskom visokog sjaja s integrisanim Audi prstenovima povezuje digitalna OLED svetla preko cele širine automobila.

Audi Q8 sadrži novi, moderni korporativni identitet. Konkretnije, radi se o dvodimenzionalnim prstenovima prvi put predstavljenima u Q8 e-tron modelu, a koji vizuelno impresioniraju još većom preciznošću. Umesto od hroma, nova četiri prstena predstavljena su u kontrastnoj beloj i crnoj boji, dok u okviru opcijskog paketa, bela boja prstenova ustupa mesto tamno sivoj. A oznake modela, derivata i tehnologije kod Q8 takođe su smeštene na B-stubu.
U serijskoj opremi modela Q8 put osvetljavaju snažna LED glavna svetla, dok se matrix LED glavna svetla mogu dobiti kao opcija. Pored toga, raspoloživa su HD matrix LED glavna svetla s Audi laserskim svetlom. Ona sadrže 24 LED diode i lasersku diodu visokih performansi, a prepoznatljiva su odmah zahvaljujući plavom ambijentalnom svetlu integrisanom u glavna svetla. Novo za vrhunski opremljena glavna svetla: digitalne signature svetala za dnevnu vožnju. One modelu Q8 pružaju karakterističan i jedinstven nastup te omogućavaju korisniku izbor jednog od četiri individualna svetlosna potpisa putem MMI-ja. Međutim, novitet nije samo prošireni raspon funkcija glavnih svetala, već i njihov dizajn. Viši položaj svetala za dnevnu vožnju vizuelno proširuje Q8, ali stvara i formalnu vezu između glavnih svetala i singleframe rešetke. Po prvi put, Q8 se u opcijskoj ponudi predstavlja i s digitalizovanim OLED zadnjim svetlima (OLED = organic light emitting diode) velike površine - ona u kombinaciji s glavnim svetlima raspolažu sa četiri digitalna svetlosna potpisa.
Dodatno, kao u Audiju A8 i Q5, digitalna OLED zadnja svetla u kombinaciji sa sistemima podrške sadrže sistem prepoznavanja približavanja: ako se drugi učesnici u saobraćaju sa zadnje strane na manje od dva metra približe Q8 koji miruje, upravljački uređaj aktivira sve digitalne OLED segmente. Ostale funkcije su dinamični pokazivači smera te različito dizajnirane prezentacije funkcije Coming i Leaving Home.
S nadogradnjom modela Q8, Audi je dodatno poboljšao ponudu opreme. Šavovi sedišta za osnovni model sada su serijski izvedeni u sivoj kontrastnoj boji. Pored toga postoji takođe izbor raznih dekorativnih umetaka.
Kako bi se dodatno naglasio karakter Q8 modela, u ponudi su tri nove boje. Audi Sport GmbH nudi Sakhir zlatnu i Ascari plavu te Chili crvenu, sve tri kao metalik boje. Kupci ne očekuju nešto novo samo kada je reč o bojama: paleta točkova nudi izbor od pet novih dizajna, podeljenih na dimenzije od 21 do 23 inča, što je prednost u odnosu na konkurenciju.
Uz redizajn modela, Audi takođe proširuje ponudu aplikacija jer po prvi put putnici mogu direktno pristupiti popularnim aplikacijama trećih pružaoca usluga (npr. Spotify ili Amazon music). Redovna ažuriranja softvera, kao i neprestano rastuća ponuda, omogućavaju još veće individualizovanje infotainment sistema. A što se tiče sistema podrške u vožnji, pre svega značajno je unapređen prikaz okoline. Audi virtuelni kokpit, između ostalog, prikazuje upozorenje pri promeni vozne trake, ostale učesnike u saobraćaju (teretna vozila, automobile i motocikle), upozorenje na rastojanje, podešku za raskrsnice i informacije o semaforu onlajn u impresivnom full HD kvalitetu. S ovim faceliftom modela Q8 obogaćena je i serijska oprema - 20-inčni točkovi od lakog metala, kamera za vožnju unazad, podrška pri parkiranju i za duga svetla te komforni ključ sada se isporučuju serijski.
Samo Audi vozi kao Audi: četiri prstena utelovljuju Audi DNK vrhunskih voznih performansi, pa je to slučaj i kod Q8. Pet karakteristika definiše ponašanje u vožnji: balans, solidnost, kontrola, preciznost i lakoća. Vozni postroj, upravljanje, pogon, sistemi kočnica i regulacije pritom igraju ključnu ulogu u stvaranju sigurnog, dinamičnog i istovremeno komfornog ponašanja u vožnji.
Već u serijskoj opremi Q8 nudi komforan osećaj vožnje zahvaljujući uravnoteženom voznom postroju s čeličnim oprugama s regulacijom amortizera.
Kao opcijska oprema mogu se odabrati elektronski regulisane pneumatske opruge s kontinuirano adaptivnim sistemom amortizera - kao adaptive air suspension ili adaptive air suspension sport. Opcijsko upravljanje svim točkovima dodatno obezbeđuje povećani nivo bezbednosti i udobnosti.
Pri maloj brzini zadnji točkovi se okreću do pet stepeni u suprotnom smeru u odnosu na prednje točkove. Zbog toga je prečnik zaokreta smanjen za do jedan metar i povećana sposobnost manevrisanja. Pri većim brzinama se istovremeno oseća veći komfor i stabilnost jer se zadnji točkovi okreću u istom smeru kao i prednji. Kako bi se poboljšalo upravljanje modelom Q8 u svakodnevnim situacijama poput manevrisanja na parkinzima, u javnim garažama ili u garaži kod kuće, upravljanje je optimizovano kako bi ti manevri bili jednostavniji.
Ponudu modela otvara 45 TDI quattro. Kombinovana potrošnja goriva u l/100 km: 8,1-8,4; Kombinovana emisija CO2 u g/km: 213-220, 3,0 litarski dizel koji nudi 231 KS i izdašnih 500 Nm obrtnog momenta. Vrhunac je dostupan od 1500 do 3000 o/min. Audi Q8 45 TDI postiže kombinovanu potrošnju goriva u l/100 km: 8,1-8,4; kombinovana emisija CO2 u g/km: 213-220 za 7,1 sekundu do 100 km/h. Najveća brzina je 226 km/h.
Sledeći agregat je 50 TDI quattro. Kombinovana potrošnja goriva u l/100 km: 8,1-8,4; kombinovana emisija CO2 u g/km: 213-220. Snažnija verzija isporučuje 286 KS i 600 Nm. Ovaj veliki SUV ubrzava od nula do 100 km/h za 6,1 sekundu sve do najveće brzine od 241 km/h.
U Audiju Q8 55 TFSI kombinovana potrošnja goriva u l/100 km iznosi: 10,4-10,7; kombinovana emisija CO2 u g/km: 237-244. 6-cilindrični benzinski motor radi s zapreminom od tri litra i direktnim ubrizgavanjem, a isporučuje 250 kW (340 KS). Razvija maksimalni obrtni moment od 500 Nm u širokom rasponu od 1370 do 4500 o/min. Benzinski motor s turbopunjačem ubrzava Audi Q8 od nule do 100 km/h za 5,6 sekundi. Najveću brzinu postiže na elektronski ograničenih 250 km/h.
Svi V6 motori u Audiju Q8 rade zajedno s 8-stepenim tiptronicom, konstantnim pogonom na sve točkove i mild-hybrid sistemom, koji može smanjiti potrošnju do 0,5 litara na 100 kilometara. Njegove najvažnije komponente su litijum-jonska baterija i starter generator, koji glavnu električnu mrežu SUV coupea od 48-V napaja strujom. Kod usporavanja, RSG omogućava snagu rekuperacije do osam kilovata i pohranjuje je u bateriju.
Q8 može da "jedri" između 55 i 160 km/h s isključenim motorom do 40 sekundi kada vozač makne nogu s papučice gasa. RSG će nakon toga ovaj Audi sa šest cilindara ponovo pokrenuti brzo i izuzetno komforno. Start-stop raspon počinje već od 22 km/h.
Izvor: Audi
Priredio: Ivan Mitić - Autoblog.rs
VIDEO PRILOZI:
Audi SQ8
SQ8 TFSI pokreće 4.0 TFSI motor sa 373 kW/507 KS i 770 Nm obrtnog momenta, u paru sa 8-stepenim tiptronic menječem i quattro stalnim pogonom na sve točkove. Sa ovim motorom, SQ8 TFSI ubrzava od nule do 100 km/h za samo 4,1 sekundu, uz elektronski regulisanu najveću brzinu od 250 km/h.


Audi SQ8 TFSI silazi sa proizvodne linije sa 21-inčnim točkovima i gumama 285/45 kao standardnom opremom. Alternativno, Audi i Audi Sport nude druge točkove od 21 i 22 inča. Najveća dostupna ponuda su felne od 23 inča sa gumama 285/35.

Kočioni diskovi na prednjoj osovini imaju prečnik od 400 milimetara; na zadnjoj osovini 350 milimetara. Crne kočione čeljusti, koje dolaze opciono u crvenoj boji, nose S logo koji definiše Audijev izgled na prednjoj osovini.

Tržišmo lansiranje Audija Q8 biće u septembru 2023. Cene za 45 TDI quattro počinju od 86.700 evra, dok 50 TDI quattro košta 89.700 evra. 55 TFSI quattro ima cenu od 89.900 evra, dok SQ8 TFSI počinje od 119.500 evra.
Priredio: Ivan Mitić – Autoblog.rs