
Toyota Motor Corporation je predstavila novi Century modelske godine 2024. Novi model će biti lansiran tokom 2023. godine, dok će sedan Century i dalje biti dostupan.
Century je debitovao 1967. godine kao Toyotin vrhunski automobil sa šoferom. Do tada su japanskim tržištem takvih automobila dominirali zapadni luksuzni brendovi. U cilju proboja, Toyota je stvorila potpuno novo luksuzno japansko vozilo koje bi moglo da se održi na svetskoj sceni. Century prve generacije je bio napravljen sa najboljom tehnologijom koju je Japan imao da ponudi u to vreme. Baziran je na konceptu dostojanstvenog dizajna koji uključuje tradicionalnu japansku estetiku u kombinaciji sa pristupom fokusiranim na čoveka za postizanje izuzetne tišine i udobnosti. Više od pet decenija, Century je služio kao japanski šoferski automobil po izboru, otelotvorujući duh omotenašija ili gostoprimstva bez premca, koji obezbeđuje da njegovi važni putnici stignu komforno do svojih odredišta.

Tokom tog vremena, razvojni tim je opširno razmatrao budući pravac za Century kako bi osigurao da klijenti iskuse nivo gostoprimstva koji prevazilazi njihova očekivanja. Poslednjih godina, potrebe za automobilima koje vozi šofer su se promenile jer putnici nastoje da efikasnije iskoriste svoje vreme na putu odmarajući se u kabini ili učestvujući u onlajn sastancima. Upravo su te okolnosti dovele tim do ideje o uvođenju novog modela. Pod konceptom „šofera“, novi model je evoluirao u šoferski automobil koji će nastaviti da ispunjava očekivanja kupaca u godinama koje dolaze, dok će pratiti suštinu i naslediti dostojanstvo, tišinu i udobnost vožnje koja priliči ovom vozilu.

Novi model će biti potpuno prilagodljiv na globalnoj bazi slušajući potrebe svakog pojedinačnog kupca. Cilj je da se "sloboda u kretanju - krajnja sloboda kretanja" pruži još većem broju ljudi.
Tema „veličanstvene veličine“ se prikazuje svuda u vozilu ukrašenom japanskim estetskim elementima Majestic, dostojanstven dizajn karoserije sa karakteristikama horizontalne i vertikalne forme. Karakteristične proporcije automobila koje vozi šofer, sa fokusom pozadi, u kombinaciji sa kosim kihomenom koji ocrtava velikodušne, glatke ploče vrata, kako bi dao izraz jedinstvenom Century pogledu na svet.
Spoljašnjost je besprekorno završena do najsitnijih detalja u rukama majstora, što ilustruju izuzetno gravirani amblem feniksa i završna obrada, luksuzni sjaj koji je rezultat pedantno poliranja površina. Četiri svetla za svaki od farova i zadnjih svetala daju utisak pogleda punog dostojanstva.

Novi Century pruža udoban unutrašnji prostor sa prostorom i funkcionalnošću koji se može koristiti u različitim situacijama. Potpuno nagnuta zadnja sedišta sa funkcijama koje omogućavaju putnicima na zadnjim sedištima da se zaista opuste, uključujući i funkciju osveženja. Fino izbrušeni slušni senzibiliteti i uzorne tehnike majstora proizvodnje muzičkih instrumenata ugrađeni su u razvoj audio sistema. Rezultat je udoban prostor za slušanje koji obavija putnike osećajem nastupa uživo.

Zadnja vrata koja se otvaraju pod širokim uglom od 75 stepeni i čist pod kabine pružaju odličnu lakoću ulaska i izlaska. Pored toga, zgodne automatske stepenice sa električnim pogonom na uvlačenje i ručke za C stubove koje se lako hvataju takođe podržavaju prirodan i elegantan ulazak i izlazak putnika na zadnjim sedištima.

Kokpit je opremljen funkcijama za profesionalne vozače i koje poboljšavaju jednostavnost korišćenja. To je prostor koji takođe omogućava vlasnicima da se fokusiraju na svoju vožnju kada su sami za volanom.
Putnici pozadi dobijaju pristup setu ekrana od 11,6 inča, rashladnom odeljku, ambijentalnom osvetljenju, panoramskom krovu i sofisticiranom audio sistemu. Na prednjoj strani, digitalni kokpit se sastoji od dva ekrana od 12,3 inča, sa vrhunskim materijalima koji pokrivaju svaku unutrašnju površinu.
Novorazvijeni 3,5 litarski V6 plug-in hibridni sistem (sa kombinovanih 303 kW/412KS) postiže i moćnu i uzbudljivu vožnju uz zadržavanje tihe vožnje. Novi plug-in hibridni sistem je dizajniran da funkcioniše kao BEV za svakodnevnu upotrebu (domet u elektro modu je 69 km) i kao HEV za putovanja na velike udaljenosti, što ga čini idealnim pogonom za vozilo koje vozi šofer.
Pogonski sistem obezbeđuje moćne i uzbudljive performanse ubrzanja, obezbeđujući da automobil može voziti ne samo šofer, već i kao vozački automobil radi ličnog zadovoljstva u vožnji.
Sistem upravljanja na sva četiri točka „Dynamic Rear Steering“ omogućava lako upravljanje pri malim brzinama i besprekorno, prirodno upravljanje pri srednjim do velikim brzinama.
Po prvi put je dostupan Rear Comfort režim koji podržava vozačevu kontrolu nad vozilom kako bi se osigurala udobna vožnja za putnike pozadi. Pored toga, Rear Comfort režim pomaže u kontroli kočenja da bi se suzbili trzaji kada se vozilo zaustavi. Struktura karoserije i vešanje podržavaju vozne performanse koje odgovaraju automobilu koji vozi šofer.
Torziona krutost karoserije i udobnost u vožnji su znatno poboljšani. Prozirno laminirano staklo koje smanjuje buku se koristi na strani kabine separatora tovarnog prostora kako bi se pravilno odvojila kabina od tovarnog prostora i postigla privatnost i zapanjujuća tišina povezana sa vozilima koja upravljaju šoferom.
Cene u Japanu počinju od 25.000.000 jena (oko 158.000 evra).
Specifikacije:
Dužina: 5205 mm
Širina: 1990 mm
Visina: 1805 mm
Međuosovinsko rastojanje: 2950 mm
Težina: 2570 kg
Kapacitet: 4 osobe
Osnovni obim prodaje za Japan: 30 jedinica mesečno
Proizvodni pogon: Tahara Plant, Toyota Motor Corporation
Priredio: Ivan Mitić – Autoblog.rs