
Hyundai Motor je predstavio obnovljeni Bayon koji privlači smelim i robusnim dizajnom. Opsežna lista povezivosti i bezbednosnih funkcija po kojima se ističe u B-SUV segmentu takođe je poboljšana unutrašnjim i tehnološkim unapređenjima.
Bayon se može pohvaliti oštrim i prepoznatljivim dizajnom, u krosover tipu karoserije dizajniranom posebno za Evropu. Ističe se nova prednja LED DRL traka, a oblik prednjeg branika, kao i maska poboljšani su kako bi stvorili hrabriji i robusniji izgled.

Zadnji deo takođe ima redizajnirani branik, a dodati su i novodizajnirani točkovi od 16 i 17 inča.
Hyundai Bayon je hvaljen zbog dizajna koji ga izdiže iz gomile, postignutog kroz neočekivane i privlačne proporcije i jake grafičke karakteristike. Na prednjoj strani, novodizajnirana maska se otvara na dnu, stvarajući čvrst stav. Sa strane, dinamična ramena pružaju klinasti izgled. Pozadi, svetla u obliku strelice naglašavaju dinamiku stubova, stvarajući širok stav. Sve u svemu, ugaone linije, trouglasti oblici i horizontalne linije kako na karoseriji vozila tako i u svetlosnoj arhitekturi naglašavaju širinu i daju Bayonu snažan, moderan izgled.

Ukupno je dostupno devet boja eksterijera, uključujući četiri nove boje: Lumen Grey Pearl, Meta Blue Pearl, Lucid Lime Metallic i Vibrant Blue Pearl.
Opcioni dvobojni krov u Phantom Black je takođe dostupan sa nekoliko spoljašnjih boja.

U skladu sa Hyundaijevim pristupom fokusiranim na kupce, Bayon nudi naprednu tehnologiju povezivanja. Njegov najsavremeniji digitalni kokpit i vrhunske informativno-zabavne funkcije su učinjeni još boljim zahvaljujući uvođenju ažuriranja Over-the-Air (OTA).
Kupci sada imaju koristi od LCD instrument table od 10,25 inča, sa zasebnim ekranom za audio-vizuelnu navigaciju (AVN) od 10,25 inča kao standardom. Bayon nastavlja da nudi funkcije koje su već bile popularne u prethodnoj verziji, kao što je opcioni 10,25-inčni konfigurabilni digitalni klaster sa različitim grafikama, u zavisnosti od režima vožnje, Apple CarPlay i Android Auto, bežični punjač i najnovije ažuriranje za Bluelink telematiku.

Dva USB-C porta - jedan napred i jedan pozadi - olakšavaju istovremeno punjenje najnovijih tehnoloških uređaja. Prednji USB-A port takođe omogućava prenos podataka, omogućavajući putnicima da povežu svoj telefon sa infotainment sistemom vozila. Premium Bose zvučni sistem upotpunjuje paket, obećavajući putnicima visokokvalitetno iskustvo slušanja zahvaljujući paketu od osam zvučnika - uključujući sabvufer.
Bayon ima prostranu, dobro osvetljenu unutrašnjost, sa snažnim fokusom na maksimiziranje udobnosti putnika i veliki prtljažni prostor. Osveženi model je zamenio sijalice sa LED tehnologijom za povećano osvetljenje u automobilu i ima opciju višebojne tehnologije prednjeg ambijentalnog osvetljenja, koja omogućava putnicima da prilagode boju unutrašnjeg osvetljenja kako bi odgovaralo njihovom raspoloženju.
Brojne karakteristike poluautonomne vožnje izdvajaju novi Bayon. Lane Following Assist (LFA) je zadužen da zadrži vozilo u sredini u svojoj traci. Pomoć pri izbegavanju sudara (FCA) prvo oglašava alarm, a zatim, ako je potrebno, primenjuje kočnice da spreči sudar. Ova funkcija uključuje detekciju automobila, pešaka i biciklista, kao i Junction Turning, koja može da koći kako bi sprečio sudar sa automobilom pri skretanju na raskrsnici.
Još jedna napredna funkcija, Pametni tempomat zasnovan na navigaciji (NSCC), koristi podatke iz navigacionog sistema vozila za autonomno podešavanje brzine kada se vozi autoputem.
Pomoć pri izbegavanju sudara u mrtvom uglu (BCA) koristi više senzora postavljenih oko automobila da nadgleda uglove i, ako se detektuje drugo vozilo, vizuelno upozorenje se pojavljuje na spoljašnjim retrovizorima. Gde je potrebno, BCA deluje na kočnicu kako bi izbegao sudar ili smanjio štetu od udara.
Bayon takođe uključuje nekoliko funkcija koje nežno preusmeravaju pažnju vozača kada mu se smanji pažnja. Upozorenje o pažnji vozača (DAV) analizira obrasce vožnje kako bi pomoglo u otkrivanju pospanosti ili rasejanosti. Ovaj sistem funkcioniše u kombinaciji sa sistemom koji upozorava vozača kada vozilo ispred njih počne da se kreće napred.
Bayon sada ima drugu generaciju eCall-a zasnovanu na 4G mreži, koja automatski upozorava hitne službe ako se vazdušni jastuci vozila aktiviraju u slučaju nesreće. Alternativno, putnici takođe mogu da aktiviraju ovu funkciju pritiskom na dugme.
Hyundai u saopštenju nije posebno pomenuo pogonske sklopove, što znači da će kupci Bayona i dalje moći da biraju između nekoliko benzinskih verzija. To uključuje i 1,0 litarski trocilindrični turbo benzinac u varijantama sa 100 KS i 172 Nm odnosno 120 KS i 172 Nm.
Za sada nema reči o cenama ili o datumu početka prodaje u Evropi.
Priredio: Ivan Mitić – Autoblog.rs