
Dodge je još 2022. godine prikazao ono što naziva "budućnošću elektrifikovanih mišića", i to Charger Daytona SRT Concept u formi kupea sa električnim pogonom i retro stajlingom. Konačno, Dodge nam danas pokazuje serijski model koji će osim električnih verzija u ponudi imati i varijante sa benzinskim motorima.
Novi Charger Daytona će biti dostupan u dve karoserijske forme, budući da će kupci od sledeće godine pored kupea moći da izaberu i limuzinsku verziju sa četvoro vrata.

Obe karoserije (sa dvoja i četvoro vrata) imaju isto međuosovinsko rastojanje od 3074 mm, dok je dužina 5248 mm. Automobil je širok 2028 mm, visok 1497/1499 mm, a klirens iznosi 141/143 mm (u zavisnosti od verzije).

Novi Charger Daytona koristi Stellantisovu novu STLA Large platformu. Dodge će vremenom ponuditi više električnih modela i opcija, uključujući verziju od 800 volti pod nazivom Banshee. Na kraju će postojati šest konfiguracija od 400 volti, sve sa dva motora i baterijom od 100 kWh, ali sa različitim nivoima snage.

Za sada postoje samo dva automobila od 400 volti, i to verzije R/T i Scat Pack.

Električni R/T razvija 370 kW/503 KS i 548 Nm (uz Stage 1 kit), pa od 0 do 60 milja na sat (96 km/h) ubrzava za 4,7 sekundi, dok četvrt milje (402 metra) prelazi za 13,1 sekundu.

Verzija Scat Pack (uz Stage 2 kit) ima 500 kW/680 KS i 850 Nm, pa do 60 milja na sat (96 km/h) stiže za samo 3,3 sekunde, a vreme od četvrt milje prelazi za 11,5 sekundi.
Te brojke se postižu samo kada vozač pritisne Power Shot dugme na volana da bi dodao pojačanje od 40 KS na 15 sekundi.

U vezi dometa, R/T može da pređe 510 km uz jedno punjenje, a Scat Pack 418 km.

Vreme punjenja od 5 do 80 odsto na punjaču od 350 kW iznosi 32 i po minuta.
Obe verzije dobijaju i Dodgeov generator zvuka Fratzonic Chambered Exhaust sistem koji čini vozila glasnim kao stari Charger Hellcat osim ako ne aktivirate njegov Stealth režim. Zvuk se menja u zavisnosti od režima vožnje koji ste izabrali, ali izvršni direktor Dodgea Tim Kuniskis tvrdi da se ritam i tempo podudaraju sa tradicionalnim Hemi V8 motorom.
R/T slova i prepoznatljiv logo Scat Pack na prednjim blatobranima pomažu da se verzije razlikuju. Sem toga, R/T se vozi na 18-inčnim Tech Silver točkovima kao standard, dok Scat Pack dobija 20-inčne Satin Carbon točkove.

Postoje i razlike između modela u unutrašnjosti, koja ostaje bliska dizajnu koji je najavio SRT concept. To pdrazumeva dva ekrana, bežično punjenje telefona i opciono ambijentalno osvetljenje. Obe verzije dobijaju centralni ekran osetljiv na dodir od 12,3 inča, upareno sa 10,25-inčnim digitalnom tablom na R/T i 16-inčnom verzijom na Scat Pack modelu.
Sedišta od tkanine i vinila su standardna (zadnja se preklapaju za ukupno 1090 litara prtljažnog prostora), dok su kao opcija dostupna sedišta sa crnom ili crvenom Nappa kožom.


Od početka 2025. godine, novi Charger će biti na raspolaganju i sa šestocilindričnim benzinskim motorima.
Te verzije su označene kao Charger Sixpack S.O. i imaće 3,0 litarski twin-turbo šestosilindraš sa 426 KS i 558 KS. Dodge još nije objavio podatke o performansama za automobile na benzin, ali nijedan neće nadmašiti vreme od 3,3 sekunde od nule do 60 milja (96 km/h) kod električne verzije Scat Pack.
Vozač verzija R/T bira režime vožnje Auto, Eco, Sport, Wet/Snow i Track pritiskom na dugme na volanu, dok oni za volanom Scat Pack varijante imaju pristup i režimima Donut i Drift.
Još jedna ekskluziva za Scat Pack verziju je opcioni Track Package, uz Brembo kočnice i čeljusti sa šest klipova, Goodyear Eagle F1 Supercar 3 gume, prilagodljive amortizere i Drive Experience Recorder koji uključuje kontrolnu kameru, mikrofon u kameri i snimač podataka.


Dodge za sada ne navodi cene, ali se procenjuje da će početni električni R/T koštati najmanje 50.000 dolara, a Scat Pack blizu 60.000 dolara kada se nađu na putevima ove jeseni.
Verzije sa benzincima koje stižu početkom 2025. biće jeftinije, ali nije poznato koliko.
Priredio: Ivan Mitić – Autoblog.rs