
Volkswagen neprekidno proširuje ponudu modela ID. Buzz. Nakon modela ID. Buzz Pro i ID. Buzz Cargo (150 kW/204 KS) sada sledi ID. Buzz GTX s izlaznom snagom od 250 kW (340 KS).
ID. Buzz GTX je opremljen električnim pogonskim motorom na prednjoj i zadnoj osovini - zajedno čine sistem pogona na sve točkove 4MOTION. ID. Buzz GTX biće predstavljen u dve verzije: sa standardnim međuosovinskim rastojanjem i novom baterijom od 79 kWh (bruto kapacitet: 84 kWh) i s produženim međuosovinskim rastojanjem u kombinaciji s novom baterijom od 86 kWh (bruto: 91 kWh). Ob GTX modela su izuzetno agilna i prema predviđanjima mogu da ubrzaju do 100 km/h za oko 6,5 sekundi. Dodatna prednost novih modela ID. Buzz GTX je njihovo izuzetno prijanjanje zahvaljujući električnom pogonu na sve točkove. Lansiranje oba modela ID. Buzz GTX na tržište će se održati u drugoj polovini godine.

Zahvaljujući novoj verziji pogona, povećana je i maksimalna težina prikolice. ID. Buzz GTX sa standardnim međuosovinskim rastojanjem ima maksimalnu težinu prikolice od 1.800 kg (kočeno, uspon od osam posto), dok maksimalna težina prikolice modela ID. Buzz GTX s dugim međuosovinskim rastojanjem iznosi 1.600 kg. Maksimalna težina prikolice je time povećana za 800 odnosno 600 kg. Električni ssistem 4MOTION nudi velike prednosti pri vuči prikolice, posebno na mokrim ili neutabanim površinama.

ID. Buzz GTX karakteriše individualizovan prednji kraj. Branik u GTX stilu, s crnom rešetkom za usis vazduha saćastog dizajna, i novi bočni elementi za usmeravanje vazduha obezbeđuju dinamičan, prepoznatljiv izgled. Novodizajnirana svetla za dnevnu vožnju su integrisana branik s leve i desne strane: dva LED trougla jedan na drugim u obliku vrha strele. Svi crni elementi karoserije, kao što su nova rešetka za usis vazduha, elementi za usmeravanje vazduha, natpis GTX i kućišta retrovizora, završeni su u crnoj boji visokog sjaja. Dalje, novi Venlo 19-inčni točkovi od lakog metala su serijska oprema za ID. Buzz GTX. Ponuda GTX točkova je dopunjena s dva takođe nova seta 21-inčnih točkova od lakog metala s oznakama Caracas (crni) i Townsville (crni s dijamantnom brušenom površinom) dostupnim u dodatnoj opremi. ID. Buzz GTX dolazi s IQ.LIGHT LED matrix glavnim svetlima u serijskoj opremi.
Novi lak Cherry crvene boje je dostupan isključivo za ID. Buzz GTX. Ta crvena će moći da se konfiguriše kao nemetalik lak i opciono u kombinaciji s Mono srebrnom metalik bojom kao dvobojni lak. Sem toga, biće dostupno još šest nemetalik boja i četiri dvobojna laka.

Volkswagen takođe nudi individualizovanu opremu u unutrašnjosti. Tamne nijanse boja naglašavaju sportski karakter najsnažnijih modela ID. Buzz. Na primer, obe verzije modela ID. Buzz GTX - s kratkim i dugim međuosovinskim razstojanjem - jedini su modeli u liniji proizvoda opremljeni crnom krovnom oblogom. Sedišta takođe imaju specifičan GTX dizajn. Napred se upotrebljavaju električno podesiva komforna sedišta s funkcijom memorije. Sedišta su oplemenjena presvlakama od crnog mikroflisa ArtVelours Eco s novim uzorkom rombova kao i crvenim kontrastnim šavovima.

Crveni šavovi su prepoznatljiva karakteristika na višenamenskom upravljaču koji je takođe oplemenjen crvenom bojom na centralnoim kraku i integrisanim GTX natpisom.
ID. Buzz GTX sa standardnim međuosovinskim rastojanjem je dostupan kao petosed s klupom od tri sedišta deljivom u oodnosu 40:60 u drugom redu (2/3) ili kao šestosed s po dva zasebna sedišta u drugom i trećem redu (2/2/2). Dugi ID. Buzz GTX se takođe može konfigurisati kao petosed s klupom od tri sedišta (2/3) i kao šestosed (2/2/2). Ova verzija se takođe nudi kao sedmosed s klupom od tri sedišta u drugom redu i dva zasebna sedišta u trećem redu (2/3/2). Sedišta u drugom redu mogu da se pomeraju 150 mm (standardni model) ili 200 mm (dugo međuosovinsko rastojanje).

Kapacitet prtljažnika modela ID. Buzz GTX (standardno međuosovinsko rastojanje) u verziji petoseda je između 1.121 litar (natovaren do gornje ivice naslona zadnjih sedišta) i 2.123 litara (preklopljena zadnja klupa, natovaren do gornje ivice naslona prednjih sedišta). Produženi ID. Buzz GTX je još prostraniji: kada se natovari do gornje ivice naslona drugog reda sedišta, nudi kapacitet od 1.340 litara. Ako se veliki ID. Buzz GTX natovari do iza prvog reda sedišta, kapacitet raste na 2.469 litara. Čak i sa sedam ljudi u kabini model ID. Buzz i dalje nudi kapacitet od 306 litara iza trećeg reda.
GTX modeli uključuju velike nadogradnje hardvera i softvera linije proizvoda. Novo u vozilu su head-up ekran (opcija) i infotainment sistem sledeće generacije (serijska oprema) s novom navigacijom i grafikom. Dodirni ekran sistema je sada veličine 12,9 inča umesto 12,0 inča (dijagonala 33 cm umesto 30 cm). Novost je i osvetljena dodirna traka za upravljanje temperaturom i jačinom. Novom podrškom za govorne komande IDA upravlja se govorom. Ne samo da omogućava upravljanje brojnim funkcijama vozila, već takođe nudi odgovore na pitanja opšteg znanja korišćenjem internet veze s bazama podataka kao što je Wikipedia. Po prvi put na svetu, podrška za govorne komande IDA takođe ima integrisani ChatGPT (AI/veštačka inteligencija). Dodatna nova karakteristika je Wellness aplikacija kojom razne funkcije vozila mogu da se prilagode pomoću unapred konfigurisanih programa da biste se bolje osećali tokom vožnje ili punjenja. Nova ponuda sistema podrške za vozača uključuje dodatno razvijeni Park Assist Plus s funkcijom parkiranja na daljinu putem smartphonea. Još jedna novost je sistem upozorenja pri izlasku. Prilikom otvaranja vrata sistem upozorava na vozila i bicikle koji se približavaju pozadi te u slučaju takve opasnosti nakratko onemogućava otvaranje dotičnih vrata.
Novi ID. je opremljen s dva električna pogonska motora. Zasebni pogonski motor pokreće prednju i zadnju osovinu. Oba pogonska motora zajedno čine električni sistem pogona na sve točkove (4MOTION). Kombinovana snaga sistema dva električna motora je 250 kW (340 KS). ID. Buzz GTX do 100 km/h stiže za 6,5 sekundi, a maksimalna brzina dva GTX modela je elektronski ograničena na 160 km/h.
Dva električna pogonska motora modela ID. Buzz GTX se napajaju energijom pomoću baterije od 79 kWh ili 86 kWh (neto kapacitet). Baterija od 79 kWh je kompaktna i ugrađena je u ID. Buzz GTX sa standardnim međuosovinskim rastojanjem. Baterija od 86 kWh ima 13 umesto 12 modula ćelija. Time je duža i zauzima više prostora za ugradnju pa je rezervisana za ID. Buzz GTX sa dugim međuosovinskim rastojanjem. Baterija od 79 kWh se može puniti na stanicama za brzo punjenje do 185 kW. S maksimalnom snagom punjenja, može se napuniti od 10 do 80 % za otprilike 25 minuta. Baterija od 86 kWh se može snabdeti novom energijom sa snagom do 200 kW na stanicama za brzo punjenje. Veća baterija s 200 kW se takođe napuni od 10 do 80 % za manje od pola sata.
Sistem podrške Travel Assist (uključujući sistem za zadržavanje vozila u kolovoznoj traci Lane Assist), automatsku regulaciju rastojanja (Adaptive Cruise Control ACC) i sistem podrške (Emergency Assist) dodatno je poboljšan s potpomognutim uzdužnim i bočnim vođenjem.
Izvor: Volkswagen
Priredio: Ivan Mitić - Autoblog.rs