
4Runner je deo Toyotine palete više od četiri decenije, a tokom jeseni u prodaju na američkom tržištu stiže i nova generacija, modelske godine 2025.
Šesta generacija Toyote 4Runner koristi TNGA-F arhitekturu, pri čemu novi model deli mnogo sa najnovijim pikapom srednje veličine Tacoma, uključujući pogonske agregate.

Toyotin sve prisutniji 2,4 litarski četvorocilindrični turbo motor biće ispod haube svih verzija novog 4Runnera. Standardna i-Force verzija isporučuje 278 KS, dok hibridni i-Force Max dodaje električni motor i nikl-metal hidridnu bateriju od 1,87 kWh za ukupno 326 KS i 630 Nm obrtnog momenta. Obe opcije dolaze sa osmostepenim automatskim menjačem.
Kao i ranije, kupci mogu da izaberu sistem sa pogonom na zadnje ili pogon na sva četiri točka.

Verzije sa 4x4 pogonom dobijaju Toyotin sistem aktivne kontrole proklizavanja koji pomaže u slanju obrtnog momenta na točkove sa najvećim prianjanjem. Te varijante imaju i automatski diferencijal sa ograničenim proklizavanjem.
TRD Off-Road, TRD Pro i nova verzija Trailhunter takođe dobijaju zadnji diferencijal sa elektronskom blokadom.

Međuosovinsko rastojanje novog modela je poraslo za 60 mm, a ukupna dužina za 119 mm u poređenju sa starim modelom. Duži prepusti znače da su uglovi prilaza i odlaska blago smanjeni za novi 4Runner na 32 odnosno 24 stepena u poređenju sa 33 i 26 stepeni za raniju generaciju sa pogonom na sva četiri točka.
Kao i drugi Toyotini terenci i većina konkurenata koji su lansirani poslednjih godina, 4Runner dobija Multi-Terrain Select sistem koji omogućava vozaču da odabere režime koji su optimizovani za tip površina po kojima se vozi.
Dizajn deli snažnu porodičnu sličnost sa novom Tacomom, ali ima i detalje inspirisane ranim generacijama. Staklo na vratima prtljažnika se može spustiti, kao što je bio slučaj u prethodnim generacijama, omogućavajući smeštaj dužim predmetima (kao što su daske za surfovanje).

Unutrašnjost takođe deli mnogo sa novom Tacomom, uključujući izbor standardnog 8.0-inčnog infotainment ekrana ili opcionog 14.0-inčnog ekrana. Oba koriste Toyotin najnoviji softver koji je poboljšan u odnosu na prethodne generacije. Bežična podrška je uključena za Apple CarPlay i Android Auto.

Toyotin paket pomoći vozaču Safety Sense 3.0 je standardan kao i na svim drugim novim modelima. Ovo uključuje praćenje mrtvog ugla, radarski prilagodljivi tempomat, pomoć pri zadržavanju trake, prepoznavanje saobraćajnih znakova i proaktivnu pomoć u vožnji.

Pored svih uobičajenih paketa opreme koji se nalaze na Toyotinim kamionetima i SUV-ovima, 4Runner nudi i novu opremu Trailhunter. Trailhunter između ostalog uključuje nove amortizere, 33-inčne Toyo Open Country gume za sve terene, povišeni klirens, zaštitne elemente, krovni prtljažnik i masku u boji bronze.
Priredio: Ivan Mitić – Autoblog.rs