
Moderan i dinamičan, prostran i svestran sa potpuno elektrifikovanim pogonom – ovo je novi Opel Grandland koji je danas predstavio proizvođač automobila iz Riselshajma.
Novajlija po prvi put na modelu serijske proizvodnje oživljava mnoge dizajnerske karakteristike viđene na konceptnom automobilu Opel Experimental. Ove karakteristike uključuju 3D Vizor sa osvetljenim Blitz logom koji se ponosno nalazi u sredini i osvetljenim natpisom „OPEL“ pozadi. Tu su i Intelli-Lux Pixel HD sistem osvetljenja sa preko 50.000 pojedinačnih elemenata, plus STLA Medium platforma i novi dizajn pakovanja sa ravnim baterijama koji omogućava bateriju od 98 kWh. Ovo će omogućiti Grandland Electricu da pređe do oko 700 kilometara bez emisija (prema WLTP-u).

„Novi Grandland je prekretnica za Opel. Uz to, svaki Opel bez izuzetka je sada dostupan i na električni pogon. Ovo je veliki korak u našoj električnoj ofanzivi. Novi Grandland je dizajniran i razvijen u Riselshajmu i biće pravljen u Ajzenahu. Veza sa Opel Experimentalom je nepogrešiva. Nudi inovacije koje su prvi put viđene na ovom izuzetnom koncept automobilu. Novi Grandland će zato ojačati našu poziciju u važnom segmentu C-SUV“, rekao je izvršni direktor Opela Florijan Huetl.

Nova generacija Grandlanda predstavlja veliki korak za Opel u tome da elektro-mobilnost učini još privlačnijom. To je prvi Opel koji ima koristi od Stellantis STLA Medium BEV platforme. Zahvaljujući novoj arhitekturi, novom pakovanju sa ravnim baterijama do 98 kWh, elektromotoru nove generacije i funkcijama za uštedu energije kao što je toplotna pumpa, novi Grandland Electric će moći da pređe do oko 700 kilometara. Kratka zaustavljanja za punjenje su takođe zagarantovana. Na javnoj stanici za brzo punjenje potrebno je samo oko 26 minuta da se napuni do 80 odsto kapaciteta baterije.

Nova osnova je takođe dala dizajnerima novu slobodu i impresivan stav novog Grandlanda postaje očigledan na prvi pogled. Zahvaljujući 173 mm dodatne dužine, 19 mm dodatne visine i 64 mm dodatne širine u odnosu na svog prethodnika, novajlija unosi samopouzdanje (dužina: 4650 mm; širina: 1905 mm; visina: 1660 mm). A u kombinaciji sa aluminijumskim felnama do 20 inča, to mu pomaže da hrabro i udobno sedi na vrhu Opelovog SUV portfelja.
Sa svojim dvobojnim krovom i kontrastnom oblogom, Grandland je vizuelno rastegnut za elegantan izgled. Celokupni dizajn karoserije je organizovan i strukturiran dok ostaje tečan i organski. Dugo međuosovinsko rastojanje od 2.784 mm i strma vrata prtljažnika naglašavaju povećanu prostranost u kabini i prtljažniku. Zadnja sedišta se mogu preklopiti u odnosu 40:20:40 i tako stvoriti zapreminu do 1.641 litara.

U unutrašnjosti, putnike novog Grandlanda dočekuju smeli i čisti elementi u kombinaciji sa toplim i privlačnim ambijentom. Arhitektonski, unutrašnji raspored naglašava horizontalnu temu, sa linijama koje se protežu preko instrument table ka vratima, poboljšavajući osećaj širine i prostranosti, dok centralni displej od 16 inča blago usmeren na vozača i visoka centralna konzola stvaraju sportski osećaj. Iza volana, diskretna široka i potpuno digitalna grupa pruža osnovne informacije, omogućavajući vozaču da se fokusira na užitak vožnje i, u kombinaciji sa Intelli-HUD head-up displejom, izbegava potrebu da skrene pogled sa puta. Vozači takođe imaju mogućnost da ručno ili automatski pokrenu Pure Mode. On smanjuje sadržaj na grupi informacija za vozača, head-up displeju i centralnom displeju i obezbeđuje još manje ometanja tokom vožnje noću ili po kiši. U tipičnoj Opel tradiciji, često korišćenim podešavanjima kao što je kontrola klime takođe se može upravljati intuitivno preko nekoliko preostalih fizičkih tastera.

Bočni otvori za vazduh su integrisani u vrata što takođe vizuelno naglašava širinu instrument table. Gornji deo instrument table ima prelep tehnički izgled i estetski je podeljen na dve površinske završne obrade, kako bi se podvukao ukupan ton dizajna.
Srednji deo instrument table je umotan u tkaninu i vizuelno ulazi u rame vrata, stvarajući privlačan i taktilni kokpit.
Unutrašnjost takođe pruža posebno uzbudljivo iskustvo u vožnji: Opelova ergonomska AGR sedišta uživaju nagrađivanu reputaciju, a novi Grandland nastavlja ovu dugogodišnju tradiciju. Sertifikovano od strane „Aktion Gesunder Rucken e. V.” („Kampanja za zdrava leđa“) uvode novu funkciju udobnosti u blizini: pokretne podupirače. Ova funkcija značajno poboljšava bočno podešavanje zahvaljujući dva pneumatska džepa smeštena u bočnim podupiračima naslona. Sedišta takođe nude ventilaciju i masažu za vozača. Putnici pozadi uživaju 20 mm dodatnog prostora za noge u poređenju sa odlazećim Grandlandom. A sve tkanine u unutrašnjosti su 100% reciklirane.
Kao porodično orijentisano vozilo, snažan fokus je stavljen na raznovrsnost enterijera. Cilj nije bio samo da se upakuju brojni pretinci, već i da se pronađu inovativna rešenja koja olakšavaju život putnicima, a istovremeno poboljšavaju udobnost i blagostanje. Vrhunac ovih pametnih rešenja je Pixel Box. Sa osvetljenim providnim staklom i omotačem od tkanine, ovaj element ne samo da poboljšava vizuelnu privlačnost konzole – već je i veoma funkcionalan. Bežični punjač za pametne telefone nalazi se iza stakla tako da se uređaji mogu puniti dok se bezbedno čuvaju. Stalna vidljivost pametnog telefona takođe pomaže da se ne zaboravi u vozilu kada napušta Grandland.
Ukupno, novi Grandland nudi preko 35 litara unutrašnjih pregrada za odlaganje stvari – od Pixel Box-a do džepova za telefon u naslonima prednjih sedišta do velikog pretinca ispod centralne konzole u koju se takođe nalazi 12V utičnica.
Kupci koji preferiraju druge pogone umesto potpuno električnu opcije takođe će pronaći ono što žele u portfoliju potpuno elektrifikovanih pogona. Novi Grandland Plug-in Hybrid koji nudi do 85 km dometa bez emisija (WLTP), kao i Grandland Hybrid sa 1,2 litarskim trocilindričnim benzincem sa 48-voltnom tehnologijom, nude dodatna uzbudljiva rešenja koja pružaju zadovoljstvo u vožnji uz smanjenje potrošnje i emisije CO2.
I dok Grandland smanjuje emisije štetnih gasova, on i dalje pruža dinamično i udobno zadovoljstvo u vožnji. Grandland reaguje još neposrednije i direktnije na svaku komandu vozača i, kao što je tipično za Opel, ostaje stabilan pri kočenju, skretanju i pri velikim brzinama na autoputu.
Ponuda novog Opelovog vrhunskog SUV-a je zaokružena širokim spektrom sistema za pomoć vozaču, uključujući automatski tempomat sa funkcijom Stop & Go, prošireno prepoznavanje saobraćajnih znakova, inteligentno prilagođavanje brzine i kočenje, sistem sa ciljem da se izbegne sekundarni sudar u slučaju nesreće, svi dolaze kao standard. Sistem Intelli-Drive 2.0, koji integriše brojne elektronske asistente i kombinuje ih sa poluautomatskom pomoći pri promeni trake i preporučenom adaptacijom brzine, dostupan je kao opcija.
Parkiranje i manevrisanje takođe olakšavaju zadnja kamera sa funkcijom automatskog čišćenja i Intelli-Vision kamera od 360 stepeni.
Zahvaljujući svojoj najsavremenijoj novoj platformi, inovativnim novim tehnologijama u kombinaciji sa brojnim dizajnerskim karakteristikama koje su prvi put viđene na konceptnom automobilu Opel Experimental, novi Grandland se nalazi na čelu Opelovog SUV portfelja, donoseći novi nivo sve-električne slobode za Opelovu tekuću strategiju elektrifikacije.
Priredio: Ivan Mitić – Autoblog.rs