
Audi je elektrifikovanim modelima Q7 i Q8 podario novi izgled sa unapređenom tehnologijom baterije i efikasnijim režimima vožnje.
Dizajn eksterijera je takođe prerađen kao deo unapređenja modela da bi se istakao snažan karakter dva modela. Po prvi put, oba plug-in hibrida su dostupna sa upravljanjem na svim točkovima za povećani stepen bezbednosti i udobnosti. Elektromehanička aktivna stabilizacija (eAWS) garantuje još dinamičnije upravljanje.

U srcu oba plug-in hibrida je trolitarski šestocilindrični benzinski motor sa 250 kW/340 KS, kompaktni elektromotor (PSM) sa maksimalnom snagom od 130 kW/177 KS i 460 Nm obrtnog momenta, kao i nova, snažnija litijumska baterija koja se nalazi ispod poda prtljažnika. Dizajn postiže maksimalni kapacitet od 25,9 kWh (bruto; 22 kWh neto). Povećani kapacitet rezultira potpuno električnim dometom do 90 kilometara u urbanim sredinama prema WLTP standardu.

Maksimalna sistemska snaga oba modela 55 TFSI e quattro počinje sa 290 kW/394 KS i maksimalnim obrtnim momentom sistema od 600 Nm. Sa oba motora koji rade u tandemu, elektrifikovani Q7 i Q8 ubrzavaju do 100 km/h za 5,7 sekundi.

Viši po rangu je 60 TFSI e quattro, sa do 360 kW/490 KS snage sistema i do 700 Nm obrtnog momenta. U ovoj konfiguraciji, Q7 i Q8 ubrzavaju od 0 do 100 km/h za 5,0 sekundi. Sve varijante imaju elektronski ograničenu maksimalnu brzinu od 240 km/h, sa potpuno električnom maksimalnom brzinom od 135 km/h.
Baterija se puni do 7,4 kW i dostiže 100 procenata za otprilike tri sata i 45 minuta kada se puni maksimalnom snagom.

Zahvaljujući nadogradnji proizvoda, kupci mogu pokrenuti svoj delimično električni Q7 ili Q8 u potpuno električnom EV režimu ili hibridnom režimu. Jednom izabran preko MMI-a, željeni režim ostaje aktivan dok se ručno ne promeni.

LED farovi visokog intenziteta osvetljavaju put kao standard; Matrix LED farovi su dostupni kao opcija, kao i inovativni HD Matrix LED farovi sa Audi laserskim svetlom.

Po prvi put, vozila takođe dolaze opciono sa u velikoj meri digitalizovanim OLED zadnjim svetlima, koja takođe imaju digitalne svetlosne potpise.

Elektrifikovani Q7 i Q8 imaju značajno unapređen asortiman opreme. Pored kontrastnih boja za šavove sedišta, kupci mogu da biraju između devet ukrasnih umetaka i tri nove završne obrade. Asortiman točkova uključuje pet novih dizajna za veličine od 21” do 23” (u zavisnosti od modela).
Audi je takođe proširio asortiman aplikacija i sistema za pomoć vozaču kao deo nadogradnje modela.
Standardna oprema se takođe proširuje i sada uključuje, između ostalih karakteristika, aluminijumske felne od 19” do 21” (u zavisnosti od modela i paketa opreme), zadnju kameru, i pomoć pri parkiranju. Za razliku od 55 TFSI e quattro, 60 TFSI e quattro silazi sa linije sa S Line eksterijerom i sportskim paketom kao standardom. Tu su i Audi virtuelni kokpit i opcioni head-up displej.
Elektronski kontrolisano vazdušno vešanje je dostupno kao opcija. Kupci koji kupe Q7 60 TFSI e ili Q8 60 TFSI e uživaju u vazdušnom oslanjanju kao deo standardne opreme. Pored toga, po prvi put u plug-in hibridima, opciono upravljanje na svim točkovima obezbeđuje povećanu bezbednost i udobnost. Pri malim brzinama, zadnji točkovi se okreću do pet stepeni u smeru suprotnom od prednjih točkova. Ovo smanjuje radijus okretanja do jednog metra i povećava upravljivost. Istovremeno, vozač oseća veću udobnost i stabilnost pri većim brzinama jer se zadnji točkovi okreću u istom smeru kao i prednji točkovi.
Audi Q7 TFSI e quattro i Q8 TFSI e quattro sa inteligentnom hibridnom tehnologijom i revidiranim dizajnom, inovativnom tehnologijom osvetljenja i opsežnom standardnom opremom biće lansirani na tržište krajem aprila 2024. Cene za Q7 55 TFSI e quattro počinju od 85.500 evra, dok snažniji 60 TFSI e quattro košta od 96.000 evra. Novi Audi Q8 55 TFSI e quattro je dostupan za naručivanje za 92.900 evra, dok Q8 60 TFSI e quattro počinje od 103.200 evra.
Priredio: Ivan Mitić - Autoblog.rs