
BMW predstavlja novu Seriju 1 kodne oznake F70, čime zamenjuje dosadašnji F40 koji je postojao samo oko pet godina.
Očekivano, nova Serija 1 je veća od svog prethodnika. 42 mm je duža (sada 4361 mm) i 25 mm viša (1459 mm). Širina je ostala 1800 mm, a automobil ima identično međuosovinsko rastojanje (2670 mm).

Uprkos tome što je nešto veći nego ranije, i dalje raspolaže sa 380 litara prtljažnog kapaciteta (1.200 litara sa preklopljenim zadnjim sedištima).

Kod verzija 120 i 120d kapacitet prtljažnika se smanjuje na 300 litara (1.135 litara sa preklopljenim zadnjim sedištima). Razlika proizilazi iz 48-voltne baterije postavljene u prtljažni prostor modela 120 i 120d koji imaju blagu hibridnu tehnologiju.

Četvrta generacija Serije 1 ima i zanimljivu prednju masku. Uobičajene vertikalne letvice su prekinute ugaonim letvicama koje izgledaju kao tri linije u logotipu ///M.
S druge strane, M135 xDrive ima različite "bubrege", sportske horizontalne letvice slične M modelima.

Maska je okružena redizajniranim farovima sa matrix LED svetlima i plavim umecima, dok su zadnja svetla velikoj meri po uzoru na novi X2.
Serija 1 dobija standardni set točkova od 17 inča, a kupci mogu da dobiju i točkove od 18 i 19 inča, uključujući setove od kovanog aluminijuma koji smanjuju težinu.
Nova generacija "jedinice" dolazi sa izborom od devet boja (od čega sedam metalik), plus četiri Individual boje i drugim posebnim završnim obradama. Tu je i opcija kontrastnog krova u crnoj boji visokog sjaja.
U unutrašnjosti F70 uklanja većinu konvencionalnih kontrola, pa se podešavanje temperature isključivo vrši sa centralnog ekrana. Infotainment sada radi na iDrive 9 sa 10,7-inčnim ekranom osetljivim na dodir, pored 10,25-inčnog ekrana vozača.

Kako se navodi, novi dizajn kabini daje razigran izgled, poboljšan ambijentalnim osvetljenjem koje se proteže do kvaka na vratima. M Sport paket takođe dodaje kožom obloženi trokraki volan.
Unutrašnjost bez kože je standard u novoj Seriji 1, koja ima standardna sedišta sa Arktur tkaninu. Opciona sportska sedišta su presvučena Econeer tkaninom. BMW takođe nudi enterijere koji kombinuju Veganzu (veštačku kožu) sa alkantarom.
Opcioni panoramski stakleni krov se podešava električnim putem. Tu su i opcioni Harman Kardon audio sistem i Head-up displej.
U paleti su benzinski i dizel motori. Prilikom lansiranja, nova Serija 1 će biti ponuđena kao BMW 120 opremljen trocilindričnim 1,5 litarskim benzinskim agregatom. Motor sa turbopunjačem koristi blagu hibridnu tehnologiju i ima snagu od 125 kW/170 KS i 280 Nm. To omogućava ubrzanje 0-100 km/h za 7,8 sekundi i maksimalnu brzinu od 226 km/h.
Kod dizelaša, 2,0 litarski četvorocilindrični agregat ima 110 kW/150 KS i 360 Nm u verziji 118d i 120 kW/163 KS i 400 Nm kod blagog hibrida 120d. Prvi ubrzava do 100 km/h za 8,3 sekunde, a drugi za 7,9 sekundi. Oba imaju maksimalnu brzina od 222 km/h.
Dva dodatna benzinska modela biće dodata ove jeseni (verzije 116 i 123 xDrive), takođe bez slova „i“ u njihovim nazivima. Bez obzira na pogonski sklop, nova Serija 1 se nudi isključivo sa sedmostepenim automatskim menjačem sa dvostrukim kvačilom.
Sve varijante imaju na prednji pogon točkove, osim verzija 123 xDrive i M135 xDrive sa pogonom na sva četiri točka.
BMW predviđa da će Evropa ostati najvažnije tržište ovog automobila jer 80% potražnje za Seriju 1 dolazi sa Starog kontinenta. Nemačka je bila tržište broj jedan, a slede Italija, Velika Britanija, Španija i Japan.
Serija 1 F70 će se proizvoditi u Lajpcigu i biće lansirana na tržište u oktobru. Od svog lansiranja pre 20 godina, Serija 1 je inače ostvarila prodaju od preko tri miliona jedinica u tri različite generacije.
Cene u Nemačkoj počinju od 32.900 evra za BMW 116, 37.900 evra za BMW 120 i 56.200 evra za BMW M135 xDrive. Najjeftiniji dizelaš 118d kreće od 38.200 evra.
Cenovnik u Nemačkoj:
BMW 116: 32.900 evra
BMW 120: 37.900 evra
BMW 123 xDrive: 43.900 evra
BMW M135 xDrive: 56.200 evra
BMW 118d: 38.200 evra
BMW 120d: 40.500 evra
BMW M135 xDrive
BMW M135 xDrive je rival modelima kao što su Audi S3 Sportback i Mercedes-AMG A45, a između ostalog dolazi sa sportskim izduvnim sistemom sa četiri izduvne cevi, sportska M retrovizorima i 18-inčnim točkovima.


Sa opcionim M Technology paketom se dobijaju i M kočnice (prednji diskovi od 385 mm i zadnji od 330 mm, uz sive čeljusti sa M logotipom). Ove kočnice su kombinovane sa točkovima od 19 inča, a tu su i M Shadow Line detalji, kao i M sportska sedišta.

Što se tiče motora, tamo gde su propisi o emisiji strožiji, kao u Evropskoj uniji, 2,0 litarski motor sa turbopunjačem ima manje snage. Tačnije, u Evropi raspolaže sa 221 kW/300 KS, dok će u drugim regionima BMW ovaj četvorocilindrični agregat nuditi sa 317 KS. Obrtni moment je isti bez obzira na tržište, a to je 400 Nm.

Još jedna značajna promena je prelazak sa osmostepenog automatskog menjača na sedmostepeni menjač sa dvostrukim kvačilom. BMW navodi da ubrzanje od 0 do 100 km/h traje 4,9 sekundi.

Novi M135 xDrive dobija pogon na sve točkove i prednju mehaničku blokadu diferencijala kao standardnu opremu.

BMW će M135i xDrive ponuditi zajedno sa standardnim verzijama Serije 1 od oktobra, po ceni od 56.200 evra u Nemačkoj.
Priredio: Ivan Mitić – Autoblog.rs