
MINI je svoju gamu osvežio i novim Cooperom 5-Door (pod kodnim imenom F65) kojim se drži isprobane i testirane formule. Tačnije, novi MINI sa 5 vrata i dalje služi kao praktičnija alternativa Cooperu sa 3 vrata.
Sa 4036 mm dužine, 1744 mm širine i 1464 mm visine, malo je veći od starog F55 koji zamenjuje. Istovremeno, on je 172 mm duži od najnovijeg Coopera sa 3 vrata. Da bi se povećao prostor za noge putnika pozadi, rast od 72 mm od te dužine se nalazi u međuosovinskom rastojanju.

Slično kao i karoserija sa parom vrata manje, MINI Coope 5-Door prihvata evolutivni stil. Ovaj dizajnerski jezik „harizmatične jednostavnosti“ ima pristup „manje je više“ bez ikakvih nepotrebnih detalja.

Kupci mogu da biraju između različitih dizajna točkova u veličinama od 16 do 18 inča. Postoji 11 boja karoserije koje možete izabrati, plus tri za krov (crna, bela ili sa gradijentom boje ako se odlučite za Multitone krov).

Minimalistička tema je još uočljivija unutra gde je kontrolna tabla pojednostavljena. Dostupan je i opcioni head-up displej koji vozačima pruža relevantne informacije u njihovom vidokrugu. Skoro svim funkcijama se pristupa sa kružnog OLED-a, ekrana osetljivog na dodir visoke rezolucije sa dijagonalom od 9,4 inča.

MINI će prodavati novi Cooper sa 5 vrata u četiri opreme: Essential, Classic, Favoured i JCW paket. Ovaj poslednji ima akcente sportskog dizajna, ali bez mehaničkih nadogradnji, tako da to nije pravi model John Cooper Works.
Što se tiče praktičnosti, ima mesta za tri osobe pozadi. Preklapanjem klupe podeljene 60:40 povećava se zapremina prtljažnika sa 275 litara na 925 litara.

Jedna od opcija je i panoramski stakleni krov. Kao i drugi noviji MINI modeli, nema prave kože na raspolaganju. Umesto toga, sedišta mogu biti presvučena Vescinom, vrstom sintetičke kože napravljene od recikliranih materijala. F65 koristi ekološki prihvatljive materijale u svojoj unutrašnjosti, uključujući tkaninu u više boja.
Ponuda motora je jednostavna jer ne postoje dizel, plug-in hibrid ili električni pogonski agregati. Pored toga, F65 dolazi isključivo sa sedmostepenim automatskim menjačem sa dvostrukim kvačilom.
Uz Cooper C dolazi 1,5 litarski trocilindrični turbo benzinski motor sa 156 KS i 230 Nm, pri čemu ubrzanje do 100 km/h traje 8 sekundi dok je maksimalna brzina 225 km/h.
Cooper S pokreće 2,0 litarski četvorocilindrični benzinac sa 204 KS i 300 Nm, pa automobil do 100 km/h stiže za 6,8 sekundi i može do maksimalnih 242 km/h.
Priredio: Ivan Mitić - Autoblog.rs