home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA
BMW X3

BMW je i zvanično predstavio novu, četvrtu generaciju modela X3, čije prethodne tri generacije su se prodale kumulativno u oko 3,5 miliona jedinica otkako je originalni model počeo da se prodaje 2003.

Model prethodne generacije je inače bio najprodavaniji automobil nemačke kompanije u 2023. godini sa 350.000 vozila isporučenih širom sveta.

BMW X3

Novi X3 (G45) će se nuditi sa benzinskom i dizel motorima, uključujući sportsku verziju M50, kao i u varijanti X3 30e plug-in hybrid.

BMW X3

Očekivano, novi X3 je veći od G01 generacije koju zamenjuje. Automobil je 34 milimetra duži (sada 4755 mm), 29 mm širi (1920 mm), ali visina je smanjena za 25 mm (na 1660 mm). Sa 2865 mm, međuosovinsko rastojanje je u suštini identično.

BMW X3

U zavisnosti od verzije, veličine točkova variraju od 18 inča za standardni model do 22 inča za top verziju X3 M50.

BMW X3

Najznačajnija vizuelna promena je na prednjem delu, gde se nalazi doterara maska. Ističu se međusobno povezane vertikalne i dijagonalne linije koje odražavaju stilsku temu koju smo nedavno videli na novoj Seriji 1. Neobičan uzorak je manje očigledan na automobilima koji dolaze sa zatamnjenom maskom.

BMW X3

Za X3 M50, dizajneri su se odlučili za poseban raspored sa horizontalnim linijama i M logotipom.

BMW X3

Od novih boja za X3 treba pomenuti Dune Grey Metallic i Arctic Race Blue.

BMW X3

Unutrašnjost je podvrgnuta velikim modifikacijama. Novi X3 je prvi BMV-ov model koji kombinuje iDrive 9 sa okretnim dugmetom, a kontrolna tabla ima pojednostavljeni izgled u ime minimalizma. Većina konvencionalnih kontrola je sada nestala, a njihove funkcije su dostupne preko ekrana osetljivog na dodir. To je ekran od 14,9 inča, praćen digitalnom instrument tablom od 12,3 inča.

BMW X3

Verzije sa konvencionalnim pogonom imaju 570 litara prtljažnog prostora, što je za 20 litara više u odnosu na prethodnika. Preklapanjem zadnje klupe zapremina će se povećati na 1.700 litara. Plug-in hybrid verzija raspolaže sa 460 litara odnosno 1.600 litara. Ove brojke su 10 litara odnosno 100 litara veće u odnosu na stari PHEV.

U vezi game motora, ona je u Severnoj Americi prilično jednostavna. Tamo će biti dostupni samo X3 30 xDrive i X3 M50.

BMW X3

Osnovni model ima linijski četvorocilindrični 2,0 litarski turbo benzinac 258 KS, dok X3 M50 pokreće 3,0 litarski šestocilindraš sa 398 KS i 580 Nm (do 100 km/h stiže za 4,6 sekundi i može do 250 km/h). Oba su opremljena tehnologijom blagog hibrida od 48 V, automatskim menjačem sa osam stepeni i xDrive pogonom na sva četiri točka.

BMW X3

X3 M50 dobija i masku opakijeg izgleda, koja ga odvaja od drugih verzija. Dok jeftinije verzije počinju sa točkovima od 18 inča, varijanta M Performance standardno dobija 20-inčne točkove. Kupci će moći da doplate i za one od 21, pa čak i od 22 inča. Vizuelne izmene se nastavljaju unutra gde X3 M50 ima volan sa zaravnjenim donjim delom, kao i sportska sedišta umotana u Veganzu (veštačku kožu) i alkantaru, sa crvenom oznakom na 12 sati.

BMW X3

U Evropi će se nuditi još nekoliko verzija. Osnovni model je X3 20 xDrive sa 208 KS i 330 Nm. Fabrika navodi ubrzanje do 100 km/h od 7,8 sekundi i maksimalnu brzinu od 215 km/h. Tu je i X3 20d xDrive sa četvorocilindričnim dizelom. 2,0 litarski dizelaš ima 197 KS i 400 Nm, koji omogućava ubrzanje do 100 km/h za 7,7 sekundi i maksimalnu brzinu od 215 km/h. Kao i benzinski model, i on ima blagu hibridnu postavku i osmostepeni Steptronic menjač.

Plug-In Hybrid verzija X3 30e xDrive dolazi sa četvorocilindričnim 2,0 litarskim turbo benzincem i električnim motorom. Isporučuje kombinovanih 299 KS i 450 Nm, do 100 km/h stiže za 6,2 sekunde, a u hibridnom režimu dostiže maksimalnu brzinu od 215 km/h. U elektro modu može da ide do 140 km/h.

X3 30e xDrive koristi novu bateriju od 19,7 kWh (neto) umesto stare verzije sa 10,8 kWh. Shodno tome, električni domet u WLTP ciklusu je povećan sa 42-50 kilometara na 81-90 kilometara. Pored toga, snaga punjenja se skoro utrostručila. Podržava 11 kW, pa su potrebna 2 sata i 15 minuta da se potpuno napuni istrošena baterija.

BMW X3

Proizvodnja novog X3 u Spartanburgu u Južnoj Karolini počinje u septembru. Plug-in hybrid model će se sklapati u fabrici Roslin u Južnoj Africi.

Lansiranje novog X3 na tržište je zakazano za četvrti kvartal 2024. u Evropi i SAD, dok će ostali regioni uslediti od januara 2025.

BMW X3

Što se nekih cena tiče, BMW u saopštenju pominje da bazni X3 20 xDrive u Nemačkoj košta 57.900 evra, dok X3 M50 xDrive kreće od 82.500 evra.

Cene u Nemačkoj:

BMW X3 20 xDrive: 57.900 evra
BMW X3 20d xDrive: 60.400 evra
BMW X3 30e xDrive: 66.000 evra
BMW X3 M50 xDrive: 82.500 evra

Potpuno električni iX3 sledeće generacije će se praviti u Debrecinu, u Mađarskoj, od druge polovine sledeće godine. Međutim, biće napravljen na platformi Neue Klasse umesto na CLAR arhitekturi.

Priredio: Ivan Mitić – Autoblog.rs







čitanja : 5485



Komentari