
Hyundai je na Međunarodnom sajmu mobilnosti u Busanu predstavio potpuno električni model Inster, novi subkompaktni EV A-segmenta koji po najavama nudi jedinstveni dizajn, vodeći domet vožnje i svestranost te naprednu tehnologiju.
Novi model je poneo ime Inster za globalno tržište (prodavaće se i u Evropi po ceni od oko 25.000 evra), a u velikoj meri se bazira na Hyundaiju Casper, i to toliko da će na korejskom tržištu nositi naziv Casper Electric.

Hyundai kaže da je ime Inster izvedeno iz „intimnog“ i „inovativnog“ i tvrdi da će novi EV „postaviti nove standarde u pogledu dometa vožnje, tehnologije i bezbednosnih karakteristika, redefinišući ono što kupci mogu da očekuju od vozila u ovoj klasi“.

Odvažni dizajn Instera kombinuje futuristički, inovativni imidž s prostranim enterijerom u karoseriji manjeg SUV-a. Sa sofisticiranim tehnološkim paketom koji pomaže u pružanju bezbedne, prefinjene vožnje, Inster nudi brzo punjenje i najbolji potpuno električni domet (AER) u svom segmentu, do 355 km.
Inster pruža ekološki prihvatljivu fleksibilnost, kao i agilnu dinamiku vožnje i besprekornu povezanost. Njegovo kompaktno pozicioniranje pruža povećanu efikasnost u poređenju s većim modelima.

Nadovezujući se na nasleđe dizajna samo za Koreju, benzinskog Caspera predstavljenog 2021., evolucija stila Instera podržava je produženom karoserijom i međuosovinskim rastojanjem da bi se pružilo više unutrašnjeg prostora i robusna prisutnost na putu.
Sa svojim proširenim dimenzijama, Inster je pozicioniran između tradicionalnih sub-kompaktnih gradskih automobila A-segmenta i većih kompaktnih modela B-segmenta. Ovo nudi manevrisanje i jednostavnost koriščenja koju kupci očekuju uz poboljšanu praktičnost i fleksibilnost zahvaljujući prostranijoj unutrašnjosti i poboljšanom kapacitetu prtljažnika. Volumen je 280 l do 351 l s kliznim zadnjim sedištima
U poređenju s većim modelima iz gornjeg segmenta, kompaktne dimenzije Instera čine ga idealnim za gradsku vožnju i povećavaju udobnost prilikom parkiranja.
Njegove dimenzije su sledeće: dužina 3825 mm, širina 1610 mm (bez retrovizora), visina 1575 mm i međuosovinsko rastojanje 2580.

Spoljašnji dizajn Instera karakteriše njegov robustan, ali kompaktan profil SUV-a i ravne, čiste površine, sa snažnim branicima automobila, visokotehnološkim branikom u stilu ploče i odvažnom zaštitnom pločom koja poboljšava prednji i zadnji dizajn Instera.
Ličnost Instera do izražaja dolazi svojim potpisom LED dnevnih svetala i pokazivačima smera, zdnjim svetlima i branicima s grafičkim pikselima. Kupci mogu dodatno da doteraju izgled automobila s LED projekcijskim prednjim svetlima i dvobojnom spoljašnjošću s kontrastnim crnim krovom.
U ponudi će biti 15-inčni čelični tičkovi, kao i 15-i ili 17-inčni (205/45R17) aluminijumski točkovi, u zavisnosti od specifikacija.

U unutrašnjosti, Inster pruža poboljšanu tehnologiju i praktičnost s 10,25-inčnim digitalnim klasterom, 10,25-inčnim infotainment ekranom osetljivim na dodir s navigacijom i stanicom za bežično punjenje koja čini deo kompaktne centralne konzole dizajnirane za stvaranje većeg osećaja prostranosti.

Tema piksela se ponavlja iznutra, s grafikom na vrhu upravljača Instera koja pojačava imidž visoke tehnologije automobila. Dizajn enterijera takođe ima prilagodljive ukrase gornjih obloga vrata da bi vlasnici dodatno personalizovali svoje vozilo.
Unutrašnjost Instera nudi svestranost i prostranost, a sedišta u prvom redu omogućavaju prolaz. Sva sedišta mogu da se preklope – uključujući i vozačevo – za veću fleksibilnost. Dostupna je i opcija prednje klupe te grejana prednja sedišta i upravljač. Sedišta u drugom redu su deljiva u odnosu 50/50 i klizno se spuštaju.
Izbor spoljašnjih boja Instera uključuje Atlas belu, Tomboy kaki, Bijarim kaki mat i slonovaču, kao i nekoliko novih nijansi, kao što su Sienna Orange Metallic, Aero Silver Matte, Dusk Blue Matte, Buttercream Yellow Pearl i Abyss Black Pearl. Neki izbori spoljašnjih boja biće dostupni u dvobojnim kombinacijama s kontrastnim crnim krovom.
Izbor enterijera uključuje crnu, kaki kraon i Newtro bež dvobojnu s punim platnenim ukrasima.
I eksterijer i enterijer koriste održive materijale. Spoljašnji deo Instera ima crnu recikliranu boju visokog sjaja. Unutra se koristi reciklirani polietilen tereftalat (PET) iz boca i biopolipropilenski materijal izvađen iz šećerne trske.
Inster se ističe svojom brzinom punjenja i maksimalnim AER-om, omogućujući korisnicima da potroše manje vremena na punjenje, putuju dalje i u potpunosti iskoriste energiju koja im je na raspolaganju.
Standardno opremljen baterijom od 42 kWh, Inster je takođe dostupan s baterijom dugog dometa od 49 kWh kao opcijom. Oba modela pokreće jedan motor koji isporučuje 71,1 kW/97 KS u osnovnoj varijanti i 84,5 kW/115 KS u Long-Range automobilu. Obe verzije nude 147 Nm obrtnog momenta. Što se brzine tiče slabija verzija ima najveću brzinu od 140 km/h, a jača 150 km/h.

S vodećim u segmentu predviđenim dometom od 355 km (WLTP) s jednim punjenjem za model Long-Range, Inster redefiniše šta je moguće od sub-kompaktnog gradskog EV-a, pružajući impresivnu fleksibilnost s procenjenom potrošnjom energije od 15,3 kWh/100 km (WLTP). Standard range nudi preko 300 km dometa.
Kada koristite 120 kW DC High-Power stanicu za punjenje, Inster se može napuniti od 10 do 80 posto u oko 30 minuta pod optimalnim uslovima. Inster takođe standardno dolazi opremljen s ugrađenim punjačem od 11 kW, dok je na raspolaganju baterijski sistem grejanja.
Spoljašnja i unutrašnja funkcionalnost Vehicle-to-Load (V2L) obezbeđuje napajanje spoljašnjih uređaja (110V/220V), omogućavajući dvosmerno punjenje bez potrebe za dodatnom opremom. To kupcima omogućava slobodno korišćenje ili punjenje uređaja poput električnih bicikala, skutera i opreme za kampovanje.
Uz domet vožnje i punjenje, Inster nudi bogatstvo vrhunske tehnologije, uključujući napredne bezbednosne karakteristike i karakteristike za pomoć u vožnji. Inster takođe ima LED ambijentalno osvetljenje u 64 boje, digitalni klaster, krovni otvor s jednim dodirom i pristupačnost Hyundai Digital Key 2 Touch (NFC).
Hyundaijevo novo sub-kompaktno gradsko električno vozilo A-segmenta nudi najkompletniji tehnološki paket u segmentu, uključujući sveobuhvatne karakteristike naprednog sistema pomoći vozaču (ADAS) kao što su Surround View Monitor (SVM), zadnji sistem pomoći pri izbegavanju sudara pri parkiranju (PCA-R), Blind-spot View Monitor (BVM) i Forward Collision-Avoidance Assist 1.5 (FCA 1.5).
U ponudi su i pomoć za držanje trake (LKA) i pomoć za praćenje trake (LFA), plus pomoć za izbegavanje sudara u mrtvom uglu (BCA), pomoć za izbegavanje sudara u zadnjem saobraćaju (RCCA), upozorenje pri sigurnosnom izlasku (SEW), Smart Cruise Kontrola (SCC) s Stop and Go, pomoć pri vožnji na autoputu 1.5 (HDA 1.5), inteligentna pomoć pri ograničenju brzine (ISLA), upozorenje na pažnju vozača (DAW), pomoć pri dugim svetlima (HBA), glavno upozorenje na odlazak vozila (LVDA).
ADAS sisrem parkiranja kombinuje upozorenje na udaljenost pri parkiranju (PDW) napred i pozadi sa zadnjim monitorom (RVM) za veću vidljivost.
Inster će ovo leto prvo biti lansiran u Koreji, a uskoro će uslediti Evropa, Bliski Istok i Azija-Pacifik. Većina opreme i tehnologija biće standardno opremljena, s poboljšanom praktičnošću i karakteristikama dizajna dostupnim opcijski. Specifikacije će biti potvrđene bliže lansiranju.
Dodatna varijanta, nazvana Inster Cross, pridružiće se porodici Inster u budućnosti, s robusnijim dizajnom. Drugi detalji biće objavljeni naknadno.
Izvor: Hyundai / Tportal.hr