
Volkswagen najavljuje lansiranje naslednika modela Transporter 6.1 i Caravelle 6.1. Ova nova T7 generacija linije proizvoda je značajno poboljšana na svim poljima.
Nova generacija Transportera nudi značajno proširenu standardnu opremu u poređenju sa svojim prethodnicima – uključujući digitalni kokpit, centralni ekran i najnovije pomoćne sisteme – kao i potpuno redizajnirani raspon visoko efikansih pogonskih sistema. S novim modelima, Volkswagen privredna vozila su po prvi put razvili liniju proizvoda koja će biti dostupna s turbodizelskim, plug-in hibridnim i električnim pogonskim sklopovima.

Prepoznatljivi Volkswagenov DNK
Sa svojim čistim dizajnom prednjeg i zadnjeg dela, novi Transporter je jasno prepoznatljiv kao deo modela Volkswagen privrednih vozila. LED prednja svetla definišu elemente visoko aerodinamičnog dizajna za privredna vozila ove veličine. LED zadnja svetla se takođe standardno koriste. Kao i njegovi prethodnici, novi modeli Transportera mogu da se konfigurišu s poklopcem prtljažnika ili krilnim vratima koja se široko otvaraju.

Proširena standardna oprema
Osim novih LED prednjih svetala i LED zadnjih svetala, novi Transporter će standardno dolaziti sa karakteristikama kao što su elektronska parkirna kočnica plus funkcija Auto Hold, 12-inčna digitalna instrument ploča (Digital Cockpit), infotainment sostem (uključujući DAB+, Apple CarPlay, Android Auto, onlajn usluge i 13-inčni ekran osetljiv na dodir), višenamenski upravljač, senzor za kišu, sistem za držanje kolovozne trake Lane Assist, Autonomous Emergency Braking Front Assist i Dynamic Road Sign Display s upozorenjem na pogrešan smer.

Širok raspon karoserija
Volkswagen privredna vozila će nuditi novi Transporter kao dostavno vozilo (bez zadnjih prozora), dostavno vozilo Plus (s drugim redom sedišta), dostavno vozilo s L-pregradom, Kombi (sa prozorima pozadi) i dugo vozilo s bočnim bokom (s dvostrukom kabinom), kao i Caravelle (unutrašnja oprema) kasnije. Modeli Kombi i Panel Van će takođe biti dostupni po izboru s visokim krovom i produženim međuosovinskim rastojanjem. Visoki krov se sada takođe može kombinovati s kraćim međuosovinskim rastojanjem.

Dodatna dužina i širina
Novi Transporter je dugačak 5050 mm – to predstavlja povećanje od 146 mm u poređenju s prethodnikom. Međuosovinsko rastojanje je produženo za 97 mm na 3100 mm, a u ponudi će biti i 400 mm duže međuosovinsko rastojanje (ukupna dužina: 5450 mm). Sa 2032 mm, njegova širina je veća za 128 mm od prethodnika (bez spoljašnjih retrovizora).

Veće spoljašnje dimenzije u potpunosti pogoduju unutrašnjosti, omogućavajući još više tereta ili još udobniji prevoz putnika.

Veći kapacitet nosivosti, korisna nosivost i najveća težina prikolice
Zahvaljujući povećanoj dužini, širini i međuosovinskom rastojanju, Volkswagen je uspeo da značajno poveća nosivost nove generacije modela. Vrednosti za maksimalnu nosivost i najveću težinu prikolice su takođe dodatno poboljšane. Najveći volumen transportera sa standardnim međuosovinskim rastojanjem i standardnim krovom je narastao na 5,8 m³. Maksimalna širina između kućišta točkova je značajno povećana za 148 mm na 1392 mm. Nosivost Transportera sa standardnim međuosovinskim rastojanjem i TDI pogonom je porasla sa 1,2 na 1,3 tone. Volkswagen je povećao najveću težinu prikolice (kočena s 12 posto nagibom) ove verzije sa 2,5 na 2,8 tona za dizelsko dostavno vozilo s izlaznom snagom od 110 kW i 125 kW. Poslednje, ali ne manje važno, maksimalno dinamičko opterećenje krova je naraslo sa 150 kg na 170 kg.
Inovativni asortiman pogonskih sklopova
Po prvi put, Volkswagen privredna vozila će takođe lansirati novi Transporter s plug-in hibridnim pogonom (eHybrid) i potpuno električnim pogonima (eTransporter) kao alternativu turbodizelskim motorima (TDI) nešto kasnije. Pretprodaja počinje s turbodizelskim motorima za vozila s homologacijom tipa N1 – drugim rečima, furgon, furgon Plus, furgon s L-pregradom i dvostrukom kabinom.
Novi TDI motori su dostupni u tri izlazne varijante: 81 kW (110 KS), 110 kW (150 KS) i 125 kW (170 KS). Slediće plug-in hibridni pogon snage sistema od 171 kW (233 KS) te četiri električna pogona od 85 kW (116 KS), 100 kW (136 KS), 160 kW (218 KS) i 210 kW (286 KS).
Baterije električnih modela imaće energetski sadržaj (bruto) od 83 kWh. Osnovna verzija s elektromotorom od 85 kW nudiće se s baterijom od 54 kWh (bruto).
Modeli TDI i eHybrid dolaze s pogonom na prednje točkove. Sistem pogona na sve točkove 4MOTION je dostupan kao opcija za TDI verzije od 110 kW. Potpuno električni modeli imaju pogon na zadnje točkove; verzija s pogonom na sve točkove je takođe planirana za kasniji datum.
Sa svojom značajno proširenom standardnom opremom i početnim TDI motorom od 81 kW (110 KS), novi Transporter može da se konfiguriše po cenama počev od 36.780 evra (neto) ako se naruči rano u prvih nekoliko meseci. Naravno, ove cene i standardna oprema važe za ponudu modela u Nemačkoj.
Lansiranje na tržište je zakazano za prvi kvartal 2025. Proizvodnja će se odvijati u fabrici Ford Otosan u Turskoj, zajedno sa Fordom Transit/Tourneo Custom.
Izvor: Tportal.hr / Volkswagen
Foto: Volkswagen