
Mate Rimac je predstavio novu Neveru koja nosi naziv - Nevera R.
Ova Nevera je osmišljena kao agresivni alter ego Nevere, a predstavlja prelaz s hiper GT automobila u hiper sportski automobil. I kao što mu samo ime govori, razvoj Nevere R sledi filozofiju brenda Rimac: Radical (radikalan), Rebellious (buntovan), Relentless (neumoljiv), poručili su iz Bugatti Rimca.
Zahvaljujući novoj generaciji Rimac sistema All-Wheel Torque Vectoringa i novim naprednim kočnicama, u kombinaciji s novim baterijskim sistemom usmerenim na performanse i dostupnih 2107 konjskih snaga, Nevera R je osmišljena za uzbudljivu vožnju i savladavanje krivina, dodaju iz kompanije.

"Kada smo razvijali Neveru, važan deo zadatka je bio da automobil bude Grand Tourer. Potrudili smo se da bude prostran i udoban automobil, koji predstavlja ravnotežu između uzbudljivosti i iskoristivosti, intuitivnog upravljanja. Konačni proizvod je savršeno uspostavio tu ravnotežu: dobili smo automobil vrhunskih performansi koji je postavio brojne svetske rekorde i može se udobno voziti hiljadama kilometara preko različitih kontinenata.

To je bila to prekretnica na tržištu hiperautomobila: prvi električni hiperautomobil koji predvodi novu generaciju i postavlja lestvicu za performanse na novi nivo. Ali neprestano smo ga prilagođavali željama kupaca, od kojih su mnogi želeli automobil koji naglašava Neverinu sposobnost savladavanja krivina zahvaljujući ugrađenoj naprednoj tehnologiji. Naš odgovor na to je Nevera R: poseduje DNK rekordne Nevere, ali je brži i fokusiraniji", izjavio je Rimac na predstavljanju koje je održano na događaju The Quail: A Motorsports Gathering u Kaliforniji.

U dizajnu Nevera R se ističu čiste površine i naglask na savršene proporcije. Osim toga, ne samo da se čini nižim i elegantnijim, već je i nagnut prema napred s obzirom na to da ima veće zadnje točkove od 21 inča i prednje od 20 inča. Prednji deo automobila je upečatljiv i tehničke prirode, s vodoravnim linijama koje naglašavaju aerodinamičnu efikasnost, položaj i širinu.

Sa strane je uočljiva skladna ravnoteža boje karoserije i delova koji su završeni u vidljivom karbonu, što dodatno ističe bezvremenski, dinamičan profil automobila. Novo stilsko rešenje za točkove je tu da bi se naglasila njihova veličina i jasna podela boja.

Veliko zadnje fiksno krilo u kombinaciji s agresivnim aerodinamičnim elementima, koji uključuju novi veliki difuzor, povećava potisnu silu (downforce) za 15 posto i aerodinamičnu efikasnost za 10 posto u odnosu na Neveru. Zahvaljujući novim gumama Michelin Cup 2, ukupno podupravljanje (understeer) je smanjeno za 10 posto, bočno prianjanje (lateral grip) je povećano za 5 posto, a vreme kruga (lap time) na stazi za testiranje upravljivosti Nardo je poboljšano za 3,8 sekundi.

Takvom kombinacijom negativnog bočnog nagiba točkova, jačeg prianjanja novih guma i dodatnog downforcea, Nevera R je u stanju da prkosi zakonima fizike kao nikada do sada, poručuju iz Bugatti Rimca. Svaki pojedini element automobila, izrađen u skladu s dizajn filozofijom koja je usmerena na performanse, osmišljen je kako bi rezultirao agilnošću i većom upravljivosti.
Nevera R donosi poboljšane performanse i još veći naglasak na povratne informacije samom vozaču. Zahvaljujući novoj generaciji sistema Rimac All-Wheel Torque Vectoring (R-AWTV), koji je podešen kako bi se maksimalno iskoristio potencijal guma visokih performansi, novi automobil omogućava oštrije skretanje u krivinama.
Jači downforce pruža veću stabilnost i bočne performanse, te postavlja nove standarde kada je reč o uzbudljivosti vožnje po krivudavim putevima, a povremeno i po trkačkim stazama. Sistemu za sprečavanje proklizavanja pogonskih točkova su dodate mogućnosti sistema R-AWTV, što obezbeđuje predvidljivost čak i u uslovima mokrih kolovoza. Drift način vožnje je prilagođen novim gumama, dok je upravljački sistem dorađen za oštriju reakciju i jasnije povratne informacije vozaču.
Automobil dolazi opremljen novom generacijom Rimac Technology baterijskog sistema od 108 kWh, i koristi najsavremeniju tehnologiju za pružanje više snage i efikasnosti u novom i lakšem „pakovanju“. Osim toga, uz dostupnih 2107 konjskih snaga, Nevera R donosi i brže pravolinijske performanse od dosadašnje Nevere, postižući brzinu do 300 km/h za čak 8,66 sekundi. Nove karbonsko-keramičke kočnice EVO2 sa slojem silikonske matrice povećavaju performanse pri zaustavljanju, te unapređuju hlađenje i istrajnost pri upotrebi.
Brojke koje karakterišu performanse Nevere R:
najveća brzina: 350 km/h (412 km/h uz nadzor proizvođača)
0 – 60 mph: 1.74 s
0 – 100 km/h: 1,81 s
0 – 200 km/h: 4,38 s
100 – 200 km/h: 2,46 s
0 – 300 km/h: 8,66 s
1⁄4 milje: 8,23 s
Novi automobil Nevera R je premijerno predstavljen u boji pod nazivom Nebula Green i, kao takav, predstavlja vizuelnu evoluciju priče o brendu Rimac, s Lightning Green zelenim elementima modela Nevera Time Attack sada u novoj paleti boja, iznutra i spolja.

Unutrašnjosti Nevere, koja je fokusirana na vozača i izuzetno prilagodljiva, dodate su nove opcije boja i prilagođavanje po želji kupca. Boja na karbonskim elementima, poput osnovne strukture kontrolne ploče i ukrasa na centralnoj konzoli, može da bude istovetna boji spolja ili da se promeni u skladu sa željama kupca.
Broj proizvedenih automobila Nevera R biće ograničen na do 40 primeraka širom sveta, a početna cena je 2,3 miliona evra.
Izvor: Index.hr / Bugatti Rimac
Video prilozi: