
Karma Automotive, ultra luksuzni proizvođač automobila iz Kalifornije, objavljuje svoju bilateralnu saradnju sa kompanijom Intel Automotive na zajedničkom razvoju softverski definisane arhitekture vozila (SDVA) koja će podržati njihova buduća vozila, uključujući Karma Kaveya super kupe, za koji se očekuje da stigne 2026. godine.
Kompanije će demonstrirati i potvrditi kritične koncepte za unapređenje otvorenih standarda za SDVA koji se mogu deliti otvoreno i komercijalno kako bi se podržala transformacija šire automobilske industrije.

Električni Karma Kaveya se opisuje kao super kupe, sa do 1000 konjskih snaga, opcionim pogonom na sva četiri točka, dometom većim od 250 milja (402 km), ciljnom brzinom od oko 290 km/h i ubrzanjem 0-60 milja (96 km/h) ispod tri sekunde, a biće dostupan po ceni od približno 300.000 USD kada stigne u četvrtom kvartalu 2026. godine.

Uslediće i verzija sa pogonom na zadnje točkove i 536 KS.

Svi budući Karma automobili nakon Kaveye pratiće ovaj isti put, koristeći SDVA arhtitekturu razvijenu zajedno sa kompanijom Intel Automotive.
Uspostavljajući novi segment vozila sposobnih za više terena, Karma prikazuje Ivara Concept, koji se opisuje kao GT-UV ili Grand Touring Utility Vehicle.

Kako se navodi u saopštenju, njegov prepoznatljiv dizajn ima egzotične proporcije, projektujući drugačiju smelost, do sada neviđenu u segmentu ultra luksuza.


Sekundarna Comet linija odvaja potpuno crni gornji deo kabine sa punim panoramskim krovom od donjeg dela karoserije, pri čemu Ivara hvata vizuelnu napetost koja podseća na strelu, spremnu za lansiranje.

Prednji deo Ivare odražava novo lice Karma Automotive, kojoj nedostaje tradicionalna maska sa skrivenim prednjim svetlima, a njen niski nos i hauba imitiraju stav superautomobila.

Dok će Karma Kaveya biti potpuno električni automobil, Ivara se razvija kao potpuno električni (EV) i kao električni automobil sa produženim dometom (E-REV).
Karma Automotive ističe da može brzo da prilagodi svoje pogonske sklopove kao odgovor na promenljive zahteve klijenata i tržišta.
Ivan Mitić – Autoblog.rs