
Grecale Folgore se pojavio 2023. godine sa dva elektromotora i ukupno 410 kW/557 KS, kao i baterijom od 105 kWh koja je dovoljna za domet od 500 km po WLTP standardu.

Dok osnovne specifikacije električnog pogonskog sklopa ostaju nepromenjene za 2026. godinu, Maserati je predstavio novi sistem pogona na sva četiri točka (AWD-Disconnect) za koji se kaže da povećava domet na 580 km. Njihovo rešenje je jednostavno: kada pogon na sva četiri točka nije potreban, sistem šalje snagu samo na zadnje točkove, što donosi značajno smanjenje potrošnje energije, a to rezultira sa dodatnih 80 km dometa bez emisije.

Da bi se utvrdilo kada bi pogon na sva četiri točka trebalo da se uključi ili isključi, vozilo se oslanja na mrežu senzora i algoritama koji kontinuirano prate nekoliko varijabli. U zavisnosti od zahteva za obrtnim momentom, temperature kočnica, nagiba puta, trenutne brzine i ubrzanja, izabranog režima vožnje, spoljašnje temperature i aktivacije sistema dinamičke kontrole vozila, sistem osigurava da vozači dobiju performanse koje su im potrebne od električnog SUV-a.
Folgore ubrzava od 0 do 100 km/h za 4,1 sekundu, što ga čini drugim najbržim Grecaleom iza Trofea sa V6 motorom kome je za to potrebno 3,8 sekundi. Međutim, električni automobil ima najnižu maksimalnu brzinu u ponudi, ograničenu na 220 km/h.
Električni Grecale zadržava daljinsku kontrolu klime i automatsko funkcije EV rutiranja. Potonje sada uključuje funkciju dinamičkog mapiranja opsega koja vizuelno prikazuje koliko daleko automobil može da pređe u okviru ugrađenog navigacionog sistema.
Pored poboljšanja efikasnosti Folgorea, Maserati je proširio opcije personalizacije na celu seriju Grecale za 2026. godinu. Paleta eksterijera sada uključuje 11 boja, plus 32 dodatne nijanse iz programa Fuoriseri, od kojih je šest novih.


Kupci mogu da biraju između osam nijansi enterijera, osam dizajna sedišta, četiri završne obrade kočionih čeljusti i šest dezena aluminijumskih felni, uključujući set ekskluzivan za Folgore.


Maserati još uvek nije potvrdio cene za Grecale liniju za 2026. godinu.
Priredio: Ivan Mitić – Autoblog.rs