
Foto: INTAX.de
Svaka država ima svoju boju za taksi vozila. Tako su u Njujorku prepoznatljivo žuti, u Vašingtonu i Hong Kongu crveni a kod nas, od nedavno, beli. Međutim postoji jedna boja koja za mnoge od nas i nije prava boja - to je bež boja na taksi vozilima u Nemačkoj.
Ako ste se bar jednom u poslednje 44 godine vozili taksijem u Nemačkoj, sigurno ste upamtili boju „svetle slonovače“ koja je debitovala 1971. Naime, tada je odlučeno da se napusti prepoznatljiva crna boja na taksijima koja nije bila „podobna“ jer se lako prljala. Takođe, pre nego što su klima-uređaji postali standardna oprema, u automobilima crne boje je bilo prilično vruće. Malo smo se udaljili od teme, ali videćete sa razlogom. Ispod te bež boje najviše je bilo Mercedesa E-klase koji si bili popularni među taksistima pouzdanost, izdržljivost i visoka vrednost pri preprodaji. Vozači su cenili njegovu sposobnost da pređe veoma veliku kilometražu, dok je putnicima nudio vrhunsku udobnost. Kasnije su se pojavili i drugi modeli, a sada je sve više hiibridnih i električnih vozila.

Daster u prepoznatljivoj bež boji!
Ali, vremena se menjaju i pojavila se kompanija koja taksistima nudi Dačiju Daster i to u bež boji. Tačnije, možete da kupite komplet za pretvaranje vašeg Dastera u taksi vozilo sa svom potrebnom opremom. Kompanija predlaže da se SUV iz Dačije oblepi folijom bež boje, umesto da se ponovo farba. Folija takođe ima i zaštitnu funkciju - čini karoseriju manje podložnom oštećenjima od intenzivne, svakodnevne upotrebe.
Deo paketa su i krovni panel, priprema za taksimetar i radio, kao i alarmni sistem koji je obavezan deo prema nemačkim propisima. Ova konverzija košta 3.150 evra (2.790 evra bez zaštitne folije), što je znatno manje od troškova kupovine flotnog vozila ili klasičnog taksija.

SUV modeli kao taksi vozila nisu retkost. U Nemačkoj ima dosta Tojota RAV4, a u Srbiji je, pored Dastera, popularan Hjundai Tuson, kao i manja Kona. Daster je prostran, praktičan sa velikim prtljažnikom i 4x4 pogonom koji je super važan u zimskom periodu jer u Nemačkoj ima dosta snega. Takođe, u pitanju je ekonomičan model, pogotovo sa LGP sistemom. Ova promena također pokazuje dinamičnu evoluciju segmenta putničkih automobila. SUV vozila dobijaju na popularnosti na tržištima gde su udobnost, lakoća ulaska i praktičnost ključni.
Izvor: Sportal.blic.rs