
Ovaj krosover označava prvi model brenda sa nultom emisijom i dolazi sa planom zasnovanim na pretplati za bateriju, čime smanjuje cenu.

QV-E je takođe prvi domaći električni automobil u Maleziji. Konkurentski Protonov e.MAS 7 SUV i e.MAS 5 hečbek su u stvari preimenovane verzije Geely modela, dok je Perodua mnogo investirao u izgradnju nečeg originalnog. Razvoj je počeo 2023. godine, a istraživački i inženjerski radovi su ukupno koštali oko 194 miliona dolara, navodi Carscoops.

Sa dužinom od 4.170 mm i međuosovinskim rastojanjem od 2.680 mm, QV-E spaja kompaktne dimenzije sa sportskim stavom. Njegov prednji deo karakterišu oštri podeljeni LED farovi, dok se pozadi ističe svetlosna traka pune širine.
Krosover je opremljen aluminijumskim točkovima od 18 inča i za sada dolazi samo u dve nijanse: Ice Blue i Caviar Gray.

U unutrašnjosti se nalazi par ekrana od 10,25 inča, jedan za info-zabavu, drugi za instrumente. Bezbednost je dobro pokrivena sa šest vazdušnih jastuka i kompletnim ADAS paketom.

Perodua QV-E se nalazi na modularnoj platformi razvijenoj uz pomoć kompanije Magna Steyr. Snaga dolazi iz jednog elektromotora sa 150 kW/204 KS i 285 Nm obrtnog momenta, koji pokreće prednje točkove za ubrzanje od 0 do 100 km/h za 7,5 sekundi.
Litijum-gvožđe-fosfatna baterija, koju isporučuje kineski CATL, ima kapacitet od 52,5 kWh i omogućava domet do 445 km po NEDC ciklusu.
Perodua QV-E počinje od 19.400 dolara, ali vlasnici će morati da plaćaju dodatnih 67 dolara mesečno za bateriju kao deo devetogodišnjeg ugovora o zakupu.

Generalni direktor kompanije Perodua, Zainal Abidin Ahmad, kaže da model „Baterija kao usluga“ (BaaS) obezbeđuje „doživotnu garanciju na bateriju za duševni mir naših kupaca“, nazivajući to načinom za smanjenje anksioznosti oko vlasništva koja se često vezuje za električna vozila.
Proizvodnja će se odvijati lokalno u Maleziji, počevši od 500 jedinica mesečno, pre nego što se poveća na 3.000 do trećeg kvartala 2026. godine. Bloomberg izveštava da Perodua cilja na 50% lokalnih delova do početka 2026. godine, a na 70% do 2030. godine. Usvajanje električnih vozila u Maleziji nastavlja da raste, a vlada cilja da električna vozila čine 15% prodaje novih automobila do kraja decenije.
Priredio: Ivan Mitić – Autoblog.rs