


„Decenijama, Astra je predstavljala ono što odlikuje Opel: nemački inženjering koji kombinuje emocije sa dokazanom praktičnošću i vrhunskim tehnologijama za svakoga. Astra je 'proizvedena u Nemačkoj' u potpunosti – dizajnirana, konstruisana i proizvedena u Riselshajmu. Sada pravimo sledeći veliki korak sa našim bestselerom u kompaktnoj klasi: Unapređena Astra i Astra Sports Tourer će obradovati kupce novim, još oštrijim i preciznijim dizajnerskim detaljima, kao i inovativnim tehnologijama“, kaže izvršni direktor Opela Florijan Hjutl.

Dalje razvijeni Opel Vizor odlikuje obnovljenu Astru. Karakteristično lice brenda je još tanje i preciznije nego ranije. Opelov amblem Blitz je osvetljen prvi put u istoriji Astre – i učiniće višegodišnjeg favorita kompaktne klase jednako prepoznatljivim kao i vrhunski Grandland SUV, prvi Opelov model koji je predstavio osvetljeni Blitz.

Oštre i precizne konture su karakteristične za prednji deo nove Astre. Na primer, dizajneri i inženjeri su takođe usavršili Opel Compass i opremili ga karakterističnim svetlosnim trakama – kao što se može videti na Corsi GSE Vision Gran Turismo. Sa svojim oštrijim izgledom i inovativnim tehnologijama za bezbednost, nova Astra je sada još modernija, atraktivnija i udobnija. Na ovaj način, Astra i Astra Sports Tourer će nastaviti uspešnu tradiciju kompaktne klase.

Tu su i nove opcije točkova u veličinama od 17 i 18 inča, nove opcije boja (Kontur-bela i Klover-zelena), kao i kontrastni crni krov.

Oba automobila takođe dolaze sa HD svetlima, novim sedištima za koja se navodi da su udobnija nego ranije, kao i sa opcijom podesivih AGR sertifikovanih sedišta.
Takođe, korisnički interfejs i kokpit su doterani da bi bili „još jasniji i intuitivniji.“

Enterijer Astre inače dolazi sa dva 10-inčna displeja.
Uobičajena praktičnost ostaje: hečbek nudi do 1.339 litara prostora za teret, dok karavanski Sports Tourer dostiže 1.634 litra. Zadnja klupa koja se može podeliti u odnosu 40:20:40 garantuje svestranost i lakoću korišćenja u svakoj situaciji.

U paleti se ističe blagi hibrid sa 1,2 litarskim benzinskim motorom od 145 KS. Benzinac dolazi u paru sa elektromotorom od 21 KS i elektrifikovanim šestostepenim menjačem sa dvostrukim kvačilom. Pri malim brzinama, Astra Hybrid može da pređe do jednog kilometra samo na električnu energiju, zahvaljujući svom sistemu od 48 volti.

Pored blagog hibrida, Astra je dostupna i sa 1,5 litarskim dizel motorom od 130 KS i plag-in hibridom. Potonji je unapređen ranije ove godine, ima veću bateriju i nešto više snage: umesto 12,4 kWh, baterija je od 17,2 kWh, a izlazna snaga sistema je povećana sa 180 na 196 KS.
Astra Electric sa 156 KS dobija veći domet sa svojom baterijom od 58 kWh (sada može da pređe 454 km sa jednim punjenjem, 34 km više od prethodne verzije). Vehicle-to-load V2L funkcija je takođe tu, a omogućava direktno napajanje eksternih uređaja poput električnih bicikala ili malih kućnih aparata.
Doterana Astra će premijeru imati sledećeg meseca, i to na sajmu automobila u Briselu koja se održava od 9. do 18. januara.
Priredio: Ivan Mitić – Autoblog.rs